شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه « لبنان به یک رییس جمهور مستقل و مقتدر » نیاز دارد، گفت : همواره اعلام کرده ایم ژنرال میشل عون موسس حزب جریان آزاد ملی لبنان نماد یک رییس جمهور مقتدر و مستقل است.

لبنان به رییس جمهوری مقتدر و مستقل نیاز دارد/ اهداف حزب الله ازمشارکت در دولت
 

  به گزارش ایرنا، شیخ نعیم قاسم که در نشست کمیته های داخلی حزب الله در شهر نبطیه در جنوب لبنان سخن می گفت،اظهارداشت: رییس جمهوری لبنان باید دارای برنامه و رویکری شفاف و مشخص و ملتزم به وعده هایش باشد و هر طرفی نتواند او را به سمتی بکشد.
لبنان 468 روز است که رییس جمهوری ندارد و نمایندگان مجلس این کشور نتوانسته اند رییس جمهوری سیزدهم لبنان را انتخاب کنند.
شیخ نعیم قاسم در ادامه سخنان خود دولت لبنان را مسئول حل نشدن مشکلات انباشته شده این کشور به دلیل بحران ساختاری و ریشه ای دولت دانست و گفت: درهر طرح و پروژه ای در لبنان که با منافع مردم ارتباط دارد، عده ای از فاسدان حضور دارند و دولت مجبور است این طرح ها را به طور کامل متوقف و یا با وجود مفسدان ادامه دهد.
وی با تاکید بر مسئولیت پذیری حزب الله و حمایت آن از مبارزه با فساد و مفسدان، افزود: با سرباز کردن هر مشکلی در لبنان، مسائل طایفه ای بروز پیدا می کند.
معاون دبیرکل حزب الله ، تضمین برنامه آزادسازی همه خاک لبنان از اشغال و جلوگیری از تجاوز مجدد دشمن صهیونیستی و همچنین خدمت به همه مردم لبنان از طوایف و مذاهب مختلف در حد توان را از جمله اهداف حزب الله برای مشارکت در دولت لبنان اعلام کرد.
شیخ نعیم قاسم ، خروج حزب الله از دولت و مطالبه حل مشکلات و مسائل از دیگران را گزینه ای آسان دانست و خاطرنشان کرد: حزب الله این گزینه ساده را انتخاب نکرده و در ترکیب دولت حضور یافته تا هم به مردم خدمت کند و هم دستاوردهای سیاسی را به نفع لبنان رقم بزند.
وی با تاکید به اینکه « همه می دانند حزب الله از سیستم فاسد در لبنان خارج است اما عده ای معلوم الحال می خواستند نام حزب الله را در ضمن مفسدان درج کنند که خیلی زود دروغ شان برملا شد»، اظهارداشت: اگر بنا به اسم بردن از مفسدان باشد ما قادر به افشای آنها هستیم اما فساد در لبنان نیاز به سئوال ندارد و همه چیز مشخص است.
معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به تظاهرات اعتراض آمیز در بیروت به دنبال تشدید بحران زباله ها، تاکید کرد: تظاهرات حق مردم است اما ما تصمیم گرفتیم در این تظاهرات حضور نداشته باشیم و اعتراض خود را به شیوه های دیگری بیان خواهیم کرد به گونه ای که منافع مردم را برآورده سازد.
شیخ نعیم قاسم گفت: موفقیت های حزب الله در محور مقاومت و تاثیر گذاری بالای آن ممکن است این تصور را برای بعضی ها ایجاد کرده باشد که حزب الله بدون حکومت نیز قادر به تامین منافع خود می باشد و می تواند مشکل برق و آب و زباله ها را حل کند اما این تصور درست نیست و به معنی سطحی جلوه دادن مشکلات لبنان است.
وی افزود: حزب الله یک حزب است نه دولت و یک حزب نمی تواند جایگزین دولت شود حتی اگر چنین قصدی داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.