هاشم رسایی فر: بعد از کشمکش فراوانی که بر سر حضور نماینده‌ای از والیبال خراسان در لیگ برتر وجود داشت، ...

 قوچان نژاد: از ۳ ماه قبل با بازیکنان مذاکره کردم!

باشگاه ثامن الحجج در نشستی رسانه‌ای حضورش را در لیگ پیش رو والیبال باشگاه های کشور اعلام کرد تا جای نماینده‌ای از والیبال خراسان رضوی در بین بهترینهای والیبال کشور خالی نماند.

با این وجود تیم والیبال ثامن الحجج برای شکل گرفتن نیاز به بازیکن و کادر فنی داشت و هادی رضایی که چند سالی از فعالیتش در تیم والیبال نشسته این باشگاه  می‌گذشت، شد همه کاره و نماینده تام الاختیار باشگاه در انتخاب کادر فنی و سرمربی تیم والیبال.

رضایی در همان روز نشست رسانه‌ای از حضور احتمالی یک مربی با دانش روز والیبال دنیا در تیم خبر داد و البته تأکید بر این نکته که جبار قوچان نژاد تنها گزینه داخلی برای هدایت تیم در لیگ برتر. دوهفته‌ای طول کشید تا  آنها سرانجام با گزینه سرمربیگری تیم والیبالشان به توافق رسیدند و در شرایطی که حضور مربی خارجی کاملاً منتفی شد، هادی رضایی از سرمربیگری جبار قوچان نژاد خبر داد، هر چند که قوچان نژاد کارش را از همان روزهای ابتدایی ورود باشگاه به بحث تیمداری در والیبال شروع کرده بود و مشغول بستن تیم برای لیگ پیش رو .

 

     بعد از چند سال حضور در لیگ برتر با نمایندگان والیبال خراسان، سال گذشته را در زاهدان بودید و دوباره امسال شرایطی فراهم شد که تا با نماینده‌ای دیگر از والیبال استان در لیگ برتر حاضر شوید.

بعد از یک فصل دوری از والیبال خراسان خیلی دلتنگ مشهد بودم، چون بعد از حدود هشت سال حضور در رأس والیبال باشگاهی استان مجبور بودم بنا به دلایلی از مشهد دور باشم و اکنون که دوباره برگشتم خوشحالم، هم از این جهت که نماینده‌ای در لیگ خواهیم داشت و هم اینکه چراغ والیبال باز هم روشن خواهد ماند.

     چه شد که با وجود اینکه باشگاه اعلام کرده بود، روی گزینه خارجی برای سرمربیگری تیم نظر دارد، هدایت تیم در نهایت به شما سپرده شد؟

ثامن الحججی ها چون در طول سالهای اخیر در رشته های مختلفی فعالیت داشتند، بخصوص هندبال، تجربه خوبی در ایجاد ارتباط با مربیان خارجی دارند، در حال بررسی شرایط  مربی خارجی بودند که این موضوع را من حق طبیعی هر تشکیلاتی می‌دانم که بخواهد مربی اش را با شرایطی که دارد، انتخاب نماید، هر چند چون اعلام حضور در لیگ کمی دیرتر شد و زمان برای بستن تیم و شرایط حضور بسیار اندک بود، با صحبتی که قبل از انتخاب سرمربی، آقای رضایی که از دوستان سی و چند ساله من است، با من داشت، قرار شد کارهای بستن تیم را من شروع کنم که من نیز برای اینکه دوست داشتم به تیم استانم کمک کنم، کار را شروع کردم، هرچند که با سابقه‌ای که در لیگ برتر دارم، ذاتا یک سرمربی هستم و نمی توانستم کنار یک مربی دیگر کار کنم، با این وجود و با شرایطی که هر تیمی در سال ابتدایی حضور در لیگ دارد، بدم نمی آمد اگر امسال را با مربی خارجی می‌توانستیم در لیگ حاضر باشیم.

    گزینه های خارجی نخواستند بیایند یا شرایط برای حضورشان فراهم نبود؟

در این مدت با توجه به توانایی های زیادی که باشگاه دارد، با مربیان و گزینه های مد نظرش وارد مذاکره شد که اکثر آنها مربیان تراز اول والیبال دنیا بودند و برخی از آنها به دلایلی نتوانستند بیایند یا اینکه خود باشگاه بعد از بررسی شرایط آنها نخواست آنها را به خدمت بگیرد.

    با توجه به اینکه از ابتدای شکل گیری تیم والیبال ثامن الحجج، شما بستن تیم را شروع کردید، تا کنون با کدام بازیکنان به تواقق رسیده‌اید؟

همان طور که می‌دانید تیمهای والیبال ارومیه ، تبریز ، بانک سرمایه و متین ورامین از خیلی وقت قبل شروع به یار گیری کردند و تیمهای خوبی را هم بستند، اما با این وجود از همان روز اول که مسؤولیت بستن تیم به من واگذار شد، ابتدا با گزینه های بومی وارد مذاکره شدم که خدا را شکر توانستم نظر خیلی از آنها را برای حضور در تیم بگیرم و از این بابت خیلی خوشحالم، هر چند که من مذاکراتم را از سه ماه قبل با آنها شروع کرده بودم و اجازه ندادم با تیم دیگری مذاکره کنند، چون ته قلبم محکم بود که امسال هم نماینده‌ای از خراسان در لیگ خواهد بود. در کنار این بازیکنان، بازیکنان خوب دیگر هم جذب کردیم که با اعتقاد من 70 تا 80 درصد آنچه را که در بحث یارگیری مد نظر ما بوده، به آن رسیدیم.این را هم بگویم، من با هماهنگی که با هادی رضایی داشتم، دنبال بستن تیم بودیم نه دنبال اسم و رسم بزرگ که بعدها برای تیم درد سر ساز باشند. با این وجود به نظرم تیم خیلی خوبی را برای استانمان آماده خواهیم کرد.

    شما برای قهرمانی چه قولی به باشگاه دادید؟

می دانید که در ورزش قول دادن برای قهرمانی خطای بزرگی است،با این وجود اما می‌شود پیش بینی آینده را کرد. هرچند که نمی شود برای تیمی در سال اول هیچ قول قهرمانی داد، چون واقعاً امکان پذیر نیست تیمی که اولین تجربه اش است، با شرایط سختی که لیگ دارد، بتواند همان اولین سال قهرمان شود. ما هدفمان این است که سال اول بهترین نتیجه را بگیریم و سال دوم و سوم قطعاً برای قهرمانی خواهیم رفت تا اولین قهرمانی نماینده والیبال استان در لیگ به یاری خدا به دست آید.

    گویا کمکهای شما در تیم، مربیان خارجی خواهند بود؟

ما در تیم به دنبال این هستیم تا مربیان به روز و با دانشی را به تیم اضافه کنیم، بخصوص در بحث تمرین و بدنسازی. به همین دلیل نگاهمان به مربیان خارجی نیز معطوف خواهد بود و طبیعتا دنبال کادری خوب خواهیم بود.

    گفته می‌شود چون نتوانستید  بازیکنان ملی پوش را جذب کنید، دنبال گرفتن بازیکنان سرشناس خارجی هستید؟

با توجه به شرایط گرفتن بازیکنان خارجی ما بین دو یا سه بازیکن خارجی را به تیم اضافه خواهیم کرد و قطعاً گزینه‌های زیادی مد نظر ما هستند که از بهترینهای والیبال دنیا هستند.

 

بریده هایی  از گفت و گو

    وقتی از جبار در مورد میزان پرسیدیم او فقط به گفت: می‌خواهم حرمت نان و نمک دوستانمان را که در باشگاه میزان خوردم، نگه دارم. به اعتقاد من اتفاقاتی که افتاده، اکنون جای بررسی ندارد.

    فکر می‌کنم اگر میزانی ها بودند، باز هم در والیبال سرمایه گذاری می‌کردند.

    سال گذشته هیچ اقدامی برای برهم زدن جو تیم میزان نکردم و اینکه می‌گویند، من به بازیکنان تیم زنگ می‌زدم و آنها را تحریک می‌کردم، تکذیب می‌کنم، به شهادت مدیرکل و بقیه دوستانی که در بازی زاهدان در سالن حضور داشتند.

     مطمئن باشید کنار گذاشته شدن تیمهای هندبال به دلیل آمدن والیبال نبوده است. من کاره‌ای نیستم که در مورد ماندن  تصمیم گیری کنم، اما از مدیران و دوستان خوبم در خواهش می‌کنم اگر راهی هست، اجازه فعالیت دوباره به تیمهای هندبال باشگاه در لیگ برتر داده شود.

    اگر من مربی یک تیم لیگ برتری در فوتبال بودم، بی شک رضا قوچان نژاد را هم به تیمم اضافه می‌کردم، چون معتقدم ورزش ما به ورزشکاران کلاس دیده‌ای مثل رضا نیازمندند.فکر می‌کنم او هم به درخواست عمویش نه نمی گفت!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    آقای میر علی بزرگوار هندبال مشهد را دریاب
  • سعید IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    محمدرضا تو را به قرآن به بابات بگو تو لیگ برتر هندبال تیم مشهد را حمایت کنه. ، اجرتان با امام رضا