قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام گفت: زیرساخت های مرز مهران برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، تجهیزو بهسازی شدند.

تجهیز و بهسازی زیرساخت های مرز مهران در آستانه اربعین

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مهرداد جهانی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تعداد گیت های پایانه مرزی مهران از 18 گیت به 100 گیت افزایش یافته است، اظهارداشت: سالن های انتظار مسافربری پایانه با تجهیزات مختلف بهسازی شده و علاوه بر این با اصلاح سیستم آب رسانی در پایانه از این پس زوار عتبات عالیات، خصوصاً در ایام محرم و اربعین برای تهیه آب آشامیدنی مشکلی نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه سیستم روشنایی پل زائر نیز تکمیل و بهسازی شده است، افزود: درب های سالن های مسافری تعویض و بهسازی شده و همچنین مجتمع خدمات رفاهی این مرز نیز تکمیل شده و ساخت و تجهیز یک باب مسجد در نزدیکی مرز نیز با تمام امکانات برای زوار به اتمام رسیده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام از تردد روزانه 3 هزار نفر از مرز مهران خبرداد و خاطر نشان ساخت: در 3 ماه ابتدایی سال جاری در حوزه شهرستان مهران بیش از 500 هزار نفر جابجا شده که از این تعداد 265 هزار نفر ایرانی و مابقی آنها اتباع بیگانه بوده اند.

مهرداد جهانی به ورود 233 دستگاه اتوبوس عراقی به کشور از پایانه مرزی مهران در 3 ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: علاوه بر این 706 دستگاه سواری نیز در مرز مهران تردد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه 43 شرکت حمل و نقل کالا در استان فعال است، بیان داشت: 3 هزار دستگاه کامیون، کار حمل و جابجایی کالا را در استان انجام می دهند که در همین راستا بیش از 4500 راننده مشغول به کار هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام از فعالیت 51 شرکت حمل و نقل مسافر در استان خبرداد و یادآور شد: بیش از 1600 دستگاه انواع خودرو ناوگان حمل و نقل عمومی استان را تشکیل می دهند که در 3 ماه ابتدای سال جاری 490 هزار نفر توسط این ناوگان در استان جابجا شده که 220 هزار نفر درون استانی و مابقی به سایر استان های کشور جابجا شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.