۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 307337

عادل جبیر وزیر خارجه سعودی مدعی شد ایران از سال ۱۹۷۹ به سوی همسایگانش دست اندازی کرده است.

ادعای گستاخانه «عادل جبیر» علیه ایران
باشگاه خبرنگاران جوان: عادل جبیر وزیر خارجه سعودی مدعی شد ایران از سال 1979 به سوی همسایگانش دست اندازی کرده است.

شبکه العربیه گزارش داد؛ وی با بیان اینکه تهران باید از حمایت از تروریسم و دامن زدن به اختلافات طایفه ای دست بکشد، گفت: ما خواهان روابطی بهتر با ایران هستیم؛ اما اکنون توپ در زمین ایران است و باید به اثبات برساند که واقعا خواستار بازگشایی صفحه جدیدی در روابط است یا خیر.

عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین تصریح کرد: ملک سلمان و اوباما دیداری سازنده و پرثمر داشتند. وی گفت: من می خواهم امروز درباره دیدار تاریخی ملک سلمان بن عبدالعزیز و رئیس جمهور اوباما در کاخ سفید با شما صحبت کنم. این دیدار یک دیدار خیلی مثبت، سازنده و پرثمر بود. این دیدار سه ساعت به طول انجامید.

 وی افزود:در این دیدار، رهبران دو کشور مسائل مختلفی را بررسی کردند که برای تقویت روابط بین دو کشور و حیطه های مختلف همکاری بین ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این دیدار دو رهبر بر تقویت بیش از پیش روابط تاریخی و راهبردی تاکید کردند.دو طرف بر حفظ امنیت،ثبات در منطقه تاکید داشتند.

وزیر خارجه عربستان همچنین گفت: عربستان و آمریکا بر لزوم حفظ امنیت منطقه و جلوگیری از فعالیت های هسته ای ایران تاکید کردند. وی گفت : اوباما و ملک سلمان در مورد همکاری های نظامی مشترک گفتگو کردند. جبیر در ادامه افزود: دو طرف در خصوص اوضاع یمن تبادل نظر کرده و بر لزوم دستیابی به راه حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران در این کشور تاکید کردند.

جبیر در ادامه با اشاره به اینکه مسایل سوریه و عراق هم در گفتگو میان اوباما و سلمان مورد بررسی قرار گرفته تصریح کرد: دو طرف بر اینکه حل مساله سوریه باید بر اساس ژنو یک و برکناری بشار اسد متمرکز باشد، توافق نظر دارند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نشان IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    8 0
    خف بابا، سوسمارخور زپرتی..........
  • محمد IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    5 0
    هر سه شما هم اوباما هم دولت ماقبل تاریخی سلمان تروریست وهم تو نامرد ناعادل هیچ گ.ی نه میتوانید بخورید وهم غلطی بتوانید بکنید
  • رزمنده IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    عادل حرف زیادی زده .بد کرده .
  • محمدی IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    هرسه شان به قبرپدرشان خندیدند
  • علی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    اربابت که هیچ غلطی نمی تونه بکنه اما تومیتونی بهش دم تکون بدی بده ،بده تا جونت درآد.
  • شیعه IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    1 0
    این ...گویا یادش رفته خون هزاران نفر از زنو بچه های مردم در عراق و سوریه ویمن گردن این احمق های جانیه..... ناعادل جبیر تو و اون دولت احمق ات و اون آمریکای خونخوار همه قاتل و تروریست و جنایتکار هستید و باید در دادگاه های بین المللی محاکمه بشید.... شما وقتی خودتون منشا کشتار بیرحمانه در دنیا هستید پس خفه بشید و بیشتر از این طبل رسوایی خودتون رو نزنید بیشعور
  • محسن IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    1 0
    یه گروه کوچک شیعه ببین شما و اسرائیل چقدر زمین گیر کرده. اسرائیلی که در مدت 5 روز کشورهای عربی رو با هم شکست داد حالا جلوی یه گروه شیعی شکست می خوره و در مقابل حماس کم میاره و شما هم تو یمن فقط برتری هوایی دارین چون اونا هواپیما ندارن. حالا حساب کن اگه نگاه چپ به ایران بندازی احتمالا از تاریخ محو میشین