مهدی امینی‌خواه گفت: در چند سال اخیر حضور بازیگران آماتور در فیلم‌های سینمایی که به واسطه پول و به عنوان «بازیگر اسپانسر» وارد سینما شده‌اند، ضربه سنگینی به سینما زده است و فامیل‌بازی جای ضوابط را در سینما گرفته است.

بازیگران آماتور اسپانسرهای جدید سینما شد‌ه‌اند/ فامیل‌بازی اوضاع سینما را بهم ریخته است
 
 
  •  

مهدی امینی‌خواه بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در ارتباط با حضور چهره‌های جوان در عرصه سینما گفت: در چند سال گذشته هیچ‌ نظارتی بر ورود نیروهای جوان در سینما وجود نداشته است و بیشتر این افراد تنها از طریق روابط و پارتی بازی وارد سینما شده‌اند.

وی افزود: در بسیاری از پروژه‌های سینمایی بازیگران آماتور تنها به واسطه پول وارد اثر می‌شوند که از آن‌ها به عنوان بازیگر و اسپانسر استفاده می‌کنند و به خاطر سرمایه‌‌گذاریشان در فیلم، نقش‌های مهم و کلیدی فیلمنامه را به آن‌ها می‌سپارند.

*مخاطبان از پشت پرده سینما اطلاع ندارند

این بازیگر سینما با اشاره به اتفاقات پشت پرده سینما و تاثیر آن بر میزان استقبال مخاطبان، گفت: مردم بعد از تماشای بسیاری از آثار سینمایی می‌گویند که چرا این اثر جذابیت چندانی نداشت، درحالی که آن‌ها از عوامل پشت پرده مثل ورود همین نیروهای غیرمتخصص و زدوبندهای صورت گرفته برای تصاحب یک نقش آگاه نیستند و نمی‌دانند که علت اصلی ضعف اثر همین اتفاقات پشت پرده است.

*وضعیت بحرانی سینما مردم را به سوی فیلم‌های خارجی فرستاده است

امینی‌خواه اضافه کرد: ورود چنین نیروهایی به سینما باعث وضعیت بحرانی فعلی سینما شده است که آثاری با کیفیت بسیار پایین تولید می‌شوند؛ در نتیجه مردم از این سینما دلسرد می‌شوند و به سراغ فیلم‌ها و سریال‌های خارجی می‌روند.

*به علاقمندان بازیگری توصیه می‌کنم، علم بازیگری را یاد بگیرند/ سینما جای فامیل بازی نیست

بازیگر فیلم «سوگند» در ادامه با تاکید براینکه سینما یک علم است و برای ورود به آن لازم است باید این علم را آموخت، گفت: من سینما را یک علم می‌دانم که برای ورود به آن باید آموزش‌های لازم را دید و از فیلترهای لازم برای ورود به آن عبور کرد در غیر این صورت نتیجه آن اوضاع بهم ریخته این روزهای سینمای ما می‌شود که فامیل بازی و روابط شخصی با سینما قاطی شده است.

*آخرین فعالیت‌های مهدی امینی‌خواه به روایت خودش

بازیگر فیلم «زبرجد» در ارتباط با فعالیت‌های اخیر خود نیز گفت: مدتی است که تله فیلم «میراث» به کارگردانی مهدی شهسواری را به پایان رسانده‌ام که در این فیلم به اتفاق خانمها ثریا قاسمی، افسانه ناصری و آقای پرویز پور فلاح حضور داشتم و نقش پلیس آگاهی را بازی کرده ام.

وی همچنین ادامه می‌دهد: به تازگی بازی در فیلم سینمایی «تارات» به کارگردانی پدرام بهرامی را که محصول مشترک ایران و ترکیه است به پایان رسانده‌ام و فیلم ویدئویی «جدایی» دیگر اثری که در آن بازی کرده‌ام.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.