رئیس پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: معلمان موازی با علوم نظری شرایط یادگیری علوم تجربی را فراهم کنند.

معلمان موازی با علوم نظری شرایط یادگیری علوم تجربی را فراهم کنند

دکتر عزالدین مهاجرانی در گفت‎وگو باایسنا منطقه لرستان، درباره اینکه چرا دانش‎آموزان ایرانی در امتحان کتبی نمره بالا اما در امتحان عملی نمره پایین‎تری کسب می‎کنند، افزود: دانشگاه‎های ما مقاطع تحصیلی و تحصیلات عالیه را به خوبی وارد کردند اما روی همه جوانب آن کار نشده و باید دانشگاه‎ها روی برخی موضوعات سخت‎گیری کنند.

وی بیان کرد: آموزش تجربی به دانشجو و دانش‎آموز نه تنها او را راغب‎تر به علم می‎کند بلکه سبب درک عمیق‎تری از مباحث و مسائل می‎شود.

این دکترای فتونیک با اشاره به اینکه علم تجربی و نظری همزمان با یکدیگر حرکت می‎کنند، اضافه کرد: نباید تنها به آموزش نظری تکیه کرد چرا که با کمک علوم تجربی به راحتی می‎توان موضوع را درک کرد و مسائل پیچیده در علم نظری را بهتر فهمید.

مهاجرانی اظهار کرد: با کمک علم تجربی دانش‎آموز و دانشجو موضوع را به خوبی لمس می‎کند هر چند که تحقق بخشیدن به این مسئله مستلزم وجود امکانات است.

وی یادآور شد: معلمان باید دانش‎آموزان را به سمت آموزش تجربی سوق دهند و همزمان با علم نظری به تجربیات نیز توجه داشته باشند چرا که در این صورت قدرت درک دانش‎آموز بالاتر می‎رود.

این دکترای فتونیک خاطرنشان کرد: با کمک علوم تجربی می‎توان با اطلاعات به دست آمده زندگی کرد و از حفظ کردن و یادگیری سطحی جلوگیری کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    1 0
    درسته، آموزش از راه دیدن و تجربه کردن پایدارتر از آموزش نظری و غیر دیداری است. ثابت شده که 75% یادگیری از راه دیدن صورت میگیرد. بعنوان یک معلم تموم آزمایشات کتاب درسی رو به کمک فراگیران در کلاس انجام میدیم و این امر برا بچه ها بسیار جالب و جاذب است.