قدس انلاین – سعید کوشافر: باز شنبه شد وبا دستی پر از خبرهای خواندنی خدمت شما خوانندگان گرامی رسیدیم . خبرهایی که همچنان توافق ایران را درصدر داردوالبته منطقه خاورمیانه که روزهای سختی را پشت سر می گذارد البته یک سرکشی هم به دنیای سیاست داخل کشور و دنیای اقتصاد و ورزش داشتیم که این روزها حسابی خواندنی است ...

ازپیام اوباما به نوجوانان ایرانی و وادارکردن هواپیمای خارجی به فرود تا ترویج رقص به اسم تئاترو تکذیب شایعه خودکشی مرحوم طباطبایی

 

***نظر ضرغامی درباره شریعتی

 

ضرغامی معتقد است که آشنایی شریعتی با علوم و معارف اسلامی، هر چند عمیق نبوده ولی توان آن را داشته که یافته‌های دینی‌اش را با زبان گیرا و جذاب و بسته‌بندی مناسب به جوانان عرضه کند.

عزت الله ضرغامی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: شهید آیت الله (شیخ) قاسم اسلامی در اوائل انقلاب و به دست گروهک فرقان به شهادت رسید. پای منبر او بزرگ شده‌ام. او با زبان روزه، زمانی که درب منزل را پس از صدای زنگ باز کرد، با شلیک گلوله‌ای به پیشانی‌اش دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم دکتر علی شریعتی نیز پس از عمری تلاش و مجاهدت و روشنگری در سال ٥٦ در انگلستان از دنیا رفت و در دمشق به خاک سپرده شد.

وجه اشتراک‌ این دو بزرگوار، تجربه‌ی حضور در زندان رژیم ستم شاهی است.

شیخ قاسم اسلامی، به شدت با افکار شریعتى مخالف بود و تمام وقت خود را صرف پاسخگویی و نقد تفکرات او کرد. در کنار نقد مکتوب، سخنرانی‌های تند و آتشینى علیه او ایراد می‌کرد. شریعتی نیز دردمند بود و ‌تخصص‌اش جامعه شناسی. آشنایی او با علوم و معارف اسلامی، هر چند عمیق نبود ولی توان آن را داشت که یافته‌های دینی خود را با زبان گیرا و جذاب و بسته‌بندی مناسب به جوانان عرضه کند.

شهید مطهری برخورد دوستانه، ملایم و متفاوتی با شریعتى داشت. حسینیه ارشاد به نوعی حلقه‌ی وصل آنان بود. اما می‌دانم که در اواخر عمر؛ زاویه زیادی با او پیدا کرد.

امروز باید با روشن‌بینی، آثار و افکار اندیشمندان تاریخ انقلاب مورد بررسی، استفاده و نقد صحیح و عالمانه قرار گیرد.

 

***ادامه تخلفات انتخاباتی مدیران دولتی علی‌ رغم هشدار وزارت کشور

در جلسه‌ای که به بهانه هفته دولت در فرمانداری ویژه میانه با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی برگزار شده است، مطالبی در خصوص تلاش برای انتخاب نمایندگان همسو با دولت توسط اعضای ستاد انتخاباتی روحانی در سال ۹۲ مطرح شده است.

اعضای ستاد انتخابات حسن روحانی در انتخابات سال 92 به بهانه هفته دولت به دیدار با شکری، فرماندار ویژه میانه داشتند.

دیداری که بحث درباره انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در آن بوده است.

حاضران در این جلسه خواستار تلاش برای انتخاب نمایندگانی همسو با دولت شده اند.

گویا عنوان فریبنده دیدار حامیان دولت تدبیر و امید با فرماندار به مناسبت هفته دولت فرصتی بوده است تا دغدغه های جناحی و انتخاباتی مورد تاکید قرار گیرند.

این در حالی است که فرماندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی شهرستان بوده؛ یکی از تاثیرگذارترین افراد در انتخابات شناخته می شود و طبق توصیه های قانونی وزارت کشور نباید در جلسات حزبی و جناحی شرکت کند . وزیر کشور نیز در این خصوص صراحتا هشدار داده و سخن از عزل متخلفین ولو در روز انتخابات گفته است.

بر اساس متنی که از طریق سایت محلی نزدیک به ستاد انتخاباتی روحانی در میانه منتشر شده است؛ فرماندار ویژه میانه که معاون استاندار هم محسوب می شود؛ در این جلسه سخن از ایجاد فضای باز سیاسی برای فعالیت بیشتر گروه های سیاسی گفته است.

علیرضا آریامنش، عضو ادوار پیشین شورای شهر میانه و رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92، حافظه شیخ الاسلامی، عضو شورای شهر میانه و کیان کیانی، از فعالان دانشجویی اصلاح طلب سالهای گذشته، از حاضران در این جلسه بوده اند.

گفتنی است حزب دولتی اعتدال و توسعه و جبهه سیاسی تدبیر و توسعه دو مجموعه سیاسی هستند که فعالیت خود را در تبریز و دیگر شهرستان های آذربایجان شرقی تقویت می کنند و در این راستا روی حمایت های مقامات دولتی حساب ویژه ای باز کرده اند تا بتوانند از این طریق بر انتخابات تاثیر بگذارند.

 

***تفریح رسایی در کشمکش‌های داغ سیاسی

حمید رسایی نماینده مردم تهران تصویری جالب را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد.

رسایی با اننشار تصویری نوشت: «قبلا تصویری از سبزی کاری روی پشت بام گذاشته بودم. برخی از دوستان عضو این صفحه به شوخی و برخی از مخالفینم هم جدی، در کامنت ها پیشنهاد داده بودند که فعالیت های سیاسی اجتماعی را رها کنم و این کار را ادامه بدهم! توصیه آنها باعث شد تا کاشت چند درخت کوچک (شلیل، سیب، انگور) را هم تجربه کنم. محصول تابستان امسال دو خوشه انگور، یک شلیل و این هم تصاویر کاشت بوته خیار و برداشت محصول آن است. رسیدگی به گل و گیاه و سبزی و... را دوست دارم. این کار در کشمکش های داغ سیاسی فرهنگی، نوعی تفریح و باعث آرامش و افزایش روحیه (قابل توجه مخالفین محترم) برای فعالیت های بیشتر می شود. از مزاح گذشته، پیشنهاد می کنم تجربه کنید. کمی صبر و حوصله و سلیقه لازم است».

 

***رازگشایی عراقچی از امضاهای برجام

سیدعباس عراقچی عضو ارشد مذاکره کننده کشورمان با گروه 5 + 1 ماجرای امضاهای یادگاری روی صفحه اول برجام را تشریح کرد.

جلسه کمیسیون ویژه برجام با حضور اعضای کمیسیون و سیدعباس عراقچی عضو ارشد مذاکره کننده کشورمان با گروه 5 + 1 برگزار شد.

در بخشی از این جلسه عراقچی درباره تصویری که گفته می‌شد امضای نماینده ایرانی روی برجام بوده است، گفت: این امضاها، امضاهایی یادگاری است که غربی ها در جلسه آخر گرفتند و این کار در بین آن ها معمول است. به طور مثال فابیوس(وزیر امورخاجه فرانسه) و فیلیپ هاموند(وزیر امورخاجه انگلیس)، روی صفحه اول نسخه هایی از برجام را که در دست داشتند، از نماینده های کشورهای مختلف امضا گرفتند.

عراقچی در ادامه تصریح کرد: این امضاها، امضاهای رسمی نیست چرا که زیر این امضاها اسم ندارد، آن امضاهایی که درپایان معاهدات انجام می شود(تعهد آور است) امضاهایی است که جای اسم و  امضای آن مشخص است مثلا می نویسد از طرف ایران محمدجواد ظریف.

عراقچی همچنین در این رابطه تصویر زیر را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «امضاهای یادگاری پس از نهایی شدن برجام، و ابراز محبت دکتر ظریف. بیست و سوم تیر ١٣٩٤».

 

***کودک داعشی دومین روش اعدام را آموخت

کودک ۲ ساله داعشی که هفته گذشته خرس عروسکی خود را گردن زد، اینبار شیوه جدیدی برای اعدام به کار گرفت.

باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی‌میل نوشت: کودک داعشی که هفته گذشته با یک خنجر سر خرس عروسکی خود را برید، اینبار روش جدیدی برای اعدام به کار گرفت. کودک 2 ساله این بار در مقابل پرچم گروه تروریستی داعش خرس عروسکی خود را سوزاند.

این کودک بدون هیچ گونه احساس ترسی یک طناب را که به خرس عروسکی متصل بود آتش زد و به تماشای سوختن خرسش نشست. پس از آتش گرفتن خرس عروسکی، کودک 2 ساله به شیوه داعشی ها با انگشت به سمت دوربین سلام کرد.

کشتن و اعدام افراد بی گناه نزد داعش محدود به سن خاصی نیست. عناصر گروه تروریستی داعش بر افکار کودکان نفوذ دارند و آنها را از سنین پایین برای ارتکاب جنایات بزرگ آماده می کنند.

 

***واکنش کارگردان پدرخوانده پس از تماشای فیلم محمد(ص)

نمایش خصوصی فیلم محمد رسول الله(ص) در بنیاد فیلم آمریکا American Film Institute توسط ویتوریو استورارو فیلمبردار نامی این فیلم برای گروهی ۱۳۵ نفره از دست اندرکاران و فیلمبرداران نامی در لس آنجلس برگزار شد و با استقبال بی‌سابقه روبرو شد.

پس از اکران فیلم محمد رسول الله (ص) در افتتاحیه جشنواره مونترال و اکران عمومی در سینما های کشور و استقبال بی نظیر توسط تماشاگران ایرانی و دیگر کشورها این بار نوبت به تماشاگران آمریکایی رسید تا برای تماشای فیلم محمد رسول الله (ص)جلوی سالن سینما صف بکشند .

نمایش خصوصی فیلم محمد رسول الله (ص)در بنیاد فیلم آمریکا American Film Institute توسط ویتوریو استورارو فیلمبردار نامی فیلم محمد رسول الله (ص) برای گروهی 135 نفره از دست اندرکاران و فیلمبرداران نامی در لس آنجلس، برگزار شد و با استقبال بی سابقه از این فیلم روبرو شد.

به گفته استورارو، جمعیت به حدی بود که تعداد زیادی موفق به دیدن فیلم نشدند . از جمله افراد صاحب نام که در نمایش اختصاصی حضور داشتند فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان سه گانه پدر خوانده، بود که فیلم را بسیار تحسین کرد.

تماشاگران مراتب علاقمندی و احساس خود را به این فیلم ابراز داشتند. بسیاری معتقد بودند که این فیلم ظرفیت بزرگی را برای برقراری صلح میان ادیان مختلف دارد.

 

***طبق اسناد موجود عربستان در حال گسترش تفکر داعش در منطقه است

سید باقر حسینی عنوان کرد: با توجه به تلاش‌هایی که عربستان دارد و اسناد و مدارک آن به‌دست‌آمده، با پولی که دارند سعی می‌کنند تفکر وهابی‌گری که نوع افراطی آن داعش هست، ترویج کنند.

سید باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی طی گفتگویی با دیده بان در خصوص تلاش ساختاری عربستان برای گسترش تفکر وهابیت در قالب اسلام خشن در منطقه بالأخص کشورهایی مانند پاکستان اذعان کرد:متأسفانه تفکر وهابیت که عامل تفرقه و نفاق بین مسلمانان شده است که با محوریت انگلیس شکل گرفت و امروز هم ادامه دارد.

وی افزود: امروزه وقتی شاهد شکل‌گیری تفکر گروه‌های مانند داعش هستیم، این‌ها همه‌شان ریشه و منشأشان به وهابیت برمی‌گردد،درحالی‌که هیچ سنخیتی با اسلام ندارد.

حسینی گفت: تفکرات آن‌ها در اکثر مواقع با اسلام ناب مغایرت دارد و ساخته‌وپرداخته انگلیس هست،با توجه به تلاش‌هایی که عربستان دارد و اسناد و مدارک آن به‌دست‌آمده،با پولی که دارند سعی می‌کنند تفکر وهابی گری که نوع افراطی آن داعش هست،ترویج کنند و ترویج آن نه‌تنها با اسلام مغایرت دارد، بلکه ضد بشری است،اقداماتی را که ما از داعش شاهد بودیم ،ضد جامعه بشری است نه اینکه تنها برای مسلمانان و خاورمیانه باشد و تهدیدی است که باید جلوی آن گرفته شود و ادامه و گسترش این تفکرات می‌تواند آینده منطقه و جهان را به مخاطره بی اندازد.

وی تأکید کرد:گرچه این تفکر الآن تأثیراتش را در منطقه گذاشته و ما شاهد ناامنی‌ها و جنایت‌های بی‌سابقه در طول تاریخ از سوی این گروهک‌های تکفیری هستیم،گسترش بیش‌ازحد تکفیری‌ها جامعه بشری را تهدید می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد:اسلام دین خشونت نیست و از ابتدا هم نبوده و متأسفانه آنچه توسط جریان تکفیری به دنیا معرفی‌شده است دقیقاً اشتباه است،اسلام دین عطوفت و مهربانی و برادری است.

در صدر اسلام هم اگر در نظر بگیریم شاهدیم که تمام اصول انسانی رعایت می‌شده است.اسلام فقط دین صلح و صفا و آرامش بوده است و آنچه الآن ترویج می‌شود سنخیتی با اسلام ندارد و توطئه دشمنان اسلام است.

اسلام به افراد شخصیت می‌دهد و همه انسان‌ها را باهم برابر می‌داند، الآن در آمریکا شاهد برخوردهای نژادپرستانه هستیم که اسلام مخالف آن است.

اگرچه صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عربی که در دست نوکران صهیونیست هست پول‌های کلانی را هزینه می‌کنند، اما باید با شفاف‌سازی موج اسلام‌گرایی را ترویج داد.

 

***دولت قبل بیش از ۳۰ بار یارانه داد اما یک شب هم مصیبت نداشت

میرتاج‌الدینی گفت: دولت قبل در طی ۳۰ تا ۴۰ بار پرداخت یارانه‌ها حتی یک بار هم آن را به شب مصیبت عظما تعبیر نکرد و در عین حال شب خوشحالی دولت بود چرا که مردم شاد می‌شدند.

حجت‌الاسلام سید محمد رضا میر تاج الدینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در رابطه با اعلام موجودیت حزب یکتا و نقش خود در این حزب گفت: با توجه به اینکه مجوزی برای این حزب صادر نشده نمیتوان نام آن را حزب گذاشت و بیشتر در قالب یک مجموعه سیاسی عمل میکند و اعضای آن را دولت نهم و دهم تشکیل میدهند

وی با اشاره  به این که عضویتی در این حزب ندارد گفت:من حتی عضو موسسین این حزب هم نیستم و هیچگونه رابطه تشکیلاتی با این حزب ندارم،بنابراین در رابطه با عملکرد این حزب باید با سخنگو یا دبیر  آنها صحبت کنید.

وی همچنین اضافه کرد که این حزب علی القاعده اصولگراست و با این تفکر به دنبال اهداف خود است.

نماینده سابق تبریز در خصوص اینکه چرا واریز یارانه ها در دولت نهم و دهم با مشکلی مواجه نشد  و اینکه در دولت یازدهم شب واریز یارانه ها به شب مصیبت عظما قلمداد شد اظهار کرد: این مورد بیشتر به رویکرد دولت ها بر میگردد که در دولتهای نهم و دهم به بحث هدفمندی توجه بیشتری وجود داشت. رویکرد دولت احمدی نژاد این بود که هرچقدر افزایش قیمت در حاملهای انرژی داشتیم به نسبت همان سهمی هم برای مردم قائل بودیم و بخشی هم صرف تولید می شد و در ضمن منابع آن هم در بودجه کاملا مشخص شده بود. این دلیلی بود که دولت حتی در طی 30 تا 40 بار پرداخت یارانه ها حتی یک بار هم آن را به شب مصیبت عظما تعبیر نکرد و در عین حال شب خوشحالی دولت بود چرا که مردم شاد میشدند و سختی این که چطور باید این مقدار پول صرف هزینه یارانه دادن به مردم شود با شادی مردم این سختی به راحتی تبدیل میشد و دولت نهم و دهم به تمام معنا یک دولت مردمی بود.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه دولت یازدهم به نسبت افزایش قیمت حاملهای انرژی افزایش پرداخت یارانه نقدی نداشت، گفت: وزارت نیرو و وزارت نفت سهم خود را به صندوق ملی ندادند و همین امر شاید باعث شد تا دولت نتواند بودجه مورد نظر را تجمیع کرده و با مشکل پرداخت مواجه شود.

 

***تکذیب شایعه خودکشی مرحوم طباطبایی

یک کارگردان سینما گفت: صحبت‌های گفته شده پیرامون خود‌کشی علی طباطبایی شایعه است.

فریدون جیرانی درباره صحبت‌های گفته شده پیرامون خودکشی علی طباطبایی گفت: من در حال حاضر در منزل پدر آن مرحوم، سید کمال طباطبایی هستم و تمام صحبت‌هایی که درباره خودکشی این بازیگر گفته شده است دروغ است و علی بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت.

 

***کمک آمریکا به ایران درصورت حمله اسرائیل!

 "دونالد ترامپ" کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه این کشور به انتقاد از توافق هسته ای ایران و 1+5 پرداخته است.

وی در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان (CNN) هشدار داد: توافق ایران، مستلزم آن است که آمریکا درصورت حمله اسرائیل به کمک ایران بیاید.

آقای ترامپ گفت: ما می خواهیم بار دیگر کشورمان را بزرگ کنیم. اینجا مردمی هستند که واقعا می خواهند این کشور را به بزرگی و شکوه برسانند. اینها از دیدن چیزهایی که دارد اتفاق می افتد، نفرت دارند از جمله توافق وحشتناک با ایران که حتی یک نوزاد هم می توانست برای توافقی بهتر از این مذاکره کند.

وی افزود: من به ایده توافق با ایران علاقه دارم اما آنها (مقامات دولت اوباما) باید تحریم ها را برای چند ماه دیگر دوبرابر می کردند و پس از آن ایرانی ها به پای میز مذاکراه آمده و برای رسیدن به توافق خوب التماس می کردند.

پایگاه اینترنتی ریل کلیر پالتیک (realclearpolitics) نیز اظهارات ترامپ در مصاحبه با سی‌ان‌ان را انعکاس داده و به نقل از وی می نویسد: ما نتوانستیم زندانیان خود در ایران را آزاد کنیم و طبق این توافق، ایرانی ها برای بازرسی ها [از اماکن اعلام نشده] 24 روز فرصت خواهند داشت. البته نکته دیگری در توافق ایران وجود دارد که فکر نمی کنم مردم آن را بفهمند یا چیزی درباره آن بدانند، کسی هم دوست ندارد درباره این نکته توضیح دهد و آن نکته این است که "اگر کسی به ایران حمله کند، ما باید به دفاع از آنان برخیزیم".

براساس این گزارش دونالد ترامپ افزوده است: من می پرسم که آیا این قاعده شامل اسرائیل هم می شود؟ بیشتر مردم می گویند "بله" آنها برای ما استثنایی قائل نشده اند. بنابراین اگر اسرائیل به ایران حمله کند، به اعتقاد من ما طبق این توافق ما باید درکنار ایران علیه اسرائیل بجنگیم.

وی در پایان اظهار داشت: ظاهر توافق همین را می گوید، مگر اینکه آنها ضمیمه ای یا چیز دیگری درباره توافق داشته باشند که ما از آن بی اطلاع باشیم.

گفتنی است، دونالد ترامپ Donald Trump)) ابرتاجر، نویسنده، سرمایه‌گذار و مجری تلویزیون آمریکایی است که کاندیداتوری خود را برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ حزب جمهوری خواه اعلام کرده است.

 

***خواننده ایرانی به صف مبارزه با داعش پیوست

«سعید سلیمانیان» هنرمند جوان و انقلابی کشورمان، آخرین اثر خود را تقدیم به شهدای جبهه مقاومت کرد و علیه گروه تروریستی ـ تکفیری داعش خواند.

این خواننده متعهد در توضیح این اثر اظهار داشت: این اثر با حمایت‌های دوستان خوبم به ثمر رسید و خوشحالم که توانسته‌ام، مسئولیتم را به عنوان یک هنرمند انجام بدم و ادای دینی به مقام شامخ شهدای مدافع حرم کنم که در جنگ با این گروه تروریستی آسمانی شدند.

این هنرمند قمی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی اقدامات جنایتکارانه این گروه مسلمان‌نما گفت: به عنوان یک خواننده بسیار خوشحالم که با تولید این اثر توانستم سهم بسیار کوچکی در آگاهی بخشی به جوانان در مورد گروه تروریستی تکفیری داعش داشته باشم.

سلیمانیان که اولین آلبوم انقلابی و مذهبی خود، با عنوان "سیب تربت" را سال گذشته روانه بازار کرده است، تصریح کرد: هنرمندان ایرانی از بصیرت سلمان‌گونه برخوردارند، اما متاسفانه این آگاهی در آثارشان کمتر به چشم می‌خورد.

وی ضمن بیان اینکه شیعیان همچون «مالک اشتر» ترس در دل آنها جایی ندارد، افزود: ما باید با اقتدا به اهل‌بیت(ع) به جنگ با ظالم و پشتیبانی مظلوم برویم و هرکسی می‌بایست به فراخور شغل خود در این مسیر حرکت کند.

این خواننده جوان که قطعات او از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش و با استقبال خوبی هم روبه‌رو شده است، با بیان اینکه هنرمندان باید از اتفاقات اطراف خود آگاه باشند، اظهار داشت: ما مسلمان هستیم و اینکه مسلمانان توسط عده‌‌ای افراطی، قلع و قمع می‌شوند، بسیار ناراحت کننده است. ما باید به پیروی از سیدالشهداء(ع) به مبارزه با ظلم برویم.

سلیمانیان با انتقاد از نپرداختن سایر هنرمندان به این جبهه و عدم ارائه آثار مطلوب مقاومتی ابراز امیدواری کرد: انشاءالله هنرمندان بیشتری در این مسیر گام بردارند و باعث اطلاع رسانی هرچه بیشتر به مردم جهان به خصوص جوانان در زمینه جنایات این گروه تروریستی تکفیری شوند.

 

***ایران یک هواپیمای بیگانه را به فرود وادار کرد

مقامات نظامی ایران از هویت این هواپیمای خارجی پرده برنداشته اند.

فردین نسایی فرمانده نیروی هوایی شرق ایران اعلام کرد سامانه های دفاع هوایی ارتش یک فروند هواپیما را در حریم هوایی این کشور وادار به فرود کرده است.

بر پایه این گزارش؛ مقامات نظامی ایران از هویت این هواپیمای خارجی پرده برنداشته اند.

 

***توهین بی‌شرمانه علیرضا نوری‌‌زاده به مردم ایران!

"علیرضا نوری‌زاده" مدیر شبکه سلطنت طلب "ایران فردا"(IraneFarda) در توجیه دیکتاتوری و جنایات رضا شاه پهلوی، به مردم ایران توهین کرد.

بر اساس این گزارش، نوری زاده که پیش از این از قتل و جنایت‌های ساواک در رژیم ستم‌شاهی حمایت کرده بود، این بار در اظهاراتی توهین‌آمیز گفت: «رضاشاه با آن روحیه خشنی که داشت اگر دیکتاتور بود، برای آن بود که چاره‌ای در برابر آن ملت! جز این نداشت!»

منوچهر فرح‌بخش که به عنوان کارشناس میهمان در ایران فردا حاضر شده بود، ضمن تائید سخنان نوری‌زاده، گفت: «رضا شاه علی رغم اینکه فردی خشن و نظامی بود، قلبا راضی به خشونت نبود و او هرگز یک دیکتاتور نبود.»

خاطر نشان می‌شود که نوری زاده در پرونده خود با معرفی داعش و انقلاب اسلامی به عنوان دو روی سکه اسلام، توهین به دین مبین اسلام را نیز در پرونده خود ثبت کرده بود.

 گفتنی است که بر اساس اطلاعات منتشر شده، شبکه ضدانقلاب ایران فردا با مدیریت و اجرای "علیرضا نوری زاده" از سوی سران آل‌سعود حمایت مالی می‌شود.

***چرا ذبح شتر در حج امسال ممنوع است؟

مفتی دربار عربستان با ممنوع شدن ذبح شتر در موسم حج امسال موافقت کرد.

 در پی درخواست وزیر بهداشت عربستان مبنی بر صدور فتوای ممنوعیت ذبح شتر در موسم حج سال جاری به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کورونا، عبدالعزیز آل الشیخ مفتی کل عربستان با این درخواست موافقت کرد.

یک منبع آگاه در وزارت بهداشت عربستان تصریح کرد: پس از انتشار ویروس کورونا در میان اعضای گارد ملی ساکن در شهرک بهداشتی ملک عبدالعزیز در ماه جاری، خالد الفالح وزیر بهداشت عربستان شخصا به دیدار مفتی کل رفت تا از وی بخواهد که ذبح شتر در موسم حج امسال را ممنوع اعلام کند و به جای شتر، به ذبح گوسفند و گاو اکتفا شود.

پیش از این وزیر بهداشت عربستان، شخصا دستور ممنوعیت ذبح شتر در موسم حج را صادر کرده بود و ظاهرا به دلیل ارتباط این موضوع با فتواهای "شرعی"، وی ناگزیر شده شخصا به نزد مفتی دربار سعودی برود و فتوای ممنوعیت ذبح شتر را اخذ کند.

گفتنی است، شمار قربانیان کورونا که بر اثر این بیماری جان باخته اند، تاکنون 485 نفر اعلام شده و تعداد مبتلایان به این ویروس نیز دست کم 1128 نفر بوده است و شتر، یکی از ناقلان اصلی این بیماری به شمار می آید.

 

***پیام اوباما به نوجوان ایرانی

پیام فیس بوکی اوباما برای یک نوجوان ایرانی، انعکاس رسانه ای گسترده ای در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی داشته است.

در همین رابطه پایگاه آمریکایی "وکس" (Vox) در گزارشی تحت عنوان "پرزیدنت اوباما پیامی شخصی زیر عکسی از ایران در فیس بوک گذاشت" به انعکاس این موضوع پرداخت.

بر اساس گزارش "وکس" صفحه ای در فیس بوک به نام (Humans of New York) که عکاسی آمریکایی به نام "برندون استنتون" آن را راه اندازی کرده تصویری از ایران را منتشر می سازد که نظر اوباما را به خود جلب کرده است.

این صفحه فیس بوکی در ابتدا تنها تصاویری از مردم نیویورک را منتشر می کرده اما با رونق گرفتن این صفحه، پای "برندون استنتون" با انتشار چند تصویر خاص، به کاخ سفید باز شده و او با اوباما دیدار کرده است. "استنتون" که پس از این به دیگر نقاط جهان از جمله ایران سفر کرده است، تصویری از یک پدر و پسر تبریزی را منتشر می سازد که در توضیح آن آمده است:

«امروز دهمین سالگرد تولد پسرم است. او نوجوانی بسیار احساسی است و دوست دارد مشکلات دیگران را حل کند. یک بار هنگامی که او پنج ساله بود با من به مغازه آمد و مقداری زردآلوی تازه خریدیم. به او اجازه دادم که پاکت میوه را تا خانه بیاورد. در تمام طول مسیر او با کمی فاصله پشت سر من راه می آمد. پس از مدتی از او خواستم که یک زردآلو به من بدهد. او گفت که نمی تواند؛ "من همه زردآلوها را بخشیده ام." آنجا بود که فهمیدم من یک کودک بشر دوست را بزرگ می کنم.»

نکته جالب این است که با فاصله کمتر از نیم ساعت، آقای اوباما کامنتی را زیر پست مذکور منتشر می سازد؛

«چه داستان الهام بخشی. یکی از رضایتبخش ترین چیزهایی که ممکن است برای والدین اتفاق بیفتد این است که ببینند ارزش هایی که برای شکل گرفتن آن در فرزندانشان تلاش کرده اند، شروع به بروز در رفتارهایشان کرده است. و این مورد برای من بسیار جالب بود. امیدوارم این مرد جوان هرگز تمایل خود به کمک به دیگران را از دست ندهد. من نیز هر چه در توان دارم را انجام خواهم داد تا این جهان را به مکانی تبدیل کنم که او و هر جوان دیگر مانند او بتوانند تمامی ظرفیت هایشان را بروز دهند. و اگر روزی او را ببینم، امیدوارم یک زردآلو برای من نگه داشته باشد!»

این پایگاه آمریکایی با بیان غیر عادی بودن کامنت رئیس جمهور آمریکا در فیس بوک و معنی دار بودن انتخاب تصویری از یک پدر و پسر ایرانی، عنوان می کند که پیام اوباما و مطرح کردن بحث ملاقات با پسر 10 ساله ایرانی [و گرفتن زردآلو از دست او] اشاره ضمنی اوباما به امید به تغییر ماهیت اساسی در روابط ایران و آمریکا است.

به نظر می رسد پیام دوستانه اوباما که روی خطاب آن در واقع به تمامی نوجوانان و جوانان ایرانی است، و گویا وعده رئیس جمهور آمریکا برای کار خستگی ناپذیر جهت زمینه سازی آینده ای بهتر برای جوانان کشور ماست؛ تلاشی برای تبدیل "شیطان بزرگ" به "کدخدایی مهربان" در ذهن نسل جوان ایران زمین است.

اما نکته ای که اوباما آن را به سادگی نادیده گرفته و هیچ گاه حتی حاضر به ابراز تاسف در مورد آن نخواهد بود این است که این جوانان، فرزندان همان ده ها هزار نفری هستند که در نتیجه سیاست های آمریکا و با تسلیحات آمریکایی در دست صدام به شهادت رسیدند.

سیاست هایی که همچنان ادامه دارد و امروز دانشمندان هسته ای ما را برای جلوگیری از پیشرفت کشور، با دست دوستان اسرائیلی اوباما به کام مرگ می کشاند.

 

***ترویج رقص و فحشا به اسم تئاتر!

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها نسبت به مشکلات فرهنگی موجود در جامعه به مسئولان فرهنگی هشدار داده اند اما آنچه هر روز بیش از گذشته شاهدش هستیم، «ابتذال فرهنگی» و «ترویج فحشا» در جامعه است که متأسفانه در بسیاری از موارد فضای باز و همراهی برخی از مسئولین هم در افزایش این رخنه فرهنگی بی تأثیر نبوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی از نظارت جامع وزارت ارشاد بر فیلم ها و نمایش های تئاتر و موسیقی خبر داد و تأکید کرد که وزارت ارشاد تلاش کرده تا بازگشت به فرهنگی اسلامی - ایرانی در آثار خود را نشان دهد و اینطور نیست که امور را رها کند و قطعا بر نحوه اجرای آثار نظارت می کند!

اما این روزها سالن های نمایش تئاتر مملو از برنامه رقص و آواز و فحشاست. لامپ ها که خاموش می شود تماشاچیان هم با بازیگران تئاتر همراهی کرده و می رقصند و آنچه در محتوای این تئاتر ها دیده می شود ترکیبی از ابتذال و فحشاست!

 

***طواف خانه خدا با اسكوتر

ورود اسكوتر به داخل مسجدالحرام براي طواف و سعي مانعي ندارد.

شيخ عبدالرحمن الديس رئيس كل امور حرمين شريفين گفت ما كوتاهي و سهل انگاري در زمينه ارائه خدمات به ضيوف الرحمن را نمي پذيريم.

السديس تاكيد كرد: خدماتي كه اداره كل امور حرمين شريفين فراهم كرده است در راستاي دستورات ملك سلمان و وليعهد وي رئيس كميته عالي حج و جانشين وليعهد قرار دارد.

وي خطاب به مديران اداره كل امور حرمين گفت رياست اداره امور حرمين هيچ كوتاهي و سهل انگاري در خدمت به حرمين شريفين و زائران آن نمي پذيرد و اگر چنين موردي اثبات شود فرد متخلف مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

روزنامه عكاظ هم نوشت: ورود اسكوتر به داخل مسجدالحرام براي طواف و سعي مانعي ندارد.

مصلح المحمادي مديركل اداره نقليه مسجدالحرام گفت: از ورود هر حاجي يا عمره گزارري كه بخواهد با وسيله نقليه خاص خود وارد مسجدالحرام شود و به طواف و سعي بپردازد از جمله ورود اسكوتر به اين شرط كه سبب ايجاد مشكل براي ضيوف الرحمن نشود، جلوگيري به عمل نمي آيد.

 

***نخستین کشوری که اسلام را غیر قانونی اعلام کرد

در اقدامی بسیار عجیب، کشور آفریقایی آنگولا اسلام را غیر قانونی اعلام کرد.

بر پایه این گزارش، کشور آفریقایی آنگولا نخستین کشور جهان است که اسلام را غیر قانونی اعلام می کند. رئیس جمهور این کشور با اعلام خبر ممنوعیت اسلام در این کشور گفت: « این پایانی است به نفوذ اسلام در کشور ما».

وزیر فرهنگ این کشور نیز در توجیه این تصمیم گفت: «دین اسلام توسط وزارت دادگستری و حقوق بشر آنگولا مورد تایید واقع نشده است و به همین سبب این دین و پیروانش غیرقانونی اعلام شده و تمامی مساجد آنها بسته شده اند.»

او افزود: «دین اسلام به فرقه گرایی مذهبی در این کشور دامن می زند و این مساله باعث ایجاد تنش بین مردم می شود. مساله دیگر گروه های افراطی هستند که متاثر از اسلام هستند. این دلائل باعث شد که ما اسلام را غیر قانونی اعلام کنیم و بزودی مساجد را در این کشور تخریب خواهیم کرد.»

شایان ذکر است که بیش از 95 درصد از جمعیت آنگولا را مسیحیان تشکیل می دهند و تنها حدود 100 هزار مسلمان در این کشور زندگی می کنند که بیشتر آنها را مهاجران تشکیل می دهند.

 

***افزایش قیمت خودرو" تا 2 هفته آینده

دبیر انجمن خودروسازان گفت: براساس جلساتی که با شورای رقابت داشته‌ایم، لیست جدید قیمت خودروهای ساخت داخل را نهایی کرده‌ و درصدی آن را افزایش داده‌ایم که قیمت‌های جدید را ظرف دو هفته ‌آینده اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: خیلی زودتر باید تغییرات قیمتی صورت می‌گرفت اما با توجه به تعویق برگزاری شورای رقابت، این اتفاق نیفتاد و باید صبر کنیم تا پس از برگزاری این جلسه قیمت‌های جدید آن را اعلام کنیم.

دبیر انجمن خودروسازان درباره دلایل افزایش قیمت خودرو گفت: با توجه به ارزبری صنعت خودرو کشور، نوسانات بازار ارز تاثیر مستقیمی روی قیمت تمام شده خودرو می‌گذارد و چون قیمت دلار و یورو در هفته‌های اخیر افزایش یافته، مجبوریم خودرو را با قیمت بالاتری به دست مشتریان برسانیم.

وی افزود: از ابتدای امسال قیمت انواع آلیاژهای فلزی افزایش یافته و مواد اولیه تولید خودرو به دست ما رسیده و قیمت تمام شده خودرو را بالا برده است.

همچنین با توجه به اینکه از ابتدای امسال افزایش قیمتی نداشته‌ایم اما دستمزد کارگران بالا رفته و قیمت برق، گاز و آب گران شده بنابراین منطقی وجود ندارد که قیمت خودرو را بالا نبریم.

نعمت‌بخش با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص کاهش شدید تقاضا در شرکت‌های خودروسازی افزود: اینکه مردم خودرو نمی‌خرند دروغ محض است و خبرنگارانی که شک دارند می‌توانند به مراکز تحویل خودرو دو شرکت بزرگ خودروساز مراجعه کنند و تقاضای موجود را از نزدیک ببینند.

وی گفت: خودروسازان ما روزانه چهار هزار خودرو به تولید می‌رسانند و اگر قرار باشد کسی خودرو نخرد، جایی وجود ندارد که این حجم از خودرو انبار شود.

نعمت‌بخش افزود: بسیاری از افراد که تاکنون خودرو نخریده‌اند پشیمان شده و نسبت به خرید خودرو اقدام کرده‌اند از این رو توصیه ما به مشتریان این است که به جای مراجعه به شبکه‌های مجازی از پایگاه‌های معتبر خبری، اخبار مربوط به صنعت خودرو و بازار پیرامون آن را پیگیری کنند.

 

***سرخپوشان: یکی از این دو نفر از پرسپولیس جدا خواهد شد!

بازیکنان پرسپولیس در خصوص جنجال رسانه ای اخیر مربی محبوب تیم شان به اظهارنظر پرداختند.

بازیکنان پرسپولیس می‌گویند با توجه به شرایط موجود و مشکلات مالی اخیر و حرف‌هایی که کریم باقری زده، طی روزهای آینده یا باقری از پرسپولیس جدا می‌شود یا علی اکبر طاهری!

باقری گفته بود مدیر باشگاه اگر نمی‌تواند مشکلات مالی را حل کند، بهتر است برود و طاهری هم گفته بود باقری نباید چنین حرفی می‌زد.

روز گذشته این بحث در تمرین پرسپولیس داغ بوده که انتهای این بگو مگوی رسانه ای به کجا ختم می شود. آن‌هایی که روی باقری شناخت دارند می‌گویند از او هیچ بعید نیست با یک تصمیم ناگهانی قید همه چیز را بزند و عطای پرسپولیس را به لقایش ببخشد.

از طرفی عده‌ای می‌گویند چند مدیر عوض شده‌اند ولی باقری مانده و شاید طاهری هم به سرنوشت قبلی‌ها دچار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.