۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 307296

یک تولیدکننده نان صنعتی در خوزستان گفت: به دلیل این‌که میان تولیدکنندگان نان در کشور و استان‌ها رقابتی وجود ندارد، صنعت نان هیچ پیشرفتی نکرده است و همچنان شاهد تولیدات بی‌کیفیت نان در بازار هستیم.

تولید نان بی‌کیفیت!

اصغر شهیاری در گفت‌وگو باایسنا، منطقه خوزستان، با بیان اینکه با حذف یارانه آرد، می‌توانیم شاهد افزایش کیفیت نان باشیم، اظهار کرد: اگر یارانه‌ای به آرد تعلق نگیرد و قیمت آن آزاد باشد، می‌توانیم محصولات تولیدی را خودمان قیمت‌گذاری کنیم و شاهد رقابت در قیمت و کیفیت میان تولیدکنندگان نان باشیم.

وی افزود: همچنین با آزادسازی قیمت آرد، شرایط برای همه تولیدکنندگان نان یکسان خواهد بود تا در تولیدات خود رقابت داشته باشند.

شهریاری تصریح کرد: سامانه آرد کشوری که توسط شرکت غله راه‌اندازی شده است، موجب جلوگیری از قاچاق آرد شده و حرکت مفیدی است اما تا زمانی که به آرد نگاه حاکمیتی می‌شود، این صنعت پیشرفت نخواهد کرد.

وی درباره تولید نان به روش صنعتی عنوان کرد: نان تنها ماده غذایی است که با ورود به پروسه صنعتی، تبدیل به محصولی ارگانیک می‌شود زیرا عوامل تاثیرگذار در افزایش کیفیت نان را فقط می‌توان در فرآیندهای تولید صنعتی کنترل کرد.

شهریاری بیان‌ کرد: باید نگاه‌ها نسبت به نان صنعتی تغییر کند زیرا نانی که به صورت سنتی پخت می‌شود به واسطه حرارت مستقیم مشکلاتی فراوانی را برای مصرف کننده به وجود می‌آورد اما نان صنعتی این‌گونه نیست و کیفیت آن بر اساس فرآیندهایی به خوبی حفظ می‌شود.

وی افزود: اصلاح الگوی مصرف نان برعهده تولیدکننده نیست و باید ارگان‌های حاکمیتی در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند تا با استفاده مردم از نان صنعتی شاهد کاستی ضایعات نان باشیم. باید از سرمایه‌گذاری در احداث چنین واحدهای صنعتی در استان که موجب ایجاد اشتغال نیز شده است، حمایت و از این ظرفیتی که برای استان به وجود آمده به خوبی استفاده کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.