'پیتر سیارتو' وزیر امور خارجه مجارستان، انتقال پناهجویان ثبت نشده از مجارستان را به مرز اتریش نشانه شکست سیاست مهاجرتی اتحادیه اروپا عنوان کرد.

وزیر مجار: هجوم پناهجویان نشانه شکست سیاست اتحادیه اروپاست

 به گزارش خبرگزاری رویترز از لوگزامبورگ، سیارتو امروز (شنبه) در بدو ورود به نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای بحث و گفت و گو درباره بحران مهاجرت گفت: آنچه که اتفاق افتاده نتیجه سیاست شکست خورده اتحادیه اروپا درباره پناهجویان و اظهارات غیر مسوولانه سیاستمداران اروپایی است.
پس از روزها ناآرامی و رویارویی، دولت راست گرای مجارستان روز جمعه ده ها اتوبوس را برای انتقال پناهجویان از بوداپست پایتخت این کشور به اتریش اعزام کرد.
وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز به منظور بررسی بحران پناهجویان در لوکزامبورگ گرد هم می آیند.
'میروسلوو لجکک' وزیر امور خارجه اسلواکی در آستانه برگزاری این نشست به خبرنگاران گفت: دولت اسلواکی قصد ندارد یک مسیر راه آهن برای انتقال مهاجران به آلمان ایجاد کند و در دولت هرگز این موضوع بحث نشده است.
طبق آمار منتشر شده، فقط در یک ماه گذشته بیش از 150 هزار نفر بطور عمده از کشورهای سوریه، لیبی، عراق، افغانستان و چند کشور آفریقایی از طریق مجارستان راهی کشورهای آلمان و فرانسه شده اند.
روز جمعه پس از آنکه اعلام شد آلمان و اتریش پناهجویان را می پذیرند، 350 مهاجر در بوداپست به مقصد اتریش حرکت کردند.
کمیسیون اروپا پیشتر اجرای سیاست توزیع و تقسیم پناهجویان را در میان کشورهای عضو به عنوان راهی برای پایان دادن به بحران مهاجرت پیشنهاد داده بود.
برخی از کشورها همچون اتریش، مجارستان، اسلوواکی و اسلوونی این نظام داوطلبانه را نمی پذیرند و این امر به اختلافات سیاسی میان کشورهای اروپایی در زمینه مهاجرت دامن زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.