نشست ستاد بزرگداشت ۲۳ ذی‌القعده، روز زیارتی امام رضا(ع) برگزار شد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت ۲۳ ذی‌القعده در مشهد، عنوان کرد: ...

 مشهدی ها پای پیاده به دیدار ضامن آهو می‌روند

دوشنبه 16 شهریور برابر با 23 ذی‌القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی افزود: در همین راستا اقدامهایی برای هماهنگی و تبلیغات برای انتقال مردم از سراسر مشهد به سوی حرم مطهر رضوی انجام شده است.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت 23 ذی‌القعده نیز در این نشست تأکید کرد: زیارت این امام همام آثار بسیار زیادی روی زندگی مردم دارد، کسی که در کنار بارگاه ایشان حاضر شده تمام غم و اندوه وجودی‌اش رفع و زدوده می‌شود، بنابراین باید در راستای ارتقای معرفت زیارت، ظرفیت‌سازی شود.

وی،  با اشاره به برنامه ویژه مدیران شبکه سه سیما در روز زیارتی امام رضا(ع)، ابراز کرد: شماری از مدیران گروه معارف شبکه سه سیما در روز 23 ذی‌القعده در مشهد حضور پیدا کرده و با برپایی ایستگاه صلواتی به زائران امام رضا(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند که این برنامه به صورت زنده از شبکه سه و استانی پخش می‌شود.

* کمپین مجازی قرار زیارت

حجت الاسلام خداوردي همچنین از کمپين «قرار زيارت» در راستاي کمپين نايب الزياره خبر داد و افزود: این کمپین در فضاي مجازي و محيطي شهر مشهد به تبيين اهميت زيارت و حق همسايگي امام مهرباني ها و قرار زیارت مشهدی ها در روز 23 ذی القعده می‌پردازد.

وی هدف از تشرف پیاده مشهدی ها به حرم مطهر در روز زيارتي را نزديک کردن مردم به سيره امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: ما هرچه داريم به خاطر وجود مبارک علی ابن موسی الرضا(ع)  و به برکت همسايگي ايشان است و باید حق همسايگي خود را ادا کنیم.

وی همچنین از برپایی 12 ایستگاه صلواتی در چهار مسیر ورودی حرم مطهر رضوی همزمان با این روز خبر داد و افزود: هشت هزار زائر از سراسر کشور و استانهایی مانند خراسان شمالی، جنوبی و گلستان در این روز در حسینیه امام خمینی (ره) مشهد گردهم آمده و از برنامه‌های مناسبتی آن استفاده می‌کنند.

گفتنی است، اجتماع مردمی در روز زیارتی امام رضا(ع) ساعت 16 دوشنبه در ورودی‌های چهارگانه حرم مطهر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.