مه ولات- خبرنگارقدس: بهره برداری رسمی از کنتورهای هوشمند خراسان رضوی به صورت نمادین در مجتمع کشاورزی و دامپروری طوس دشت با حضور چیت چیان، وزیر نیرو در شهرستان مه ولات آغاز شد.

 بیش از ۷ هزار هکتار باغهای پسته نابوده شده است

وزیر نیرو با اشاره به کم شدن آبهای زیر زمینی در مه ولات اظهار داشت: آبهای زیر زمینی روز به روز در این دشتها کم می شود و بسته شدن چاه های غیرمجاز و استفاده مناسب آب از چاه های پروانه دار در حد پروانه دو راهکار اصلی و مهم برای کنترل برداشت آب است.

حمید چیت چیان گفت: مه ولات، در اجرای نصب کنتورهای هوشمند پیشتاز  است و این امر با همکاری کشاورزان فهیم صورت گرفته است و با اجرای نصب کنتور هوشمند، در برداشت آب صرفه جویی می شود.

وی نصب کنتورهای هوشمند را در راستای کنترل . برداشت آب و جلوگیری از گزارش عملکرد منفی مؤثر دانست و افزود: در سالهای اخیر در همین دشت گزارش عملکرد آب زیر زمینی کاهش داشته، ولی هنوز به صفر نرسیده و اگر به این وضعیت کشاورزان ادامه بدهند، به وضعیت مطلوبی خواهند رسید.

وزیر نیرو با بیان اینکه در بخشهایی از کشور به دلیل فشار به منابع آبی و زیر زمینی بیش از هفت هزار هکتار از باغهای پسته از بین رفته است، افزود: به طور کامل در این بخشها دشتهای آب زیرزمینی را از دست داده‌اند و امکان ادامه کشاورزی در این دشتها فراهم نخواهد بود.

چیت چیان از کشاورزان خواست برای اینکه کار و کشاورزی شرافت مندانه آنها ادامه داشته باشد با اصلاح الگوی های آبیاری و مدیریت در مصرف آب، سطح زیر کشت را حفظ و مصرف آب را کاهش دهند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.