۴۹ مقام بلند پایه دولت در ۲۷ شهر طی هفته گذشته برای رسیدگی به مشکلات مردم و نظارت بر دستگاهها ، همزمان پی گیری پروژه های سفر کردند این وظیفه ای است که مسولان دولتی بصورت مستمر در دستور کار خود دارند .

حضور ۴۹ مقام بلند پایه دولت در ۲۷ شهر طی هفته گذشته برای رسیدگی به مشکلات مردم و نظارت بر دستگاهها
 

  خبرگزاری جمهوری اسلامی روزهای شنبه هر هفته در یک گزارش خبری نگاهی گذار به سفر مسولان دولتی در هفته گذشته دارد ،سفرهایی که در بسیاری از مواقع بدون هیاهوی رسانه ای انجام می شود و اقداماتی که در نتیجه حضور بدون واسطه برای ارتباط مستقیم با مردم و متولیان دولتی در اقصی نقاط کشور درمسیر تحقق اقتصاد مقاومتی - تقویت و توسعه اقدامات دستگاهها برای حل مشکلات مردم صورت می گیرد
دولت تدبیر و امید با شناخت از دلایل و ریشه های پیدایش تورم در اقتصاد کشور سعی نمود با بکار گیری سیاست های پولی و مالی مناسب ؛ مقابله با تورم را در اولویت کاری خود قرار دهد و طی دو سال گذشته در این خصوص موفق عمل کرد .
یکی از وعده هایی که دولت یازدهم از آغاز فعالیت خود به مردم داده بود چرخیدن چرخ زندگی مردم در کنار چرخش سانتریفیوژها بود که در این زمینه دولت تلاش خود را برای کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی و فعالیت های زیربنایی آغاز کرد که پس از رفع تحریم ها می تواند به صورت گسترده تر نیز ادامه پیدا کند.
رضایت رهبر معظم انقلاب از دستاورد های دولت تدبیر و امید در زمینه کاهش تورم و آرامش و ثبات نسبی اقتصادی در کشور نیز بیانگر تلاش بی وقفه دولت در این زمینه و عملکرد موفق برنامه های اقتصادی دولت یازدهم می باشد.
به گفته سخنگوی دولت؛ هنر دولت تا اینجا این بوده است که تورم بالای 40 درصد را به 14 درصد برساند و حرف مردم نیز به حق است که باید مشکلات اقتصادی حل شود و به همین دلیل دولت تدبیر و امید تک رقمی کردن تورم را در دو سال آینده جزو اهداف خود قرار داده است.
محمد باقر نوبخت با بیان اینکه دولت تلاش می کند رشد اقتصادی کشور را به 8 درصد برساند معتقد است که مردم باید کاهش تورم را در سفره زندگی خود احساس کنند.
بهبود شرایط معیشت مردم از طریق رونق تولید و مهار تورم و اصلاح فضای کسب و کار ؛ مهمترین هدف دولت یازدهم و مقامات بلند پایه آن قرار گرفت و بهانه ای برای حضور در شهرهای دور و نزدیک به منظور پیگیری این موضوع شده است.
بر این اساس 49 مقام بلند پایه دولت یازدهم در هفته گذشته با حضور در بیش از 27 شهر و نشست با اقشار مختلف مردم و اطلاع از مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان ؛ تلاش برای رفع این مشکلات را رسالت اصلی خود دانسته و عزم خود را جزم کرده تا در مسیر تحقق آن بکوشند.
سفری که براساس یک برنامه هدفمند، کارشناسی شده و دقیق و تدوین راهکارها و برنامه های علمی و مشخص برای رفع مشکلات اقتصادی در یک دوره زمانی مشخص با توجه به امکانات و ظرفیت های دولت انجام می شود .
گروه اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی مجموع سفرهای اعضای دولت تدبیر و امید به مناطق مختلف کشور در هفته گذشته را که در حقیقت بازتاب تدابیر آنان برای گره گشایی از مشکلات مردم و حضور در صحنه عمل است در قالب یک بسته خبری به صورت خلاصه و فشرده در اختیار خوانندگان قرار می دهد .
***شنبه هفتم شهریور
-- معاون وزیر راه و شهرسازی: 45 هزار واحد مسکن مهر مشتری ندارد
بجنورد- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون 45 هزار واحد مسکن مهر احداثی در شهرهای جدید مشتری ندارد که این میزان 10درصد مجموع واحدهای مسکونی ساخته شده در این شهرها است.
محسن نریمان روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار کرد: هم اکنون به دنبال راهکاری برای فروش این واحدهای مسکونی به بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم از محل فروش این واحدها بخشی از منابع مالی شهرهای جدید و مسکن مهر ساخته شده در این زمین ها را ساماندهی کنیم.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید راهکار فروش این واحدها به متقاضیان را سبز نشدن بند جیم و آزاد کردن تسهیلات این واحدها با سود مصوب شورای پول و اعتبار اعلام کرد.
-- امین زاده: طرح 550 هزار هکتاری، راهبردی ترین طرح دولت در خوزستان است
اهواز - ایرنا - معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: طرح 550 هزار هکتاری موسوم به طرح رهبری، راهبردی ترین طرحی است که در دولت تدبیر و امید پیگیری می شود.
اجرای طرح احیاء اراضی کشاورزی استان خوزستان با عنوان طرح 550 هزار هکتاری که در سفر سال 1375 مقام معظم رهبری تصویب اما اجرا نشده بود در دولت جدید اجرایی شد.
به گزارش ایرنا، الهام امین زاده روز شنبه در بدو ورود به اهواز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بنده در کابینه شاهد هستم که وزاری جهاد کشاورزی و نیرو در این طرح به جد پای کار هستند.
-- بانک: شهدا سرمایه های بزرگ انقلاب و کشور هستند
تهران - ایرنا - معاون کل نهاد ریاست جمهوری در دیدار با خانواده سه شهید والا مقام پاکدشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: شهدا سرمایه های بزرگ انقلاب اسلامی و کشور هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا مرتضی بانک روزشنبه در جریان دیدار با پدر شهیدان بهروز و اسدالله پازوکی در پاکدشت استان تهران افزود: این دو شهید و همرزمانشان در طول دوران دفاع مقدس وظیفه سنگین دفاع از کشور و آرمان های انقلاب را بر عهده داشتند.
-- وزیر بهداشت:مانعی برای پرداخت معوقات طرح تحول نظام سلامت وجود ندارد
اصفهان- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون با توجه به منابع مالی که برای اجرای طرح تحول نظام سلامت فراهم شده است مانعی برای پرداخت معوقات وجود ندارد .
به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: معوقات در حال پرداخت است و همه چیز به خوبی پیش می رود.
وی با بیان اینکه اقدامات زیادی درباره پرداخت بدهی بیمه ها به دانشگاههای علوم پزشکی کشور شده و رئیس جمهوری تیمی را در این زمینه مشخص کرده اند اظهار کرد: اقدامات سازمان مدیریت و سازمانهای بیمه گر در این زمینه مشخص شده و امیدواریم آنها در دو هفته آینده به وظایف خود عمل کنند.
-- معاون حقوقی رییس جمهوری : آشنایی مردم با مسایل حقوقی پرونده های دستگاه قضایی را کاهش می دهد
اهواز - ایرنا - معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: هرچقدر مردم با مسائل حقوقی آشنا شوند بار دستگاه قضایی کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا، الهام امین زاده روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز بیان کرد: بیشتر تخلفات به این دلیل است که مردم نمی دانند چگونه قرارداد ببندند و از مشاوران حقوق و وکلا استفاده نمی شود.
وی ادامه داد: باید کاری کرد که وکلا با نرخ ارزان و در حد توان در اختیار مردم قرار گیرند.
-- معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت: کارگروه رفع موانع تولید در استان های کشور تشکیل شده است
شیراز - ایرنا - معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:برای حمایت از تولیدات داخلی و جذب سرمایه گذار ، کارگروه رفع موانع تولید در استان های مختلف کشور تشکیل شده است.
به گزارش ایرنا محسن صالحی نیا ، شنبه در ششمین روز از هفته دولت در آیین افتتاح چند طرح عمرانی در شهرستان مرودشت فارس اظهار داشت:این کارگروه ها زیر نظر مستقیم رییس جمهوری فعالیت دارند و گزارش های دوره ای آنها با امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت به رییس جمهوری تقدیم می شود.
-- دبیر هیات دولت: رتبه فضای کسب و کار در کشور 40 پله ارتقا یافته است
یزد - ایرنا - دبیر هیات دولت گفت: رشد 19 درصدی صادرات غیر نفتی، کنترل تورم از بالای 40 درصد به زیر 15 درصد و ارتقای 40 پله ای رتبه فضای کسب و کار کشور از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده که گام های آغازین حرکت در مسیر خوداتکایی است.
به گزارش ایرنا محسن حاجی میرزایی روز شنبه در نشست شورای اداری استان یزد با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به برخی آمارها در کشور اشاره کرد و افزود: افزایش تشکیل سرمایه ثابت ناخالص از منفی 21.9 درصد در دولت قبلی به مثبت 3.5 درصد، افزایش سهم درآمدهای غیرنفتی در منابع عمومی از 57 به 65 درصد، افزایش سهم مالیات ها از 33 به 40 درصد و کاهش نوسانات بازار از 300 درصد به کمتر از پنج درصد از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.
-- بازدید وزیر بهداشت از مراکز بیمارستانی شهرستان گلپایگان
گلپایگان، اصفهان- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه از چند مرکز بیمارستانی و درمانی شهرستان گلپایگان استان اصفهان بازدید کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسن هاشمی هنگام بازدید از روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت در بیمارستان دولتی امام حسین (ع) گلپایگان، در جمع مسوولان و خیران حوزه سلامت این شهرستان بر تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت برای ارائه خدمات درمانی بهداشتی بهتر به مردم تاکید کرد.
وی گفت: طرح تحول سلامت و ارائه خدمات، با وجود برخی تنگناهای مالی دولت در حال اجراست و با قوت استمرار می یابد.
-- مشاور رییس جمهوری: عده ای اصرار دارند کام ملت را تلخ کنند
شهرری ـ ایرنا ـ مشاور رییس جمهوری و رییس کتابخانه ملی با بیان اینکه موفقیت مذاکرات هسته ای دستاوردهای بزرگی برای کشور داشت افزود: عده ای اصرار دارند با حمله به دستاوردهای باارزش این مذاکرات، کام ملت را تلخ کنند.
به گزارش ایرنا، سید رضا صالحی امیری روز شنبه در گردهمایی شوراهای اسلامی شهروروستا و نخبگان شهرری افزود: به این عده باید گفت که کمی صبر کنید، شرایط را ببینید و بعد قضاوت کنید.
وی مقابله با تلاش غربی ها برای بسیج افکار عمومی جهان برضد ایران، پاره شدن زنجیره تحریم ها، جلوگیری از خسارت 12 میلیارد دلاری به کشور بر اثر تحریم ها و جلوگیری از تهیه کالاها با قیمت گران را از جمله ثمرات ارزشمند مذاکرات هسته ای ذکر کرد.
-- بازدید وزیر بهداشت از بیمارستانهای نجف آباد، لنجان و گلپایگان
اصفهان- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در دومین روز از سفر به استان اصفهان همزمان با هفته دولت، از بیمارستانهای شهرستانهای گلپایگان، لنجان و نجف آباد بازدید کرد.
به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت در سفر استانی به اصفهان با بالگرد به شهرستان گلپایگان سفر و از بخش­های اورژانس، داخلی، جراحی و اطفال بیمارستان امام حسین (ع) بازدید کرد.
وی در ادامه این بازدید در نشستی در بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان در جریان مشکلات بهداشتی درمانی این بیمارستان قرار گرفت و قول مساعد برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت هتلینگ بیمارستان و خرید دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس داد.
-- وزیر راه: ایران اسلامی در شمال و جنوب یک قدرت دریایی است
انزلی - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت : ایران اسلامی با داشتن توانمندی های فراوان در زمینه های حمل و نقل ، نظامی ، تجاری و اقتصادی در جنوب و شمال، یک قدرت دریایی محسوب می شود .
به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس آخوندی عصر شنبه در آیین افتتاح سه پروژه بزرگ زیربنایی در بندرگاه انزلی اظهار کرد: کشور ما در موقعیتی قرار گرفته که می تواند نقش بسیار مهمی در جهت توسعه و آبادانی خود و منطقه ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد : این قدرت و توان را داریم که هم برای مردم خودمان رفاه و آسایش و ایجاد ثروت کنیم، هم برای منطقه ثبات و توسعه فراهم نماییم .
-- تاکید وزیر بهداشت بر رفع کمبودهای بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز
کاشان- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر روز شنبه پس از بازدید از بخش های مختلف بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز، بر رفع کمبودهای این بیمارستان تاکید کرد
به گزارش ایرنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز، رفع کمبودها و کاستی های این بیمارستان را از اولویت های کاری وزارت بهداشت برشمرد.
وی همچنین در ادامه سفر به شهرستان نطنز از بیمارستان فاطمیه بخش بادرود و طرح هتلینگ این بیمارستان بازدید کرد.
بیمارستان های خاتم الانبیاء و فاطمیه بادرود در مسیر اتوبان تهران - قم - کاشان - نطنز و اصفهان قرار دارد.
-- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
دولت برای رفع کمبودهای بخش سلامت از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد
کاشان- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت تدبیر و امید در جهت رفع کمبودها و کاستی های بخش سلامت از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
به گزارش ایرنا؛ دکتر حسن قاضی زاده هاشمی عصر روز شنبه در بازدید از بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز و فاطمیه بخش بادرود، از مجموعه مدیریت و پزشکان و پرستاران این دو بیمارستان قدردانی کرد.
وی اظهار داشت: با مشارکت خیرین بخش سلامت گام های اساسی در خصوص توسعه فیزیکی بیمارستان نطنز و همچنین رفع کمبودها و کاستی های پزشکی برخواهیم داشت و این دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت و بهبود شرایط درمانی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
-- با حضور معاون وزیر کشاورزی/نخستین شناور کامپوزیتی ساخت داخل در آبادان به آب انداخته شد
آبادان- ایرنا- نخستین شناور کامپوزیتی ساخته شده به روش تزریق و خلاء PVC FOAM در صنایع دریایی نوح جنوب شامگاه شنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویجی کشاورزی به آب انداخته شد.
به گزارش ایرنا، این شناور به طول 18.6 متر، عرض پنج متر و آبخور 1.30 دارای دو موتور با 550 اسب بخار و سرعت 22 گره دریایی و 10 نفر خدمه است.
مدیر عامل شرکت کشتی سازی نوح آبادان در حاشیه بهره برداری از این کشتی تحقیقاتی به خبرنگار ایرنا گفت: فنآوری ساخت شناور کمپوزیتی با همکاری شرکت سوئدی که انحصار تولید این نوع شناورها را در جهان دارد در داخل کشور بومی سازی شده است.
-- دبیر هیات دولت : همه مصوبات دولت به مجلس ارسال شده است
یزد - ایرنا - دبیر هیات دولت با بیان اینکه همه مصوبات دولت تدبیر و امید به مجلس شورای اسلامی ارسال شده ، گفت : طبق آخرین گزارش ها، ایرادهای وارده به مصوبات دولت کمتر از 2 درصد و عمدتا ایرادهای شکلی است.
به گزارش ایرنا ، محسن حاجی میرزایی شنبه شب در نشست هم اندیشی و همدلی دولت و منتخبان فرهنگی، اجتماعی و فرهیخنگان استان یزد افزود : با اعلام مجلس شورای اسلامی به دولت تدبیر و امید، حدود 360 مصوبه دولت قبلی به مجلس ارسال نشده بود که این مصوبات را آماده و ارسال کردیم.
وی اظهار کرد : حاکمیت قانون و توجه به آن در دولت یازدهم یک اصل مهم و اساسی است و رییس جمهوری نیز تاکید فراوانی روی آن دارد.
***یکشنبه هشتم شهریور
-- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مسائل فرهنگی به علت ماهیت انقلاب اسلامی در اولویت امروز کشور است
ارومیه ـ ایرنا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسائل فرهنگی به علت ماهیت انقلاب اسلامی در اولویت امروز کشور قرار دارد.
علی جنتی روز یکشنبه در بدو ورود به ارومیه در فرودگاه این شهر در گفتگو با خبرنگاران افزود: مسائل فرهنگی جزء مهمترین موضوعات کشور به شمار می رود و اهمیت این امر از مسائل اقتصادی و سیاسی نیز با توجه به ماهیت انقلاب بیشتر است.
وی اضافه کرد: به همین علت ، نخبگان ، فرهیختگان ، طلاب و روحانیون ، حوزه های علمیه و دانشگاهیان باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشند و دولت را در راستای اجرای برنامه های فرهنگی یاری کنند.
وی با اشاره به اهداف سفر یکروزه خود به ارومیه اظهار کرد: هر یک از اعضای کابینه برای بیان فعالیت های خود به خصوص در دو سال گذشته به استانها و شهرستانهای مختلف سفر می کنند و ما نیز در این راستا به آذربایجان غربی سفر کرده ایم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این سفر مسائل حوزه های مختلف به ویژه بخش فرهنگی را در آذربایجان غربی شنیده و به دولت منتقل خواهیم کرد.
-- وزیر بهداشت: برای رونق اقتصادی به همدلی و وحدت نیاز داریم
اصفهان - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای استفاده از فرصتی که با لغو تحریمها در جهت افزایش سرمایه گذاری و رونق اقتصادی کشور بوجود می آید به وحدت و همدلی نیاز داریم.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی شنبه شب در مراسم یادواره شهیدان رجایی و باهنر در اصفهان به تشریح دستاوردهای دولت یازدهم پرداخت و آرامش در فضای اقتصادی و سیاسی، مهار تورم و به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای را از مهمترین آنها بیان کرد.
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در این مدت به رغم همه مشکلات همانگونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای دولت فرمودند؛ آرامش سیاسی و اقتصادی را به کشور بازگرداند.
-- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در صدر برنامه های فرهنگی کشور قرار دارد
ارومیه - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در صدر برنامه های فرهنگی کشور قرار دارد.
علی جنتی روز یکشنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که کارهای فرهنگی در جهت توسعه انقلاب و اسلام انجام شده و جلوی فعالیت های مضر در حوزه های کتاب و هنر گرفته شود که ما نیز در این راستا عمل می کنیم.
وی اضافه کرد: در دیدار اخیر هیات دولت با مقام معظم رهبری نیز احساس شد که معظم له از دولت رضایت دارند که این امر مایه مباهات دولتمردان است.
-- رییس سازمان هواشناسی:افتتاح سامانه هواشناسی کیاشهر، در پیش بینی وضعیت آب و هوایی گیلان موثر است
رشت - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: سامانه رادار هواشناسی کیاشهر، قدرت تشخیص بالایی دارد و افتتاح این سامانه، در پیش بینی وضعیت آب و هوایی استان گیلان بسیار موثر است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، داوود پرهیزکار روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از سامانه رادار هواشناسی استان گیلان در بندرکیاشهر اظهار کرد: این سامانه رادار هواشناسی، هشتمین سامانه رادار کشور است که افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی این رادار را یکی از پیشرفته ترین رادارهای هواشناسی عنوان کرد که فاصله 200 تا 250 کیلومتری را به خوبی تحت پوشش قرار می دهد.
-- معاون وزیر جهاد کشاورزی:20 هزار میلیارد ریال مطالبات گندم کاران تا پایان شهریور پرداخت می شود
خرم آباد - ایرنا - معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: 20 هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران تاکنون پرداخت نشده که این میزان تا پایان سال زراعی جاری (شهریورماه امسال) پرداخت می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی قنبری روز یکشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان سال 93 بخش کشاورزی لرستان افزود: در مجموع هشت میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده هزینه خرید تضمینی این میزان 92 هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون 72 هزار میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است.
-- به مناسبت هفته دولت/یکهزار و 113 پروژه راه روستایی در کشور به بهره برداری رسید
بندرعباس- ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به مناسبت هفته دولت امسال یکهزار و 113 پروژه راه سازی روستایی در سطح کشور به بهره برداری رسید.
سید حسین میرشفیع روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در بندرعباس اظهارکرد: برای اجرای این تعداد پروژه هشت هزار و 180 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی از آسفالت چهار هزار کیلومتر راه روستایی به عنوان دیگر پروژه های بهره برداری شده در هفته دولت نام برد واضافه کرد: دو هزار کیلومتر آسفالت جدید و دو هزار کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است.
-- رییس سازمان امور مالیاتی کشور:
دو برابر درآمدهای مالیاتی فعلی قابل احصاء است اما برخی مالیات واقعی نمی دهند
کرج- ایرنا- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان مالیاتی گفت که با اقتصاد فعلی دو برابر مالیاتی که اکنون گرفته می شود، قابل احصاء است بدون اینکه فشار مضاعف به مالیات دهندگان وارد شود، اما برخی مالیات واقعی نمی دهند.
به گزارش ایرنا، علی عسگری روز یکشنبه در آیین افتتاح ساختمان شهید مطهری اداره کل امور مالیاتی استان البرز، با تاکید بر اینکه نظام مالیاتی اکنون تنها از 50 درصد ظرفیت مالیاتی خود استفاده می کند، گفت: ایران اسلامی در بحث اقتصاد رتبه خوبی در جهان را به خود اختصاص داده و اقتصادی بزرگ محسوب می شود.
رییس سازمان مالیاتی کشور گفت: برخی از افراد مالیات واقعی نمی دهند که با اقدامات ویژه درصدد آن هستیم تا مالیات حقه را برای دولت احصاء کنیم.
-- با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان/دو پروژه ورزشی در سنندج به بهره برداری رسید
سنندج - ایرنا- دو پروژه ورزشی به مناسبت هفته دولت روز یکشنبه با حضور معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان و معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در شهرک بهاران سنندج به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین دو سالن سقف کوتاه تمرینی که از محل اعتبارات ملی احداث شده است به بهره برداری رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان زیربنای هر یک از این سالن ها را 430 مترمربع اعلام کرد و گفت: برای احداث این دو سالن دو میلیارد و 260 میلیون تومان هزینه شده است.
-- با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ساختمان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی افتتاح شد
ارومیه - ایرنا - ساختمان جدید دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی روز یکشنبه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارومیه به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا این ساختمان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به همراه خانه مطبوعات استان گشایش یافت، در زمینی به مساحت دو هزار و 800 متر مربع و یک هزار متر مربع زیربنا ساخته شده است.
برای اجرای این طرح ها در مجموع 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و این ساختمان در مدت سه سال ساخته شده است.
**** دوشنبه نهم شهریور
-- با حضور رییس سازمان انرژی اتمی /جاده دسترسی و سردر مجتمع غنی سازی شهید علی محمدی در قم افتتاح شد
قم - ایرنا - جاده دسترسی به آزادراه قم - تهران و سردر مجتمع غنی سازی شهید علی محمدی در قم، روز دوشنبه با حضور علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران و استاندار قم مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، همچنین ساختمان ورودی تازه احداث مجتمع غنی سازی شهید علی محمدی نیز امروز افتتاح شد.
احداث راه اصلی سایت شهید علی محمدی و رمپ های دسترسی به آزاد راه قم - تهران به طول 14 کیلومتر و عرض 11 متر ، شامل 34 دستگاه آبرو با هزینه ای معادل 60 هزار میلیون ریال و با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در سال 93 آغاز شد و در سال جاری جهت تکمیل و بهره برداری مبلغی معادل 20 هزار میلیون ریال بابت ایمن سازی ( گاردریل – هندریل - خط کشی- آرام سازی – تابلو ) در آن هزینه شده است.
-- با حضور معاون وزیر نفت/اورامان تخت، بیست و هشتمین شهر کردستان گازدار شد
سنندج - ایرنا- پروژه گازرسانی به شهر اورامان تخت از توابع شهرستان سروآباد روز دوشنبه به مناسبت هفته دولت و با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز ایران به بهره برداری رسید و ساکنان این شهر از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین که استاندار کردستان و جمعی از مسوولان استانی نیز حضور داشتند، بیست و هشتمین شهر استان کردستان نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در جریان افتتاح این پروژه با بیان اینکه عملیات اجرای این پروژه در دو فاز انجام گرفت، گفت: در فاز اول عملیات خط تغذیه 6 اینچ و شبکه توزیع و در فاز دوم تکمیل شبکه توزیع و نصب انشعاب انجام گرفت.
-- رییس امور اراضی: تغییر کاربری مهمترین تهدید بخش کشاورزی کشور است
گرگان - ایرنا - رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: تغییر کاربری اراضی مهمترین تهدید بخش کشاورزی به شمار می رود و در پنج دهه گذشته کاربری افزون بر یک میلیون هکتار زمین های زراعی تغییر یافته و از گردونه تولید خارج شده اند.
به گزارش ایرنا قباد افشار روز دوشنبه در نشستی با مدیران جهادکشاورزی گلستان و زیر مجموعه آن با بیان اینکه سطح زمین های کشاورزی کوچک شده است، اظهار داشت: در این مدت سطح زمین های کشاورزی در کشور از میانگین 9 هکتار به ازای هر بهره بردار به 3 - 2.5 هکتار کاهش یافته است.
-- معاون وزیرجهادکشاورزی/هشت میلیون تن گندم ازکشاورزان کشور خریداری شد
اراک - ایرنا - معاون تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: هشت میلیون تن گندم مازاد بر نیاز در قالب برنامه خرید تضمینی این محصول در سال زراعی جاری از کشاورزان کشور خریداری شد.
عباس کشاورز روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت تولید ادوات کشاورزی اراک (تاکا) در جمع خبرنگاران گفت: برای خرید این میزان گندم از کشاورزان، 75 میلیارد ریال به بهره برداران پرداخت شده است.
وی ادامه داد: ساماندهی مدیریت بهینه آب در بخش کشاورزی از اولویت های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که در این راستا اصلاح الگوی کشت به عنوان راهبرد استراتژیک دنبال می شود.
-- صالحی: وارد مرحله تجاری سازی فناوری صلح آمیز هسته ای خواهیم شد
قم- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران وارد فاز تجاری سازی فناوری هسته ای می شود، به گونه ای که شاهد هزینه، فایده و توجیهات لازم در فعالیت های هسته ای از نظر مالی باشیم.
به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی روز دوشنبه در آیین افتتاح جاده دسترسی اختصاصی و ورودی مجتمع غنی سازی شهید علی محمدی سایت هسته ای فردو، افزود: فعالیتهای هسته ای همچنان رو به جلو می رود، اما وارد فازی جدید به نام فاز تجاری سازی فناوری هسته ای خواهیم شد.
وی ابراز داشت: حرف و حدیث هایی راجع هزینه های انرژی هسته ای در ایران انجام شده است و گفته می شود که اینطور نیست و قطعا هزینه های انجام شده با ذهنیتی که برخی افراد ایجاد می کنند، فاصله زیادی دارد.
-- یک هزار و 200 روستا در هفته دولت صاحب گاز شدند
سنندج – ایرنا – معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت گاز ایران گفت: در هفته دولت در کشور یک هزار و 200 روستا صاحب نعمت گاز شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا عراقی روز دوشنبه در آیین گازرسانی به شهر اورامان تخت شهرستان سروآباد افزود: کار گاز رسانی به هزار و 800 روستای دیگر نیز آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی کرده ایم که سه هزار روستا را از نعمت گاز برخوردار کنیم، ادامه داد: این میزان در کل عمر 50 ساله شرکت گاز ایران بی سابقه بوده است.
عراقی با بیان اینکه تعامل با جهان با حفظ اصول شعار ماست، اظهار کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران در منطقه امنیت ندارد و امید می رود امنیت کامل اقتصادی نیز فراهم شود.
وی گفت: ایران از لحاظ مخازن نفت و گاز در دنیا اول است، اما تنها یک درصد صادرات گاز جهان را داریم.
-- اولین نیروگاه تلمبه ای ذخیره ای کشور در مازندران افتتاح می شود
ساری - ایرنا - اولین نیروگاه تلمبه ای ذخیره ای کشور با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در مازندران افتتاح می شود.
احمد مظفری دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در مازندران روز دوشنبه گفت: مراسم بهره برداری از تمامی واحدهای نیروگاه تلمبه ای ذخیره ای فردا با حضور اسحاق جهانگیری و وزیر نیرو انجام می شود.
دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران افزود : نیروگاه سیاه بیشه اولین نیروگاه تلمبه ذخیره ای کشور با ظرفیت تولید هزار و 40 مگاوات ساعت برق در چهار واحد 260 مگاواتی است.
-- با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان/نخستین سالن تیراندازی دو منظوره کشور در ارومیه افتتاح شد
ارومیه ـ ایرنا ـ نخستین سالن تیراندازی دو منظوره کشور روز دوشنبه با حضور امیررضا خادم معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان های وزارت ورزش و جوانان در ارومیه افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سالن تیراندازی ارومیه به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین آکادمی های تیراندازی کشور با مجموع مساحت 1200 مترمربع و اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال احداث شده و امروز به بهره برداری رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در آیین افتتاح این سالن با ابراز خرسندی از افتتاح سالن تیراندازی ارومیه گفت: این رشته ورزشی ریشه در مذهب و دین اسلام دارد و توجه به رشد و توسعه آن در مقدسات ما ایرانیان بسیار عمیق و ریشه دار است.
-- رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور:تکمیل طرح های زیرساختی در سایه همدلی و تدبیر دولت اقدامی بزرگ است
ساوه - ایرنا - رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تکمیل طرح های زیرساختی به ویژه در عرصه امداد و نجات، در سایه همدلی و تدبیر دولت اقدامی بزرگ است.
ناصر چرخ ساز روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرحله نخست ساختمان هلال احمر زرندیه گفت: به بار نشستن پروژه های عمرانی در شرایط تنگنای مالی مصداق بارز همدلی و همزبانی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.
وی اظهار کرد: با تدبیر و تلاش مسوولان و مدیران اجرایی شهرستان زرندیه و همراهی مردم ساختمان جمعیت هلال احمر در شهرستان زرندیه به بهره برداری رسید.
-- معاون وزیرکشاورزی: مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور پرداخت می شود
خمین -ایرنا - معاون تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت تلاش می کند تا با تامین اعتبار مابقی مطالبات گندمکاران را تا پایان شهریور ماه امسال پرداخت کند.
عباس کشاورز روز دوشنبه در بازدید از ایستگاه ملی تحقیقات لوبیا در خمین افزود: هشت میلیون تن گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شده که بخشی از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: کشاورزان خویشتنداری کنند و نگران مطالبات خود نباشند چرا که دولت همه مطالبات را در کمتر از سه هفته آینده به حساب آنان واریز می کند.
-- یک مسوول وزارت آموزش وپرورش:خیرین هشت هزار میلیارد ریال برای نوسازی مدارس پرداخت کردند
نوشهر -ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یکی از سیاست های مهم این وزارتخانه را جلب مشارکت مردمی عنوان کرد وگفت: امسال خیرین هشت هزار میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی مدارس کشور پرداخت کردند.
به گزارش ایرنا، علی زرافشان روز دوشنبه در آیین افتتاح دبیرستان دخترانه مرحوم حاج حمید دری صفت در روستای 'انارور ' شهرستان نوشهر اظهار داشت: این درحالی است که امسال مجلس برای نوسازی و بازسازی مدارس در کشور 13 هزار میلیارد ریال بودجه تصویب کرد.
-- معاون رییس جمهوری: تجاری سازی دانش با اعتبارات دولتی غیرممکن است
شیراز- ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: نگرش ها باید در ارتباط با تجاری سازی دانش در کشور تغییر کند چرا که تحقق این هدف با پول و اعتبارات دولتی غیرممکن است.
به گزارش ایرنا سورنا ستاری، دوشنبه در جمع روسای دانشگاه ها و استادان نخبه استان فارس در شیراز افزود: تجاری سازی دانش یک فرایند تجاری است که در قالب شرکت قابل تحقق است و استادان دانشگاه هم می توانند با تاسیس شرکت در آن مشارکت کنند.
-- معاون رییس جمهوری: سرمایه گذاری در دانش سودآورتر از ساخت و ساز است
شیراز- ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: برای دستیابی به افق روشن در اقتصاد دانش بنیان باید دریابیم که سرمایه گذاری در عرصه دانش و فناوری، سودآورتر از ساخت و ساز، خرید و فروش زمین، سوله و دلار است.
به گزارش ایرنا سورنا ستاری، دوشنبه در جمع فعالان اقتصادی استان فارس در شیراز اظهار داشت: این کار بخش خصوصی است که ایده ها را شکار کند و با حمایت از جوانان صاحب ایده، تفکری جدید در عرصه اقتصاد ایران پی ریزی کند.
-- شرکت های تعاونی روستایی چهار برابر سرمایه آورده ، تسهیلات دریافت می کنند
بندرعباس - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: شرکت های تعاونی روستای چهار برابر سرمایه آورده، تسهیلات بانکی با کارمزد سه درصد دریافت می کنند.
سید ابوالفضل رضوی عصر دوشنبه به هنگام افتتاح چهار طرح عمرانی در بخش احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد هرمزگان افزود: دوره بازپرداخت این تسهیلات شش تا هشت سال بوده ، کارت یارانه افراد نیز به عنوان ضمانت گرفته می شود و نیازی به سند ملکی و مسکونی برای ضمانت هم نیست.
وی ادامه داد: بخش احمدی استان و به خصوص روستاهای کوهشا احمدی دارای محرومیت هایی است که سیاست و اولویت دولت یازدهم کمک به این مناطق محروم است.
***سه شنبه دهم شهریور
-- معاون وزیر ورزش و جوانان:درآمد حاصله از واگذاری مکان های ورزشی 300 میلیارد ریال است
ارومیه ـ ایرنا ـ معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: درآمد حاصله از واگذاری مکان های ورزشی در اجرای ماده 88 قانون اساسی، بالغ بر 300 میلیارد ریال است.
امیررضا خادم شامگاه دوشنبه در نشست مشترک روسای اداره های ورزش و جوانان، مدیران ستادی، روسا، نواب و دبیران سازمان های مردم نهاد در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ارومیه، افزود: اکنون نگرانی بسیاری از استان ها اجرای ماده 88 است که طبق آن همه مکان های ورزشی از طریق مزایده برای یک سال به بخش خصوصی واگذار می شود.
-- جهانگیری: سد و نیروگاه سیاه بیشه افتخار مهندسی کشور است
چالوس - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری گفت: سد و نیروگاه سیاه بیشه یک مجموعه استثنایی و افتخار مهندسی کشور است.
به گزارش خبرنگار اعزامی گروه اقتصادی ایرنا، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از نیروگاه تلمبه ـ ذخیره ای سیاه بیشه در استان مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار داشت: این شهدا اعتماد را به ملت ایران برگرداندند و ثابت کردند می توان در برابر دشواری های مقاومت کرد و پیروز شد.
-- ربیعی: احداث پالایشگاه آناهیتا باعث شکوفایی اقتصاد کرمانشاه می شود
کرمانشاه - ایرنا - وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ساخت پالایشگاه آناهیتا در کرمانشاه باعث رشد و شکوفایی اقتصاد استان می شود.
به گزارش ایرنا علی ربیعی روز سه شنبه در مراسم کلنگ زنی احداث پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه اظهار کرد: این طرح ارزشی افزون بر 12 هزار میلیارد ریال دارد و توان اشتغالزایی و توسعه اقتصادی آن بسیار بالاست.
وی افزود: در گام نخست این طرح یعنی در زمینه تسطیح و خاکبرداری (سیویل) فقط پنج هزار نفر می توانند به کار مشغول شوند، ضمن اینکه هدف ما این است که پس از تکمیل این طرح، صنایع پایین دستی که ظرفیت ایجاد اشتغال بسیار زیادی دارند را نیز احداث و راه اندازی کنیم.
-- مقیمی: دولت اجازه نمی دهد خدشه ای به روند برگزاری انتخابات وارد شود
سنندج - ایرنا - معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دولت متعهد است از رای مردم نگهبانی و پاسداری کند و اجازه نمی دهیم در روند برگزاری انتنخابات خدشه ای هرچند کوچک وارد شود.
محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در همایش مشترک فرمانداران و بخشداران استان کردستان در سنندج افزود: مجریان و ناظران به هیچ وجه له یا علیه کاندیدایی حق ورود و دخالت در انتخابات را ندارند.
وی اظهار کرد: آنها نمی توانند از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات استفاده کنند.
-- رییس سازمان بهزیستی:تلاش می کنیم تولیت سلامت اجتماعی به بهزیستی محول شود
سنندج - ایرنا - رییس سازمان بهزیستی گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا تولیت سلامت اجتماعی که اثربخشی آن بیشتر از تولیت سلامت جسمی است به سازمان بهزیستی محول شود.
انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در دیدار با کارکنان این سازمان در استان کردستان، افزود: در این راستا انتظار داریم تمام دستگاه های کشور، سازمان بهزیستی را یاری کنند.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم بسیاری از وظایف این حوزه معطل مانده و تعیین تکلیف نشده است، ادامه داد: سازمان بهزیستی بر اساس تخصص و علم کارکنان خود مطالبه گری را در این عرصه آغاز کرده است که در برنامه ششم توسعه کشور این وظایف معطل مانده به بهزیستی واگذار شود.
-- با حضور معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت
طرح توسعه اسکله اختصاصی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به بهره برداری رسید
بندرعباس- ایرنا - در مراسمی با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت بهره برداری از طرح توسعه اسکله ی اختصاصی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس آغاز شد.
به گزارش ایرنا ،مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس سه شنبه در این مراسم با ارایه گزارشی اظهارکرد: با اجرای این طرح ظرفیت این اسکله از شش به 12 میلیون تن (تخلیه و بارگیری مواد معدنی) افزایش یافت.
مسعود هندیان یادآورشد: برای اجرای طرح توسعه این اسکله 560 میلیارد ریال از محل منابع داخلی این منطقه سرمایه گذاری شده است.
-- بزرگترین مرکز شیمی سنتز کشور در کرمانشاه بهره برداری شد
کرمانشاه - ایرنا - بزرگترین مرکز شیمی سنتز ایران روز سه شنبه با هدف تولید مواد اولیه داروها با حضور رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فن آوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسوولان محلی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بهره برداری شد.
به گزارش ایرنا این مرکز با 210 متر مربع زیربنا بزرگترین مرکز شیمی سنتز کشور محسوب می شود که کار تولید مواد اولیه سه نوع دارو را بر عهده دارد.
معاون تحقیقات و فن آوری رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین بهره برداری این مرکز گفت: اجرای پروژه مرکز شیمی سنتز کرمانشاه سه سال طول کشیده است.
-- با حضور رییس سازمان بهزیستی/شیرخوارگاه شهید فیاض بخش سنندج افتتاح شد
سنندج – ایرنا - شیرخوارگاه شهید فیاض بخش سنندج روز سه شنبه با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور، استاندار کردستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کردستان در این آیین گفت: ساخت این پروژه از سال 88 آغاز شده است.
محسن شجاعی افزود: یک میلیارد و 380 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کردستان در ساخت این شیرخوارگاه هزینه شده است.
-- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر:
یک میلیون و 700 هزار واحد مسکن مهر در کشور به بهره برداری رسیده است
بوشهر- ایرنا- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: دو میلیون 300 هزار واحد مسکن مهر درکشور وجود دارد که از این میزان یک میلیون و 700 هزار واحد به بهره برداری رسیده و مابقی تا سال 1395 تکمیل می شود.
به گزارش ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی روز سه شنبه در آیین افتتاح پروژه 141 واحدی مسکن مهر شهرستان دشتی استان بوشهر افزود: تامین مسایل زیربنایی و زیرساختی از جمله آب و برق، فاضلاب، تاسیسات عمومی از مشکلات مسکن مهر است.
وی اضافه کرد: برای تامین این زیرساخت ها 56 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با هماهنگی با معاونت برنامه ریزی رییس جمهوری مقرر شد، بخشی از این اعتبار امسال و مابقی سال آینده پرداخت شود.
-- قائم مقام وزیر نیرو:ساخت آب شیرین کن از سیاست های قطعی وزارت نیرو در شهرهای ساحلی است
بندرعباس- ایرنا - قائم مقام وزیر نیرو گفت: ساخت آب شیرین کن از سیاست های قطعی وزارت نیرو در شهرهای ساحلی است.
به گزارش ایرنا، ستار محمودی سه شنبه در نشست بررسی کاهش اثرات خشکسالی در تامین آب شهرهای هرمزگان بویژه بندرعباس افزود: گزینه جیره بندی آب در هیچ یک از شهرهای کشور در دستور کار وزارت نیرو نیست و سیاست این وزاتخانه استفاده از ظرفیت شیرین سازی آب دریا در تمامی شهرهای ساحلی است.
وی ضمن قدردانی از مردم بندرعباس در گذر از بحران کم آبی تابستان امسال، بر ضرورت سرعت بخشی در روند اجرای پروژه آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی این شهر تاکید کرد.
--
راه اندازی خانه سلامت بهزیستی کرمانشاه با حضور وزیر کار
کرمانشاه - ایرنا - خانه سلامت بهزیستی کرمانشاه روز سه شنبه با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با پنج میلیارد و 564 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا علی ربیعی در این مراسم گفت: جهت گیری بودجه در بهزیستی باید به سمت آوردن خدمات این نهاد در خانه باشد.
وی اعتماد مردم به بهزیستی را رو به افزایش دانست و افزود: در نظام چند لایه تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی دولت لایه حمایتی کامل تدوین و تصویب شده است.
وی با تاکید براینکه این طرح در مرحله بعد باید به تصویب مجلس برسد اظهار کرد: در این طرح سعی شده قیمت تمام شده نگهداری یک معلول را به خانواده اش بدهیم تا در خانه نگهداری شود و مطالعات نشان داده نگهداری چنین افرادی در خانواده از نظر عاطفی و موارد دیگر بهتر است.
-- معاون سیاسی وزیر کشور: وعده های رییس جمهوری به تدریج در حال تحقق است
سنندج- ایرنا- معاون سیاسی وزیر کشور در همایش فرمانداران و بخشداران استان کردستان گفت: رییس جمهوری قول ها و وعده هایی به ملت ایران داده که به تدریج در حال تحقق است.
به گزارش خبرنگار ایرنا «محمدحسین مقیمی» روز سه شنبه در سنندج، تلاش دولت تدبیر و امید را برگرداندن کشور به سوی توسعه دانست و افزود: زمانی که دکتر روحانی دولت را تحویل گرفت کشور با مشکلات فراوان و جدی روبرو بود
وی ادامه داد: نتایج اداره کشور در 2 دولت پیشین به روشنی در آمارها و شاخص ها مشخص است.
او با بیان اینکه دکتر روحانی به مردم وعده هایی برای اصلاح امور کشور داد، گفت: امروز شاهدیم قول های رییس جمهوری به مردم جامه عمل پوشیده است و در راستای عمل به دیگر وعده ها همه مسوولان باید تلاش خود را بیشتر کنند.
-- قائم مقام وزیر نیرو مطرح کرد/هرمزگان رتبه نخست خشکسالی کشور
بندرعباس - ایرنا-قائم مقام وزیر نیرو گفت: استان هرمزگان در سال جاری با حدود 60 درصد بحران، رتبه اول خشکسالی در کشور را دارد.
به گزارش ایرنا، ستار محمودی روز سه شنبه که به منظور بررسی وضعیت آب به هرمزگان سفر کرده در جمع مدیران شرکت های آب و فاضلاب این استان افزود: با توجه به وضعیت موجود، همچنین سیاست گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت برای استان هایی نظیر هرمزگان بسیار ضروری است.
-- معاون وزیر کشاورزی:برای مبارزه با علف های هرز نیاز به فناوری جدید داریم
بیرجند - ایرنا - معاون وزیر کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه در روشهای مدیریت علف های هرز با فقدان تنوع مواجه هستیم گفت: برای مبارزه با علف های هرز نیاز به فناوری جدید داریم.
به گزارش ایرنا، اسکندر زند روز سه شنبه در ششمین همایش علوم علف های هرز ایران در بیرجند اظهار کرد: باید کشاورزان را متقاعد کنیم از دستاوردهای ما برای مبارزه به علف های هرز استفاده کنند.
-- رییس سازمان حفظ نباتات کشور:بیش از 50 درصد مردم از کمبود ویتامین ها رنج می برند
بیرجند - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بیش از 50 درصد جامعه ما از کمبود ویتامین ها، 25 درصد از ناامنی غذایی و 20 درصد از کمبود انرژی رنج می برند.
به گزارش ایرنا، محمدعلی باغستانی روز سه شنبه در ششمین همایش علوم علف های هرز ایران در بیرجند افزود: از سال 81 تا 91 شیوع کمبود ویتامین ها در کشور ما شش برابر شده که این کمبود در زنان باردار 91 درصد و در نوجوانان بیش از 76 درصد در برخی از استانهاست.
-- معاون سیاسی وزیر کشور/احزاب و تشکل های سیاسی در استان ها منشور اخلاقی انتخاباتی تدوین کنند
سنندج - ایرنا- معاون سیاسی وزیر کشور از احزاب و تشکل های سیاسی قانونی و مجوز دار در استان ها خواست منشور اخلاقی انتخاباتی تدوین کنند و با این اقدام هزینه های کار سیاسی را کاهش دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در نشست با نمایندگان احزاب و فعالان سیاسی و اجتماعی استان کردستان در سنندج افزود: احزاب و گروه های سیاسی برای انجام فعالیت یک وفاق نامه تهیه کنند و خود را ملزم به رعایت برخی از اصول اخلاقی نمایند.
-- معاون وزیر بهداشت: شرکتهای دانش بنیان محصولات خود را با کیفیت جهانی تولید کنند
کرمانشاه- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
گفت: شرکتهای دانش بنیان باید محصولات خود را با کیفیت جهانی تولید کنند تا در بازارهای بین المللی قابل عرضه باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر رضا ملک زاده روز سه شنبه در همایش کشوری اینوتک سلامت(ایده پردازی، نوآوری، توانمند سازی و کار گروهی) در کرمانشاه افزود: باید در رشته های علوم دانشگاهی مهارت ایجاد شود تا دانشجو به فکر حل مشکل باشد.
وی ارتباط بین صنعت و دانشگاه را ضروری دانست و اظهار داشت: برای پیشرفت در فناوری نیاز به دانش است.
-- بوسه وزیر کار بر دستان یک کارگر
کرمانشاه - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه شنبه در آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه 150 هزار بشکه ای آناهیتا کرمانشاه بر دستان یک کارگر بوسه زد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از پاره شدن روبان قرمز رنگ توسط علی ربیعی، وی به صورت نمادین و برای آغاز به کار رسمی عملیات احداث پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه پشت یک دستگاه لودر قرار گرفت و به کمک راننده آن مسافت کوتاهی را طی کرد.
ربیعی به گفت و گو با راننده لودر که به عنوان کارگر در محوطه پالایشگاه مشغول به کار بود پرداخت و پس از آنکه این کارگر متوجه شد فردی که کنار وی قرار گرفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تحت تاثیر قرار گرفته و قصد داشت تا دست وی را ببوسد که البته با ممانعت ربیعی مواجه شد.
-- مشاور معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در مناطق محروم تشریح کرد
ارایه تسهیلات بانکی ارزان قیمت به تعاونی های روستایی
شهرکرد- ایرنا- مشاور معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در مناطق محروم در نشست با بخشداران چهارمحال و بختیاری گفت: تعاونی های روستایی، تسهیلات بانکی ارزان قیمت با نرخ سه درصد دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا، «احمد خوارزمی» عصر سه شنبه افزود: تعاونی های روستایی با 50 خانوار عضو و تامین 35 درصد سرمایه یک طرح، می توانند از 65درصد تسهیلات بانکی تا سقف 10 میلیارد ریال استفاده کنند.
وی تاکید کرد «هر تعاونی روستایی با یکصد خانوار عضو که بتواند 30 درصد سرمایه یک طرح را تامین کند، برابر 70 درصد تا سقف 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت می کند».
-- ربیعی: منافع بلندمدت را نباید برای رضایت کوتاه مدت مردم نابود کرد
کرمانشاه - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کار درستی نیست که منافع بلندمدت را برای رضایت کوتاه مدت مردم نابود کنیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی ربیعی» عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: دکتر روحانی می خواهد وجه تمایز دولتش در رفتار با مردم شکل گیرد، سیاست دولت پوپولیسی نیست و ما سیاست توده گرایانه و خوشحالی کوتاه مدت مردم را دنبال نمی کنیم.
وی اظهار داشت: سیاست رفاهی دولت صدقه ای، هورا کشیدن های موقت و شیرین کردن کام آنها در کوتاه مدت و تلخ کردن کام در درازمدت نیست.
-- وزیر کار: سند تحول بخش تعاون آماده تقدیم به هیات دولت است
کرمانشاه - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سند تحول بخش تعاون کشور تدوین و آماده تقدیم به هیات دولت است.
به گزارش ایرنا؛ علی ربیعی شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سعی می کنیم که این سند در هفته تعاون در دستور کار هیات دولت قرار گیرد.
وی افزود: برای سال 94 هفت راهبرد و هفت برنامه برای تعاون در نظر گرفته ایم و آنها را دنبال خواهیم کرد.
***چهارشنبه یازدهم شهریور
-- قائم مقام وزیر علوم/شرایط جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه های غیردولتی فراهم می شود
ساری - ایرنا - قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور بین الملل از اصلاحیه ای در قانون شرایط جذب دانشجویان خارجی و فراهم شدن تحصیل آنان در دانشگاه های غیردولتی همانند مراکز آموزش عالی دولتی خبر داد.
به گزارش ایرنا در آمل حسین سالار آملی شامگاه سه شنبه در همایش نشست هم اندیشی بین المللی سازی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی آمل در محل دانشگاه شمال آمل گفت: این درخواست از سوی تعداد زیادی از دانشگاه های غیردولتی برای جذب دانشجویان خارجی به وزارت علوم شده و این وزارتخانه اصلاحیه را در قانون شرایط جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه های غیردولتی ایجاد خواهد کرد.
-- معاون وزیر علوم:
عنوان غیرانتفاعی از مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی حذف شد
ساری - ایرنا - معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از حذف واژه غیرانتفاعی برای دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی در کشور و ابلاغ آن از هفته آینده به روسای این دانشگاه ها خبر داد.
به گزارش ایرنا مجتبی شریعتی نیاسر روز چهارشنبه در چهل و هشتمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه های دولتی سراسر کشور در دانشگاه شمال آمل گفت: این اقدام پس از 18 ماه پیگیری و درخواست جدی روسا و موسسات آموزشی خصوصی کشور از وزارت علوم مبنی برحذف غیرانتفاعی از این دانشگاه ها، موافقت شد.
-- با حضور معاون وزیر بهداشت/شهروندان خدابنده ای صاحب کلینیک ویژه تخصصی شدند
زنجان - ایرنا - کلینیک ویژه تخصصی امیرالمومنین(ع) خدابنده با حضور دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
با افتتاح کلینیک ویژه تخصصی امیرالمومنین(ع) ماندگاری پزشکان، خدمات نوبت دهی، ویزیت بیماران از سوی پزشکان مستقر در این مکان با سهولت بیشتری انجام می شود و خدمات هدفمندی به مراجعه کنندگان و بیماران ارایه خواهد شد.
مسوول کلینیک های ویژه تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در حاشیه افتتاح این پروژه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه مکان قبلی واقع در شهرستان خدابنده برای ارایه خدمات، فرسوده و فضایی بسیار محدود را شامل می شد، افزود: کلینیک سابق به دلیل تراکم زیاد مراجعه کنندگان، امکانات رفاهی مناسبی نداشت و حتی امکان نوسازی آن نیز وجود نداشت.
-- ترکان:دانشگاههای غیردولتی تحت لیسانس موسسات داخلی و خارجی قرار می گیرند
ساری- ایرنا- مشاور ارشد رییس جمهوری گفت : دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی برای پویایی و ادامه حیات علمی و آموزشی تحت لیسانس شرکت ها و موسسات داخلی و یا خارج از کشور قرار می گیرند.
اکبر ترکان روز چهارشنبه در چهل و هشتمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه های دولتی سراسر کشور در آمل افزود : تقاضا محور بودن دانشگاه ها و اولویت قرار دادن بازار کار مطمئن برای دانشجویان پس از فراغت از تحصیل باید یکی از اولویت های جدی مدیریت دانشگاه ها باشد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت : اگر دانشگاه ها قاعده بازار را بپذیرند و نیاز سنجی خوبی از آن داشته باشند، می توان به آینده اشتغال فارغ التحصیلان کشور امیدوار بود.
-- بهره برداری از سه کیلومتر پروژه روشنایی اتوبان اصفهان - نطنز
کاشان- ایرنا- بهره برداری از پروژه روشنایی اتوبان اصفهان - نطنز به سمت میدان دفاع مقدس نطنز به طول سه کیلومتر روز چهارشنبه با حضور عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
به گزارش ایرنا، این پروژه با 2.5 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بهره برداری رسیده است.
طول اتوبان اصفهان - نطنز - کاشان - قم (امیرکبیر) حدود 300 کیلومتر است که بخش عمده آن دارای روشنایی است.
همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی از عملیات اجرایی ورودی جاده اصلی طرقرود نطنز به سمت اتوبان اصفهان - نطنز و پروژه روشنایی بلوار طرقرود به طول پنج کیلومتر با پنج میلیارد ریال اعتبار بازدید کرد.
-- معاون وزیر علوم:درک عمیق از کلام الهی بینش انسان نسبت به زندگی را عوض می کند
سنندج- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر تلاش برای فهم دقیق و درک قرآن گفت: درک عمیق از کلام الهی بینش انسان نسبت به زندگی را عوض می کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا سید ضیا هاشمی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سی امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی دانشگاه های کشور در سنندج افزود: اصحاب قرآن در مسیر زندگی باید پیشگام باشند و به دلیل انس بیشتر با قرآن اگر راه هدایت را بهتر از دیگران پیدا نکنند یا به معنی واقعی حامل قرآن نیستند یا تفسیر درستی از قرآن ندارند.
-- ترکان: فعالیت 5 منطقه آزاد اقتصادی جدید بزودی آغاز می شود
ساری- ایرنا- مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت:دولت ایجاد 5 منطقه آزاد اقتصادی جدید در کشور را تصویب کرده و بزودی فعالیت این مناطق آغاز خواهد شد.
اکبرترکان روزچهارشنبه درحاشیه همایش معاونان آموزشی دانشگاههای سراسر کشور درمحل دانشگاه شمال آمل به خبرنگار ایرنا گفت: منطقه آزاد جاسک، بوشهر، مهران ، اردبیل و اینچه برون در دولت تصویب شده وهدف گذاری برای صادرات به بازار کشورهای همسایه وهم مرز با این مناطق مشخص شده است.
وی ادامه داد: منطقه آزاد مهران برای جذب بازارکشور عراق، منطقه آزاد جاسک به عنوان پایگاه دوم صادرات نفت کشور از خلیج فارس به دریای عمان هدف گذاری شده است.
-- 250 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در کشور راه انداری می شود
زنجان - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاسیس 250 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی با هدف ارتقا سطح خدمات سرپایی با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان و تاکید بر مناطق محروم در کشور خبرداد.
محمد آقاجانی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی هفت تیر شهر زنجان با اشاره به اینکه راه اندازی این کلینیک ها در مدت دو سال برنامه ریزی شده بود، افزود: این طرح از سال گذشته و با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور آغاز شد و امسال نیز اعتبارات مورد نیاز برای اجرای آن در قالب طرح تحول نظام سلامت تخصیص یافته است.
وی افزود: در نهایت در مدت یکسال آینده مجموعه این کلینیک های ویژه در کشور به بهره برداری می رسند.
-- رونمایی از چهار دارو در شرکت داروسازی باختر بیوشیمی کرمانشاه
کرمانشاه - ایرنا - چهار دارو که عمدتا ویژه بیماران مبتلا به ام اس است روز چهارشنبه در شرکت داروسازی باختر بیوشیمی کرمانشاه با حضور رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و داروی کشور رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا برازش مدیرعامل شرکت باختر بیوشیمی کرمانشاه عنوان کرد، قرار است از هفته آینده این داروها وارد بازار کشور شوند و پزشکان هم می توانند برای بیماران ام.اس در نسخه های خود این داروها را تجویز کنند.
الف - سوبایوویر
این دارو با نام تجاری «سوفوسبوویر» از دسته دارویی ضد ویروس است که در درمان هپاتیت C کاربرد دارد.
-- توسعه دولت الکترونیک اولویت وزارت ارتباطات است
یاسوج - ایرنا- معاون توسعه مدیریت ، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه دولت الکترونیک و دفاتر خدمات ارتباطی در روستاها از اولویت های اساسی دولت یازدهم و این وزارتخانه است.
به گزارش ایرنا، سید مهدی راسخ روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد افزود: دولت یازدهم بویژه شخص رییس جمهوری بر لزوم توسعه بخش آی تی به عنوان یکی از مهمترین عناصر و پارامترهای توسعه پایدار در سایر بخش ها نیز تاکید دارد.
وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز علاوه بر توسعه حوزه آی تی و دولت الکترونیک به دنبال ایجاد زیرساخت های توسعه ای در این بخش است.
راسخ با تاکید بر اینکه توسعه آی تی و فناوری اطلاعات خود مستلزم سه مولفه اساسی شامل ایجاد زیرساخت، مهارت آموزی و بهره وری مناسب است، یاداور شد: وزارت ارتباطات آماده همکاری برای آموزش کاربران این بخش در نقاط مختلف کشور است.
-- قائم مقام وزیر: مسکن مهر به 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد
بوشهر- ایرنا- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درطرح مسکن مهر گفت: برای پرداخت تسهیلات طرح مسکن مهر در کشور به 55 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش ایرنا، از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر احمد اصغری مهرآبادی روز چهارشنبه در نشست شورای تامین مسکن استان بوشهر افزود: همه استان ها در زمینه تامین اعتبار اجرای طرح های آب و فاضلاب مسکن مهر مشکل دارند.
وی اضافه کرد: معاون اول رییس جمهوری دستور داده طرح های مسکن مهر در اولویت باشند تا در کوتاه ترین زمان، پرونده این طرح ها در کشور بسته شود.
-- معاون وزیر بهداشت:کمبود تخت در اورژانس بیمارستان های کشور جدی است
زنجان - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمبود تخت در اورژانس بیمارستان های کشور بسیار جدی است و علاوه بر آن تخت های موجود نیز فرسودگی بالایی دارند.
محمد آقاجانی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی هفت تیر شهر زنجان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در قالب برنامه توسعه اورژانس های بیمارستانی برای رفع کمبود تخت های این بخش چاره جویی کرده است، افزود: براین اساس دو هزار تخت اورژانس در 120 بیمارستان اصلی کشور که مراجعه کنندگان زیادی دارد طی مدت یکسال راه اندازی می شود.
-- وزیرکشور: قیام رییسعلی دلواری نشانه تبعیت از اجتهاد است
بوشهر- ایرنا- وزیر کشور گفت: قیام رییسعلی دلواری نشانه فداکاری مردم منطقه جنوب وتبعیت ملت مسلمان ایران از اجتهاد است.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی بعد از ظهر چهارشنبه در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره شهید رییسعلی دلواری افزود: این اجلاسها یادآور مقاومت و استقامت مردم ایران به خصوص مردم جنوب کشور در مقابل استعمار به ویژه استعمار انگلیس است.
وی تصریح کرد: امیدواریم الگوهای خوبی را که تاریخ ایران به ما ارایه کرده سرلوحه رفتارهای خودمان قرار دهیم.
-- رییس سازمان بهزیستی کشور:دولت یازدهم 32هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی ساخته است
سنندج- ایرنا- رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: دولت تدبیر و امید در طول دو سال فعالیت خود 32 هزار واحد مسکونی را برای مددجویان بهزیستی ساخته است و 45هزار واحد دیگر نیز در دست ساخت است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان در سنندج افزود: پرداخت مستمری به افراد نیازمند در نظام علمی و کارشناسی دنیا منسوخ شده است.
وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال تصویب نظام چند لایه تامین اجتماعی است تا همه آحاد جامعه را برخوردار کند.
-- مشاور وزیر کشور:
تشکلهای اجتماعی ضرورت نظام جمهوری اسلامی است
همدان- ایرنا- مشاور وزیر کشور در امور سازمان های مردم نهاد گفت: تشکلهای اجتماعی از ضرورتهای امروز و فردای نظام جمهوری اسلامی است.
بهمن مشکینی روز چهارشنبه در سمینار تخصصی هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد خیریه و نیکوکاری در همدان افزود: بدون طی کردن مسیر توسعه تشکلهای اجتماعی، ایران با چالش های بزرگی مواجه خواهد شد.
وی با بیان اینکه کار جمعی در ایران ضعیف است، تصریح کرد: باید از خود خواهی به دیگر خواهی برسیم تا تشکل ها و انجمن ها پایه ریزی شوند و بتوان با کادرسازی، اثرات فزاینده آن را در جامعه نشر داد.
-- رئیس مجمع مشورتی توسعه استانهای کشور
مردم محوری و قانون مداری سرلوحه برنامه های دولت است
اراک-ایرنا- رئیس مجمع مشورتی توسعه استانهای کشور گفت: دولت تدبیر و امید با اتکا بر رای آحاد مختلف جامعه، مردم محوری و قانون مداری را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
عبدالغفار شجاع شامگاه چهارشنبه در آیین گشایش مجمع مشورتی توسعه استان مرکزی بیان کرد: دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که نوسان قیمت ارز و افزایش نرخ تورم در کنار ضعف بنیان های اقتصادی بیداد می کرد.
مشاور معاون رییس جمهور ادامه داد: توجه به آرا و عقاید منتقدان و صاحبنظران در کنار بهره گیری از تجارب اندیشمندان و اصحاب علم و اندیشه ویژگی بارز دولت تدبیر و امید است.
-- وزیرکشور: پیروزی درمذاکرات هسته ای نتیجه مقاومت ملت درسایه هدایت های رهبری بود
بوشهر- ایرنا- وزیر کشور گفت: : پیروزی در مذاکرات هسته ای بخشی از نتیجه مقاومت و استقامت ملت ایران درسایه هدایت های مقام معظم رهبری بود.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی چهارشنبه شب در کنگره یکصدمین سالگرد شهادت شهید رییسعلی دلواری در دلوار افزود:دراین مذاکرات درشرایطی که همه دنیا یک طرف و ایران درطرف دیگر بود به دنیا اعلام کردیم ملتی تابع حق،منطق،عقلانیت،صلح،عدالت و مقاوم و اگر لازم شود اهل جهاد و مبارزه هستیم.
-- معاون وزیر علوم : مجوز تاسیس دانشگاه های جدید داده نمی شود
ساری- ایرنا- معاون آموزشی وزیرعلوم ، تحقیقات وفناوری با بیان اینکه متاسفانه اکنون توسعه دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی در کشور هدفمند نیست ، گفت: وزارت علوم هیچ مجوزی برای تاسیس دانشگاه های جدید در کشور صادر نخواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا مجتبی شریعتی نیاسر عصرچهارشنبه در آیین افتتاح نخستین دانشگاه تخصصی فناوریهای نوین کشور در آمل افزود:متاسفانه توسعه کمی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی در کشور با رشد کیفی آموزشی وعلمی پیش نرفته وشمار زیادی از موسسه های آموزشی ودانشگاهی کشور دارای کیفیت پایین آموزشی هستند.
-- با حضور معاون دانشجویی وزیر علوم
مشعل دومین المپیاد ورزش همگانی دانشگاههای کشور در بابلسر روشن شد
ساری-ایرنا- مشعل دومین المپیاد ورزش همگانی دانشگاههای کشور چهارشنبه شب با حضور معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دست یکی از ورزشکاران در مجتمع رفاهی دانشگاه مازندران واقع در بابلسر روشن شد.
این مسابقات با حضور332 دانشجوی پسر در قالب 60 تیم در رشته های ورزشی لی لی تعادلی، چرخ تانک، بولینگ با پا، دارت و فریزبی یا بشقاب پرنده (مخصوص معلولان) تا عصر پنجشنبه ادامه دارد.
سرپرست المپیاد ورزشی سبز ایران در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات گفت: نهادینه سازی فرهنگ ورزش همگانی در دانشگاه ها، ارتقای مهارت های اجتماعی و تقویت کار تیمی از جمله اهداف این المپیاد است.
-- معاون وزیر بهداشت خبر داد/برنامه جامع وزارت بهداشت برای کاهش مرگ و میر در کشور
ایرنا - زنجان - معاون درمان وزیر، بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت برای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های مختلف در کشور برنامه جامعی دارد.
دکتر محمد آقاجانی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک با اعضای هیات علمی، اساتید و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه توجه به فرآیند تشخیص و درمان بیماری ها از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: بیماری هایی از جمله سکته حاد قلبی، مغزی، سرطان و حوادث ترافیکی مهم ترین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می رود.
***پنجشنبه دوازدهم شهریور
-- برنامه های دولت در زمینه مدیریت پسماندها در گیلان امیدوارکننده است
رشت - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دولت در زمینه مدیریت پسماندها با برنامه ریزی پیش می رود، گفت: در استان گیلان برنامه های خوبی تدوین شده که امیدوارکننده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در بازدید از مرکز دفن زباله سراوان رشت با بیان این مطلب اظهار کرد: در زمینه مدیریت و ساماندهی زباله ها، سرمایه گذاران بخش خصوصی باید به صورت جدی ورود کنند.
وی ادامه داد: ماه گذشته، مصوبه ای در هیأت دولت به تصویب رسید که بر اساس آن؛ تسهیلات لازم برای مدیریت پسماندها پیش بینی و راهکارهای خوبی نیز ابلاغ شده و به مرحله اجرا رسیده است.
-- بهره برداری از هوشمندسازی کنتورهای آب کشاورزی مه ولات با حضور وزیر نیرو
تربت حیدریه - ایرنا - طرح هوشمندسازی کنتور چاه برقی کشاورزی روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور وزیر نیرو در فیض آباد مرکز شهرستان مه ولات مورد بهره برداری قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در این مراسم گفت: این چاه به نمایندگی از هشت هزار و 500 چاه هوشمندسازی شده مورد بهره برداری قرار گرفت.
محمدحسین جعفری هزینه هوشمندسازی هر چاه آب کشاورزی را 45 میلیون ریال ذکر و بیان کرد: با نصب کنتورهای هوشمند و مدیریت مصرف به میزان 850 میلیون مترمکعب در برداشت آب از سفره های زیرزمینی خراسان رضوی صرفه جویی می شود.
-- آخوندی: از800 لکوموتیو موجود کشور، 200 دستگاه از خط خارج است
کرج- ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون 800 لکوموتیو درکشور وجود دارد که 200 دستگاه آن از خط خارج است.
به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه در جریان سفر به استان البرز و بازدید از کارخانه لکوموتیوسازی کرج، درجمع خبرنگاران افزود: این تعداد لکوموتیو در صورتی که تعمیرات روی آنها صورت گیرد، هزینه تعمیر نسبت به خرید آنها 40 درصد کمتر است.
وی با اشاره به اینکه نیاز به خرید 900 دستگاه لکوموتیو داریم، اظهار داشت: در کارخانه لکوموتیو کرج 120 لکوموتیو از 200 لکوموتیوی که از خط خارج شده اند، تعمیر می شود.
-- بازدید وزیر نیرو از پروژه یکپارچه سازی زمینهای کشاورزی تربت حیدریه
تربت حیدریه - ایرنا - حمید چیت چیان وزیر نیرو روز پنج شنبه از پروژه یکپارچه سازی زمینهای کشاورزی و اجرای آبیاری قطره ای در روستای گرماب شهرستان تربت حیدریه بازدید کرد.
فرماندار تربت حیدریه در جریان باین بازدید گفت: 240 نفر از کشاورزان این روستا با تفاهم اقدام به یکپارچه سازی کشتزارهای خود در سطح 320 هکتار کرده اند.
حسن فتحی نیا هزینه اجرای این پروژه را 25 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: 21 میلیارد ریال از این مبلغ را دولت در قالب کمک بلاعوض پرداخت کرده و بقیه توسط خودیاری اهالی در قالب شرکت تعاونی روستایی تامین شده است.
-- اجرای جمع آوری و تصفیه فاضلاب کاشمر با حضور وزیر نیرو آغاز شد
مشهد - ایرنا - عملیات اجرایی طرح بزرگ جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر کاشمر روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور وزیر نیرو بطور رسمی آغاز شد.
فرماندار کاشمر میزان سرمایه گذاری برای این طرح را بر اساس برآورد سال 1391 معادل هزار و 80 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: طرح توسط بخش خصوصی و به روش بیع متقابل اجرا می شود.
مهدی فروزان همچنین مدت زمان اجرای طرح را سه تا پنج سال عنوان کرد و افزود: جمعیت تحت پوشش طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب در افق 1415 برای شهر کاشمر حدود 143 هزار نفر است.
وی گفت: در اجرای طرح فاضلاب کاشمر 322 کیلومتر شبکه جمع آوری با قطرلوله از 200 تا 800 میلیمتر اجرا می شود.
-- بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه احداث ادامه بزرگراه همت
کرج - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه عباس آخوندی و هیات همراه به استان البرز، از پروژه ملی احداث ادامه بزرگراه شهید همت بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، در این بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای این پروژه بازدید کرده و مسایل و مشکلات پیمکاران و تملکات مربوط به بزرگراه را بررسی کرده و دستورات لازم در این خصوص را صادر کرد. در این بازدید همچنین موضوع اعتبارات مربوط به اجرای این پروژه نیز مورد بررسی قرار گرفت.
-- معاون وزیر آموزش و پرورش: یک هزار و 300 باب فضای آموزشی جدید مهرماه 94 آماده بهره برداری است
شیراز- ایرنا- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت:یک هزار و 300 باب فضای آموزشی جدید با هفت هزار و 800 کلاس درس در مهرماه 94 آماده بهره برداری است.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان فارس، مرتضی رییسی که در آستانه سال تحصیلی جدید برای بررسی نحوه ساخت و مهیاکردن مدارس شهرستان های نی ریز و استهبان به فارس سفر کرده بود، اظهار داشت:این فضاهای آموزشی در مجموع در بیش از یک میلیون و 150 هزار مترمربع زیر بنا احداث شده و عملیات ساخت آنها در شش ماه نخست سال 94 به اتمام رسیده است.
-- معاون وزیر نیرو : کاهش یک درصدی پرت آب نیازمند 10 هزار میلیارد ریال اعتبار است
تبریز - ایرنا - معاون آب و آبفای وزیر نیرو، فرسودگی شبکه های انتقال آب را دلیل هدر رفت آب دانست و گفت: برای اصلاح این شبکه ها و کاهش یک درصدی پرت آب نیاز به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار است.
رحیم میدانی روز پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب شهرستان ملکان با اشاره به ناچیز بودن تعرفه ای که از بابت هزینه آب از مشترکین گرفته می شود، گفت: تامین یک متر مکعب آب 30 هزار ریال است که از مشترکین تنها 3 هزار ریال گرفته می شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی آماده سرمایه گذاری در زمینه توسعه زیرساخت های آب و برق هستند ، اظهارکرد: تعرفه کم دریافتی از مشترکان مانع جذب سرمایه گذاری ها می شود.
-- مشاور وزیرکشور:سیاست دولت حمایت از حوزه های علمیه است
قم - ایرنا - مشاور وزیر کشور در امور روحانیون گفت: سیاست دولت حمایت از حوزه های علمیه در عین توجه به استقلال این نهاد است، چرا که انقلاب اسلامی ایران ثمره مجاهدت علمای حوزوی در طول سالیان متمادی است.
به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین داوود نمازی روز پنجشنبه در دومین روز نشست فصلی مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران کشور، افزود: روحانیت و حوزه های علمیه نقش بسزایی در تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید نقش مشاوران استانداران پررنگ تر از گذشته می باشد، تصریح کرد: وظیفه و رسالت مشاور امور روحانیت، توجیه گر برنامه فرمانداران و استانداران نیست.
-- آخوندی: برای ایجاد 13هزار کیلومترخطوط جدید ریلی برنامه ریزی می کنیم
کرج -ایرنا- وزیر راه و شهر سازی با تاکید بر اینکه راه آهن و توسعه آن، مسیر آینده شهرهای کشور است و کلانشهر ها چاره ای جز تجهیز شدن به سیستم ریلی ندارند، گفت: برای ایجاد 13 هزار کیلومتر خطوط جدید ریلی در کشور برنامه ریزی می کنیم.
به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه در جمع کارکنان شرکت لکوموتیو سازی مپنا در استان البرز، افزود : این سیستم ریلی باید در داخل شهرها و حومه آنها تقویت شود و درحوزه بار نیز حمل ونقل سبز از جهت رعایت مسایل زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.
-- وزیر جهادکشاورزی:کاشت گلخانه ای، بذر زودرس و کشت نهال از برنامه های کاهش مصرف آب هستند
سمنان - ایرنا - وزیر جهادکشاورزی گفت: کاشت گلخانه ای به جای صیفی و جالیز، توسعه بذرهای زودرس و کشت نهال به جای بذر، راهکارهای پیشنهادی این وزارتخانه برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است.
محمود حجتی روز پنجشنبه در سمنان به خبرنگاران افزود: توسعه کاشت گلخانه ای به جای صیفی و جالیز به صورت عرصه ای با همان میزان تولید، مصرف را به 10 درصد کاهش می دهد.
وی توسعه بذرهای زودرس که از نتایج مراکز تحقیقات کشاورزی هستند را دیگر راهکار کاهش میزان مصرف آب عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال در گرمسار در استان سمنان بذر پنبه ای تولید شده است که زودرس است و تا 20 درصد مصرف آب را کاهش می دهد.
-- معاون رییس جمهوری:دانشگاه ها برای برطرف کردن انتظارات جامعه برنامه ریزی کنند
نوشهر-ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: دانشگاه ها پس از مطالعه و شناسایی انتظارات کنونی جامعه در جهت برطرف کردن نیازهای آن برنامه ریزی کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، سورنا ستاری روز پنجشنبه در چهارمین اجلاسیه یک روزه روسای دانشگاه های بزرگ و برتر کشور در رامسر افزود: برای دستیابی به این مهم تعامل بین دانشگاه ها، فارغ التحصیلان و جامعه باید بیشتر شود.
وی گفت: استادان دانشگاه ها و شرکت های تجاری با تعامل بیشتر می توانند پس از شناسایی نیازهای امروز جامعه با ارائه فکرهای نو به سمت تولیدات کیفی محصولات گام بردارند.
-- وزیر جهادکشاورزی یک واحد تولیدی مرغ تخمگذار را در سمنان افتتاح کرد
سمنان - ایرنا - محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی روز پنجشنبه در سمنان واحد تولیدی مرغ تخمگذار زرین دشت این شهرستان را افتتاح کرد.
به گزارش ایرنا ، این واحد تولیدی با سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال و تسهیلات 35 میلیارد ریال با اشتغالزایی 20 نفر و سالانه ظرفیت تولید 140 هزار قطعه جوجه و در هر دوره دو هزار و 590 تن تخم مرغ به بهره برداری رسید.
این واحد تولیدی در مرحله اول در دو سالن و پرورش تمام خودکار در زمینی به مساحت سه هزار و 500 مترمربع با هدف خودکفایی و گسترش صنعت طیور و امنیت غذایی، اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور بهره برداری شد.
-- وزیر جهادکشاورزی: احداث کشتارگاه های طیور در کشور باید با نیازها منطبق باشد
سمنان - ایرنا - وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد: در احداث کشتارگاه های طیور در کشور باید دقت شود که کشتارگاه ها منطبق با نیازها باشد.
محمود حجتی روز پنجشنبه در بازدید از کشتارگاه صنعتی طیور در منطقه حسین آباد کوروس ایوانکی در استان سمنان، گفت: کشتارگاه های طیور باید متناسب با کانون ها و مراکز تولید طیور مستقر شوند و تکمیل کننده زنجیره تولید باشند و با هدف پایدار کردن تولید ایجاد شوند.
-- آغاز عملیات احیاء پناهگاه سلکه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست
رشت - ایرنا - عملیات احیاء پناهگاه حیات وحش سلکه واقع در قسمت جنوب شرقی تالاب انزلی، با حضور معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه ابتکار عصر پنجشنبه در مراسمی با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان ، به صورت تلفنی دستور احیاء پناهگاه حیات وحش سلکه را به فرمانداران شهرستان های صومعه سرا و انزلی صادر کرد.
محورها و اهداف اجرای این طرح؛ برداشت رسوبات به صورت رویه برداری متناسب با رقوم ارتفاعی و شیب اراضی خشک محدوده جنوب پناهگاه حیات وحش سلکه بمنظور افزایش سطح آب، بازسازی بازوهای حاشیه پناهگاه حیات وحش برای افزایش زمان ماندگاری آب، استفاده از پمپ آب برای پمپاژ و تزریق آب به کانال های جنوبی و الحاق بخش شمالی پناهگاه حیات وحش سلکه که سال های گذشته تحت عنوان آب بندان ها مورد بهره برداری قرار می گرفت، ذکر شده است.
-- تاکنون هشت هزار و 200 میلیارد تومان مطالبات گندمکاران پرداخت شده است
سمنان - ایرنا - وزیر جهادکشاورزی گفت: تاکنون هشت هزار و 200 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران در سال زراعی جاری پرداخت شده است.
محمود حجتی روز پنجشنبه در بازدید از چند پروژه در گرمسار استان سمنان از پرداخت باقی مطالبات گندمکاران در هفته آینده خبر داد و افزود: برای پرداخت مطالبات گندمکاران کشور 9 هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.
وی ادامه داد: هزار میلیارد ریال مطالبات گندمکاران بابت خرید تضمینی گندم، هفته آینده پرداخت می شود.
-- دولت تدبیر و امید خود را وام دار جامعه جوان می داند
همدان-ایرنا- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت تدبیر و امید خود را وام دار جامعه جوان می داند چراکه جوانان قدم های خود را برای مشارکت برداشته اند.
محمدرضا رستمی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه دوره توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد جوانان کشور در همدان افزود: امروز جوانان انتظار دارند دولت گام های خود را برای تحقق اهداف و آرزوهای آنها بردارد.
وی افزود:کشور دوباره به مسیری درست برگشته و آن مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی و توسعه سیاسی است که توسعه همه جانبه نام نهاده شده است.
-- وزیر نیرو:پیشبرد امور درسایه راهبردهای اقتصاد مقاومتی میسر می شود
مشهد - ایرنا - وزیر نیرو گفت: پیشبرد امور کشور با منابع موجود در سایه راهبردهای اقتصاد مقاومتی میسر می شود.
حمید چیت چیان روز پنجشنبه در سومین همایش اقتصاد مقاومتی با رویکرد بررسی مشکلات مربوط به حوزه آب و برق در کاشمر افزود: راهبردهای اقتصاد مقاومتی با تکیه بر آموزه های اسلام و دسترسی به دانش روز دنیا به ما کمک می کند که بهره وری را افزایش دهیم و با همین منابع موجود امور کشور را به پیش ببریم.
وزیر نیرو اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی موضوعی راهبردی برای تضمین موفقیتهای کشور است و توجه جدی به این موضوع ضروری است.
-- معاون وزیر: 6هزار پروژه آب و فاضلاب در سطح کشور در حال اجرا است
خمین - ایرنا- معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت:بیش از شش هزار پروژه آب و فاضلاب در سطح کشور در حال اجرا است که از این تعداد 125 پروژه بزرگ و در سطح ملی است.
علیرضا جانباز روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح انتقال آب سد کوچری به خمین در جمع خبرنگاران افزود: 99.5 درصد جمعیت شهری و 78 درصدی جمعیت روستایی زیرپوشش شبکه آب شرب قرار دارند.
وی اظهارکرد: امسال افزون بر یکهزارو 800 میلیارد تومان اعتبار برای تامین منابع آب شرب و طرح های آبرسانی شهری اختصاص یافته است.
-- ابتکار : بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ساماندهی پسماندها مشارکت کند
رشت - ایرنا - معاون رییس جمهوری ورییس سازمان حفاظت محیط زیست ازبخش خصوصی وفعالان عرصه محیط زیست خواست برای سرمایه گذاری در ساماندهی پسماندها مشارکت کنند.
به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار غروب پنجشنبه پس از بازدید یک روزه از عرصه های منابع طبیعی وزیست محیطی گیلان درفرودگاه سردار جنگل رشت درجمع خبرنگاران گفت: مقدمات اولیه برای رفع مشکلات ناشی ازوجود زباله ها درمحیط زیست، فراهم شده وسازمان حفاظت محیط زیست نیز از سرمایه گذاری در این زمینه حمایت می کند.
-- معاون وزیر تعاون: توسعه تعاون راهکار ایجاد عدالت اجتماعی در کشور است
مشهد- ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه و تقویت بخش تعاون، راهکار ایجاد عدالت اجتماعی در کشور است.
سید حمید کلانتری روز پنجشنبه در دهمین جشنواره تجلیل از تعاونگران برتر استان خراسان رضوی افزود: در تعاون روح جمعی وجود دارد و فاصله های اقتصادی از طریق شبکه تعاونی کاهش پیدا می کند.
وی اظهار کرد: بخش تعاون علاوه بر ویژگی ایجاد عدالت اجتماعی، در جهت محرومیت زدایی گام بر می دارد و توسعه تعاونی ها از راهکارهای رفع فقر و محرومیت در جامعه است.
-- رییس سازمان جنگل ها: طرح های جنگلداری نزدیک به طبیعت را دنبال می کنیم
رشت - ایرنا - رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری گفت: در بهره برداری از جنگل ها ، طرح های جنگلداری نزدیک به طبیعت را دنبال می کنیم.
خداکرم جلالی غروب پنجشنبه در فرودگاه سردارجنگل رشت درخصوص بازدید معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری از جنگل های استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:سازمان جنگل ها با سازمان حفاظت محیط زیست، اهداف مشترکی در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی دارد که نیازمند هماهنگی های بیشتر و در جریان قرار گرفتن این دو سازمان در مسایل اجرایی و مدیریتی مربوط به این حوزه های مشترک است.
-- وزیر بهداشت : بازنگری در نوع ارائه خدمات بهورزان ضروری است
مشهد - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت : راه حل رفع مشکل سلامتی مردم درایران بهورزان هستند وباید درنوع ارائه خدمات بهورزان بازنگری کرد.
حسن قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب درحاشیه همایش کشوری بهورزان و مربیان نمونه درمشهد درجمع خبرنگاران افزود: اگر نقش، دانش ومهارت های بهورز روستایی وشهری ارتقا یابد وبه شکل یک شبکه دراختیار باشند می توان به بهداشت کشور کمک کرد.
وی اظهارکرد: هم اکنون 30 هزار بهورز در روستاهای دارای بیش از هزار نفر جمعیت به خدمات رسانی مشغول هستند.
وی گفت : بهورزان علاوه بر ایمن سازی تازه متولدین، کار بهداشت محیط را نیز در روستاها انجام می دهند و در مراقبت ازمادران باردار، حفظ سلامت تازه متولدین وپیشگیری از بیماری های غیرواگیر نقش موثر و ارزشمندی دارند.
-- معاون وزیر بهداشت: بهورز برند جمهوری اسلامی در حوزه سلامت دنیا است
مشهد - ایرنا - معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهورزان یکی از سرمایه های ارزشمند حوزه سلامت هستند که نقش بی بدیلی در ارتقا شاخص های این بخش ایفا می کنند و حاصل تلاش این قشر موجب شده بهورز به عنوان برند جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی شناخته شود.
علی اکبر سیاری پنجشنبه شب در همایش سراسری تجلیل از بهورزان و مربیان نمونه کشوری در مشهد افزود: بهورزان سربازان جبهه مقدم نظام سلامت هستند که زمینه توسعه روستاها را فراهم می کنند و چراغ خانه بهداشت را روشن نگه می دارند.
وی بیان کرد: حضور بهورزان در روستاها باعث شده میزان مرگ و میر مادران باردار و نوزادان به حداقل برسد و روستاییان از بروز عوارض بیماریهای مزمن همچون دیابت و فشار خون مصون شوند.
***جمعه سیزدهم شهریور
-- با حضور معاون سازمان انرژی اتمی ایران
باند دوم جاده ابوزیدآباد آران و بیدگل به بهره برداری رسید
کاشان- ایرنا- فاز اول باند دوم جاده ابوزیدآباد به کاشان روز جمعه با حضور اصغر زارعان معاون سازمان انرژی اتمی به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، این محور به طول چهار هزار و 200 متر با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان و سازمان انرژی اتمی به بهره برداری رسید.
معاون سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه بهره برداری از این محور گفت: پروژه های ساخته شده از سوی سازمان انرژی اتمی به نام اهل بیت (ع) نامگذاری و این محور نیز به نام فاضل نامیده می شود.
امام جمعه ابوزیدآباد نیز در این آیین اظهار داشت: مردم این منطقه از سازمان انرژی اتمی درخواست دارند تا با تخصیص اعتبار نسبت به تکمیل این جاده تا کاشان اهتمام ورزند.
-- معاون سازمان انرژی اتمی :چراغی که در فردو و نطنز روشن شده خاموش شدنی نیست
کاشان-ایرنا- معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی گفت: چراغی که در فردو و نطنز روشن شده است خاموش شدنی نیست .
به گزارش ایرنا، اصغر زارعان به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه شهر ابوزیدآباد از توابع شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان اظهار داشت: تولید علم و فعالیت در حوزه های فناوری خصوصا در عرصه نانو، تکنولوژی، حوزه های هسته ای و فناوری های نوین، اقتدار کشور را به دنبال دارد و به همین دلیل است که نظام سلطه بدنبال کند کردن این فرایند با شیوه ها و تکنیک های مختلف است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت تابعه ادارات کل مناطق 7 گانه مخابراتی وابسته شرکت مخابرات استان IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    دولت محترم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی باید پاسخ دهید چرا کارمندان رده بالا و نگهبانان پیمانکاران بخش خصوصی مراکز های تلفن ثابت تاکنون تمام مزایا یشان مانند حق شیفت و واضافه کاری می کنند وما کارمندان نگهبانان رسمی را ازمهرماه سال 1389 آذرما 1392 خودداری کردند با 28 و 29 سال سابقه کار صادقانه کار کردیم و درمراکز های تلفن ثابت شبانه وزی زحمت کشیدیم و دریافت حق قانون خودمان باید بریم از طرق قانون کار پیگیری کنیم آیا این است آیا این درست است. دولت سابق و مدیران شرکت مخابران بدون رضایت کارکنان رسمی شرکت های مخابرات دولتی را به بخش خصوصی کرد خیانت بزرگ به کارکنان رسمی و به کشور کرد. جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت تابعه ادارات کل مناطق 7 گانه مخابراتی وابسته شرکت مخابرات استان