یک عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به این که طرف خارجی در موضوع هسته‌ای ایران، موضع‌گیری‌های عجیب و غریبی دارد بیان کرد: نقطه عطف همه اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران دنبال خواهد کرد بستگی به رفتار طرف مقابل در موضوعاتی مانند برداشته شدن تحریم‌ها و سایر مسائل دارد.

فرهنگی: غربی‌ها موضع‌گیری‌های عجیب و غریبی دارند

محمد حسین فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بیانات اخیر رهبری و تاکید ایشان بر ضرورت اظهارنظر مجلس درباره برجام گفت: مجلس بلافاصله پس از وصول گزارش برجام نسبت به تشکیل کمیسیون ویژه اقدام کرد هر چند قبل از آن هم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع را در دستور کار خود داشت. بنابراین کمیسیون ویژه با رأی نمایندگان تشکیل شد و پس از آن اعضای آن با رأی نمایندگان انتخاب شدند که برهمین اساس می‌توان گفت که کار در مجلس از همان روز اول آغاز شد.

وی با بیان این که در حال حاضر کمیسیون ویژه کار خود را انجام می‌دهد اظهار کرد: این کمیسیون دارای دو وظیفه است نخست ارائه گزارش برای اطلاع نمایندگان و افکار عمومی که در واقع موضع گیری رسمی مجلس است و دیگری در صورت نیاز، تصویب قانون است که بخشی از این موضوع به رفتار طرف مقابل بستگی دارد.

نماینده مردم تبریز درمجلس خاطرنشان کرد: اگر طرف مقابل رفتار سنجیده‌ای داشته باشد رویه دیگری ممکن است وجود داشته باشد، البته اگر ابهامات موجود ادامه یابد طبیعتا مجلس هم انجام برجام را متناسب با تردیدها و ابهامات دنبال خواهد کرد.

این عضو هیات رئیسه مجلس افزود: مراحل اجرا متناسب با برداشته شدن تحریم ها دنبال خواهد شد و در حوزه‌هایی مانند دفاعی، تسلیحاتی و مسائل موشکی ممکن است موضوع کاملا از بحث هسته‌یی منفک شود.

فرهنگی درباره بیانات اخیر رهبری درباره شرایط بعد از برجام اظهار کرد: شروع مذاکرات با مجوز رهبری در دولت دهم بود و ایشان از تیم مذاکره کننده و بحث مذاکرات دفاع کرده‌اند، اما آنچه پیش می‌آید موضع گیری های عجیب و غریب طرف خارجی است، این که گفته شود این موضع گیری ها صرفا برای حل مسائل داخلی‌شان است، برای کشور ما نمی تواند کافی باشد.

این نماینده مجلس در ادامه همچنین بیان کرد: همان‌طور که در قطعنامه، فراتر از برجام تصمیماتی گرفته شد ممکن است در بحث اجرایی هم فراتر از برجام اقداماتی صورت گیرد، بنابراین نقطه عطف همه اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران آن‌ها را دنبال خواهد کرد بستگی به رفتار طرف مقابل در موضوعاتی مانند برداشته شدن تحریم ها و سایر مسائل دارد و در این راستا البته براساس منافع ملی حرکت خواهد شد.

این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین درخصوص ضرورت واکنش قاطع دولت نسبت به مواضع آمریکایی‌ها در خصوص مواضع ایران نیز گفت: مسئولین کشور ما از رییس جمهور گرفته تا رییس مجلس و رییس قوه قضائیه و آحاد نمایندگان در این زمینه موضع‌گیری داشته اند که یکی از نمونه‌های آن صحبت‌های اخیر رییس جمهور است که در حوزه مسائل دفاعی و تسلیحاتی صحبت‌های شفافی را ابراز کردند، در واقع هر کدام از این موضوعات پاسخی است به بخشی از آن چه که از سوی طرف مقابل گفته می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.