حسین پورحسین: قدس ویژه خراسان - دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: بهترین عبادت در راه خداوند خدمت رسانی به مردم است و این خدمت رسانی جز از راه علم و دانش میسر نمی شود.

 بهترین عبادت ، علم آموزی است

حجت الاسلام والمسلمین «سیدجلال حسینی» در آیین تجلیل از دانش آموزان کوشای  فرزندان کارکنان آستان قدس رضوی، تقدیر و تشکر از تلاش های دانش آموزان را حرکت فرهنگی ارزشمند و برگرفته از تعالیم و آموزه های دینی و قرآنی عنوان کرد.

وی اذعان کرد: امروز آستان قدس رضوی زیرساخت های علمی ارزشمند و ماندگاری ایجاد کرده است؛ تعلم بیش از  20 هزار نفر از مقطع پیش دبستانی تا دکتری در مجموعه منتسب به حضرت رضا(ع)، وجود 14 گروه پژوهشی در بنیاد پژوهش های اسلامی، وجود 14 واحد آموزشی در مدارس امام رضا(ع) و غیره همه به پشتوانه نگاه های عالمانه و مدبرانه تولیت عظمای آستان قدس رضوی آیت ا... واعظ طبسی است.

وی ادامه داد: همچنین اهتمام ویژه ای که مهندس عزیزیان، قائم مقام تولیت آستان مقدس رضوی به موضوع تعلیم و تربیت دانش آموزان و ارتقا کیفیت مراکز آموزشی دارد، نشان از اهمیت والای این حوزه در مجموعه آستان قدس رضوی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه آینده از آن کسی است که از دانش برخوردار باشد، گفت: در پرتو جمهوری اسلامی ایران و توجه خاص تولیت عظمای آستان قدس رضوی، شرایطی فراهم شده تا دانش آموزان بتوانند در جهت رشد و تعالی و تکامل مدارس امام رضا(ع) قدمهای مؤثری برداشته تا فرزندان ما بتوانند در عرصه تعلیم و تربیت از علم و دانش بهره گرفته و به کشور و مردم خدمت کنند. همچنین همه ساله برای ارزش نهادن به تلاشهای آنها شاهد محفلی نورانی با حضور خانواده‌های این تلاشگران در عرصه‌های علمی و عملی باشیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آستان قدس رضوي در حاشیه این مراسم که با تجلیل و اهدای هدایا و لوح تقدیر از فرزندان ساعی کارکنان آستان قدسی همراه بود، به خبرنگار ما گفت: هزار و 266 نفر از فرزندان دانش آموز کارکنان آستان قدس رضوی در این مسابقات علمی مشارکت داشته‌اند که در سال تحصیلی 93-92، 653 نفر و در سال تحصیلی 94-93 هم 613 نفر شرایط لازم را جهت تقدیر و تشویق داشته‌اند، به مرحله پایانی راه یافته‌اند. اسماعیل‌زاده  افزود: در این مسابقات 910 دانش آموز از مقطع ابتدایی و 90 نفر از متوسطه اول و 266 نفر از مقطع متوسطه دوم «راهنمایی و دبیرستان» موفق به دریافت لوح تقدیر و هدیه شده‌اند.

 سرپرست اداره کل  روابط عمومی آستان قدس رضوي هم به خبرنگار ما گفت: همه ساله به همت معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آستان قدس رضوي با همکاری اداره کل روابط عمومی آیین تجلیل از دانش آموزان ساعی فرزندان کارکنان سازمان مرکزی برگزار می‌شود. سیداحمد هاشم‌آبادی هدف از برگزاری این مراسم را  تشویق فرزندان کارکنان در حضور خانواده آنها برای توجه آنها به فرزندان پرتلاش در عرصه‌های آموزه‌های اسلامی و دانش اندوزی در عرصه‌های علمی، فرهنگی ورزشی و تعلیم و تربیت است که با استقبال قابل تقدیر خانواده‌ها این مراسم همه ساله برگزار می‌شود.

گفتنی است، در آیین تجلیل از فرزندان کارکنان آستان قدس رضوي، دانش آموزان ورزشکار از مقاطع مختلف به اجرای نمایش میل گردانی و حرکات آیینی ورزش باستانی پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.