وزیر امور خارجه جمهوری چک گفت : جمهوری چک در عرصه های مختلف صنعتی آماده همکاری با ایران است.

وزیر امور خارجه چک : زمینه همکاری با ایران در عرصه صنایع فراهم است

 به گزارش ایرنا ؛ لویومیر زائورالک روز شنبه در ضیافت ناهار استاندار اصفهان افزود : جمهوری چک می تواند در عرصه های مختلف با ایران و بویژه اصفهان همکاری داشته باشد.
وی ادامه داد : اصفهان در عرصه های مختلفی همچون فرهنگ و هنر بسیار غنی است و مانند دانشگاهی ، هنر و تاریخ ایران را در خود جای داده است .
وی افزود : صنایع دستی اصفهان میراث ماندگاری به شمار می رود و به ارث رسیدن این هنر ماندگار از نسلی به نسل دیگر ارزشی برای اصفهان محسوب می شود.
وزیر امور خارجه جمهوری چک خاطرنشان کرد : اصفهان از بسیاری از جهات با شهرهای تاریخی دنیا قابل مقایسه است .
وی گفت : جمهوری چک قادر است در حوزه های مختلفی مانند زیرساخت های راه و ترابری همچون راه آهن با ایران همکاری داشته باشد.
لویومیر زائورالک ادامه داد : جمهوری چک قابلیت تولید صنایع سطح بالا را دارد.
وی اظهار کرد : مشکلات مالی که از سال 2008 گریبانگیر کشورهای اروپایی شده و دیگر کشورهای جهان را نیز درگیر خود کرد ، اما جمهوری چک با دارا بودن صنایع مختلف توانست به طرز بهتری با این مشکلات روبرو شود.
وزیر امور خارجه جمهوری چک اضافه کرد : این کشور در صنایع غذایی و تولید ماشین آلات توانمند ظاهر شده و می تواند در خصوص تبادل تکنولوژی با ایران همکاری داشته باشد.
ایران می تواند زمینه تعامل چک با کشورهای اسلامی را فراهم کند.
رسول زرگرپور استاندار اصفهان نیز با ابراز علاقه به همکاری مشترک با چک در زمینه زیست محیطی ، صنعت گردشگری و صنایع تولیدی گفت: اصفهان آماده است هفته اصفهان را در پراگ برگزار کند.
وی تاکید کرد : این چنین اقدامات فرهنگی می تواند در جهت گسترش مبادلات و ارتباطات دو کشور و تعاملات فرهنگی نقش شایانی ایفا کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد : جمهوری چک با دارا بودن 8 میلیون گردشگر در سال می تواند تجربیات خود را در این عرصه در اختیار ایران و اصفهان قرار دهد .
وی ادامه داد: استان اصفهان بعنوان یک استان صنعتی قصد دارد از انرژی های نو مانند انرژی خورشیدی استفاده بیشتری در تولید برق ببرد و در این زمینه علاقه مند به تبادل مباحث علمی با جمهوری چک است.
زرگرپور همچنین درباره قدرت منطقه ای و نفوذ ایران در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد : ایران می تواند زمینه تعامل جمهوری چک با دیگر کشورهای اسلامی را فراهم کند.
هیات سیاسی جمهوری چک شب گذشته وارد شهر تاریخی اصفهان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.