جنگ افروزی غرب در جهان و به خصوص در خاورمیانه، دامن یونان و دیگر کشورهای اروپایی را با سیل مهاجران گرفته و هم اکنون تعدادی از این کشورها با مشکلات جدی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی روبه رو شده اند.

جنگ افروزی غرب؛ علت اصلی هجوم مهاجران به مرزهای اروپا

 براساس گزارش رسانه های یونان، تاکنون بیش از 200 هزار مهاجر که از کشورهای جنگ زده خود مجبور به فرار و ورود به یونان شده اند، تلاش می کنند این کشور را به مقصد کشورهای دیگر اروپایی ترک کنند.
بنا بر این گزارش ها، در حال حاضر تعداد 20 هزار مهاجر در جزیره متلینی، تعداد 12 هزار در جزیره لزوه و تعداد 10 هزار مهاجر در جزیره کو و تعداد زیادی نیز در دیگر جزایر دیگر یونان مستقر و در تلاش برای سفر به دیگر کشورهای اروپایی هستند.
گرچه رسانه های خبری یونان شب گذشته از درگیری مهاجران در جزیره متلینی به علت اختلافات سیاسی خبر دادند و ممکن است تا حدودی نیز درست باشد، اما علت اصلی درگیری مهاجران دست یابی به مواد غذایی، رسیدن به کشتی و یا اتوبوس برای سفر به دیگر کشورهای اروپایی است که این امر به طور روزانه جریان دارد.
ازدحام مهاجران در بعضی از جزایر یونان از جمعیت این جزایر فراتر رفته و ساکنین بومی این جزایر با اعتراض به مسئولان، خواستار ارایه خدمات بیشتر به مهاجران و انتقال سریع آنان به شهرهای بزرگ شده اند.
کشتی های یونانی تاکنون تعداد زیادی از مهاجران را به بندر پیراس واقع در شهر آتن منتقل کرده اند و هر روز تعداد زیادی نیز به این شهر انتقال داده می شوند.
در همین حال تعدادی از کشورهای اروپایی یونان را متهم کرده اند که به علت ارایه ندادن خدمات کافی به مهاجران، آنان به مرزهای کشورهای دیگر اروپا می روند و تلاش می کنند به صورت غیر قانونی وارد این کشورها شوند.
پروکوپیس پولوپلس رئیس جمهوری یونان روز شنبه با نماینده کمیسیون اتحادیه اروپا در امور مهاجران که برای بازدید از وضع مهاجران به یونان سفر کرده، در کاخ ریاست جمهوری دیدار و اتهامات تعدادی از کشورهای اروپایی را بشدت رد کرد.
وی در این دیدار با اشاره به ضرورت اتخاذ سیاست واحدی برای مقابله با هجوم مهاجران، گفت: اتحادیه اروپا باید در این بحران و مشکلاتی که براثر سیل مهاجران ایجاد شده، آن هم در زمان برگزاری انتخابات دامن یونان را گرفته است، کمک های لازم ارایه دهد و با اتخاذ سیاستی منسجم و معقول با احترام به ارزش های والای انسانی ، مساله مهاجران را حل کند.
وی در ادامه با مشاهده صحنه کشته شدن یک کودک سوری در یکی از مرزهای یونان، گفت: این صحنه باعث بیدارشدن وجدان انسانی شد و باید بر ریشه این مشکل که همانا بروز جنگ در کشورها و بی خانمان شدن انسان ها است، تمرکز کرد.
روز گذشته انتشار تصویر کشته شدن یک کودک خردسال به همراه مادرش در یکی از بنادر یونان در رسانه های جهانی انعکاس گسترده ای داشت.
گرچه رسانه های غربی تا کنون هیچ اشاره به علل مهاجرت شهروندان کشورهای جنگ زده نمی کنند و فقط به سیل مهاجران از دیگر کشور متمرکز شده اند، ولی واقعیت این است که جنگ افروزی غرب به سرکردگی آمریکا با به راه انداختن گروه های تروریستی و افراطی که به تخریب خانه و کاشانه مردم در کشورهای سوریه ، عراق، افغانستان، یمن و لیبی اشتغال دارند، عامل اصلی این است که شهروندان این کشورها را مجبور کرده تا برای نجات جان خود و فرزندانشان خانه و کاشانه هایشا ن را ترک کنند.
جنگ افروزی غرب در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، لیبی و یمن باعث شده هزاران نفر از شهروندان این کشورها به علت تخریب خانه و کاشانه خود بسوی کشورهای اروپایی روی آورند.
جنگ نیابتی غرب با ارایه تسلیحات، کمک های مالی و آموزش های نظامی به گروه های تروریستی و بکار گیری آنان در راستای تامین منافع و سلطه گری خود علاوه بر تخریب و نابودی تاسیسات زیر بنایی تعدادی از کشورهای منطقه ، سبب شده است هر روز تعداد زیادی از شهروندان این کشورها برای نجات جان خود و فرار از خشم افراط گرایان و تکفیرها، بسوی کشورهای همجوار با تحمل مشقات فراوانی، سفر کنند.
در خلال سفر اجباری و ناخواسته این افراد بی گناه که قربانیان زیاده خواهی نظام سرمایه داری هستند، تعداد زیادی از آنان در دریای مدیترانه هر روز غرق و یا در راه زمینی براثر برخورد با مین جان خود را از دست میدهند.
ترکیه نیز در همراهی با غرب تمام تلاش خود را به تسهیل ، آموزش و حمایت از گروه تروریستی و تکفیری بکار گرفته و کشورهای همجوار خود را با مشکلات فراوانی روبه رو کرده است.
اداره آمار یونان نیز اعلام کرد در حدود دو ماه گذشته تعداد 60 هزار مهاجر غیر قانونی وارد جزیره' لزوه' یونان که در نزدیکی مرزهای ترکیه است ، شده اند و با مشکلات جدی تامین مواد غذایی، آب و حتی سرویس های بهداشتی لازم روبه رو هستند.
نمایندگان این سازمان از مسئولان یونانی خواستند با استفاده از بودجه ای که اتحادیه اروپا در اختیار آتن قرار می دهد، هرچه سریعتر نسبت به بهبود وضع اسکان مهاجران اقدام و برخورد نیروهای امنیتی را با این دسته از مهاجران اصلاح کنند.
بحران مهاجران یکی از نتایج جنگ افروزی غرب در دیگر کشورها و به خصوص کشورهای خاورمیانه و اسلامی می باشد و این مساله تا آن جا پیش رفته که سران کشورهای آلمان و فرانسه مجبور شدند برای حل این معضل دیدار کنند و نحوه برخورد با مساله مهاجران به اروپا را مورد بررسی قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.