قدس آنلاین: رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: از میان حدود ۷۵ هزار عضو هیئت علمی در کشور به غیر از ۱۰ هزار نفر از اساتید پزشکی، در مجموع حدود ۴۵ هزار اساتید بسیجی داریم.

۴۵ هزار استاد بسیجی در کشور فعالیت می کنند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سهراب صلاحی در نشست خبری خود با خبرنگاران در اصفهان، تأکید کرد: از قشر اساتید کشور انتظار داریم دست روی مسائل مهم و کلیدی بگذارند چرا که سیاست‌های کلان نظام نباید با تغییر دولت‌ها توسط مسئولان بالا و پایین شوند.

وی ساختار سیاسی کشور را دچار ضعف دانست و اظهار داشت: در ساختارهای سیاسی کشور ضعفی را احساس می‌کنیم و آن عدم نظارت بر سیاست‌های کلان نظام است و هر دولتی که می‌آید به طور سلیقه‌ای برخی از موارد سیاست‌های کلان نظام را اجرا و برخی از آنها را از دستور کار خود حذف می‌کند.

رئیس بسیج اساتید کشور ضمن بیان اینکه احترام به همه دولت‌ها و مسئولان گذشته و فعلی واجب است، افزود: علی‌رغم احترامی که برای زحمات همه رؤسای جمهور پس از انقلاب اسلامی قائلیم اما متأسفانه باید گفت که برخی از دولت‌ها فرصت‌هایی را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: اگر مسئولی اختلاس کرد برای او پرونده تشکیل می‌شود و به جرمش رسیدگی خواهد شد اما باید به این سؤال پاسخ داده شود که اگر دولتی سیاست‌های کلان نظام را عقب بزند چه باید کرد؟ لذا این یکی از مشکلات جدی امروز است که اتلاف منابع زیادی را در پی دارد.

صلاحی اذعان داشت: تأسیسات هسته‌ای فردو که حاصل زحمات 8 ساله دانشمندان هسته‌ای ایران بود چیز کمی نبود و برای به سرانجام رسیدن آن افرادی شهید شدند ولی در حال حاضر شاهد نداشتن کارایی آن هستیم.

وی با اشاره به دلایل پیروزی‌های برخی از کشورهای منطقه خاطر نشان کرد: دوستان ما در منطقه پیروزی‌های مهمی به دلیل مدیریت ولی امر مسلمین به دست آوردند اما متأسفانه گاهاً در داخل کشور اطاعت از سیاست‌های کلان نظام صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به دارا بودن مؤلفه‌های بالفعل کشور بیان داشت: با استفاده از مؤلفه‌های بالقوه و بالفعل به سمت قله‌های پیشرفت صعود می‌کنیم لذا اندیشه‌های اسلامی ما چالش‌گر تمدن فعلی جهان غرب است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.