قدس آنلاین – رها واعظی: مهندسان در تلاش برای پیدا کردن راهی به منظور افزایش عمر باتری های یونی لیتیومی با الهام گرفتن از جلبک های برکه های محلی هستند.

طولانی کردن عمر باتری گوشی با الهام گرفتن از جلبک ها

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، در طبیعت، جلبک های تک سلولی می توانند تا اندازه های بسیار بزرگی رشد کنند.

در حال حاضر، یک آژانس تحقیقاتی در زمینه ی توسعه ی باتری های کربنی در سنگاپور قصد دارند تا با استفاده از اشکال جلبک های تک سلولی، باتری های کربنی بسازد که از باتری های سنتی جامد بهتر عمل کنند.

نتایج اولیه ی تست های انجام شده برای این تحقیق مثبت بوده است.

در طبیعت تعداد زیادی میکرو ارگانیسم وجود دارد که دارای معماری سه بعدی و پیچیده یی هستند و کنترل ساختاری بزرگی دارند و الهام گرفتن از آن ها برای تولید باتری های جدید می تواند کشف بزرگی باشد.

تیم تحقیقاتی، در حال بررسی چگونگی فرم جلبک ها هستند و تصمیم دارند با استفاده از فرآیند شبیه سازی و توسعه ی حوزه های کربن به عنوان آند، یک باتری با عملکرد بهبودیافته تر بسازند.

باتری جدید در مقایسه با باتری های لیتیوم یونی می تواند ظرفیت بالاتر و برگشت پذیرتر و برای شارژ شدن سرعت بالاتری داشته باشد.

در حال حاضر، این باتری در حال بهینه سازی برای آزمایش در شرایط مصنوعی است و انتظار می رود که آند این باتری بسیار سریع تر از باتری های ساخته شده از مواد کربنی معمولی شارژ شود و عمر بالاتری داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.