تیم های فوتبال استقلال و تراکتورسازی در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر در تبریزودر دیداری جنجالی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان آبی پوشان توانستند با 2 گل دقایق 43 4+90مجتبی جباری ، حریف سرسخت خود را شکست دهند.

هفته بیست و سوم لیگ برتر ؛ سوت «ترکی» علیه تراکتور!


 هر2 گل استقلال از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.استقلال با این پیروزی 46 امتیازی شد و صدرنشینی خود را تثبیت کرد. تراکتورسازی نیز با این شکست همچنان 42 امتیازی باقی ماند و به رده سوم جدول سقوط کرد. سپاهان دیگر تعقیب کننده صدرنشین لیگ در خانه به مصاف فجر سپاسی شیراز رفت و در پایان موفق شد با گل دقیقه 58 مهدی کریمیان، این تیم را شکست دهد. سپاهان با این پیروزی 43 امتیازی شد و جای تراکتورسازی را در رده دوم جدول گرفت و فجر سپاسی با این شکست 25 امتیازی باقی ماند و در رتبه سیزدهم قرار گرفت.
درحاشیه
*با وجود سرمای هشت درجه زیر صفر تبریز، هواداران پرشور فوتبال برای تماشای دیدار تراکتور سازی و استقلال، در ورزشگاه یادگار امام(ره) حاضر شدند.
* کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی که برای تماشای این بازی به ورزشگاه یادگار امام رفته بود، از سوی هواداران به شدت تشویق شد.
* همه نیمکت تراکتورسازی برای خوشامدگویی به سمت نیمکت استقلال رفت. اکبرپور، صادقی، ابراهیمی و اسدی با مظلومی خوش و بش کردند. اکبرپور به مظلومی دسته گلی داد و سرمربی استقلال هم این دسته گل را به هواداران تراکتورسازی اهدا کرد اما هواداران این تیم به سمت وی برف پرتاب کردند. از سوی استقلال نیز منتظری، عمران زاده، برهانی و کیانوش رحمتی به سمت امیر قلعه نویی رفتند.
*پس از پایان نیمه اول هواداران تیم تراکتورسازی که از تصمیم محسن ترکی داور مسابقه با استقلال ناراحت بودند گلوله های برف را به سمت زمین و بازیکنان دو تیم پرتاب می کردند و بازیکنان و داوران به سختی توانستند، راهی رختکن شوند. محمد ابراهیمی بازیکن تیم تراکتورسازی به سمت هواداران رفت و از آنها خواست که برف پرتاب نکنند. محسن ترکی در نیمه اول یک پنالتی جنجالی را در حالی به سود استقلال گرفت که توپ به دست حاج صفی نخورده بود.
* در حالی که بازی در دقیقه 30 در جریان بود، نارنجکی در ورزشگاه منفجر شد.
* هنگامی که محسن ترکی، محمد ابراهمی را به دلیل خطا روی زندی جریمه کرد، منصور پورحیدری سرپرست تیم استقلاب با یکی از عوامل اجرایی این مسابقه درگیری شدید لفظی پیدا کرد. پورحیدری با آلبرت نماینده فدراسیون نیز درگیری لفظی داشت.
* احسان حاج صفی وقتی با کارت قرمز روبرو شد، قصد بیرون رفتن از زمین را نداشت و روی زمین نشست. آرش برهانی مهاجم استقلال برای آرام کردن وی با او مشغول صحبت شد. در این صحنه به قدری هواداران تراکتورسازی به سمت زمین برف پرتاب کردند که عکاسان پشت دروازه تراکتورسازی مجبور به ترک جایگاه خود شدند.
* هواداران تراکتورسازی با شعار "وای به حالت داور، اگر تبریز ببازد" به شدت به محسن ترکی اعتراض کردند و همچنین فحاشی زیادی به این داور شد.
*هواداران تراکتورسازی پس از شکست 2 بر صفر برابر استقلال شعارهایی علیه فدراسیون فوتبال سر دادند. آنها معتقد بودند فدراسیون نمی خواهد تراکتورسازی موفق باشد. هواداران تراکتورسازی همچنین شعار می دادند" ترکی - استقلال پیوندتان مبارک"
* فرزاد آشوبی که به عنوان یار تعویضی برای تراکتورسازی به میدان آمده بود با مصدومیت روبرو شد اما به دلیل اینکه تراکتورسازی سه تعویض خود را انجام داده بود مجبور شد ده دقیقه با مصدومیت به بازی ادامه دهد.
* پس از گل شدن پنالتی دوم هواداران، تراکتورسازی اکثر صندلی های ورزشگاه را از جا و به زمین پرتاب کردند. به طوری که بعد از پایان مسابقه بازیکنان به سختی به سمت رختکن رفتند.
*خسرو حیدری وجی لوید ساموئل با دریافت کارت زرد در دیدار مقابل تراکتورسازی شانس، حضور در داربی هفته بیست و چهارم را از دست دادند.

تابلوی نتایج :
مس کرمان 2 - داماش گیلان 2
گل ها: مقداد قباخلو (32) و قاسم دهنوی(57) برای مس و افشین چاووشی(90 و 4+90) برای داماش
سپاهان اصفهان یک - فجرسپاسی شیراز صفر
گل: مهدی کریمیان (58)
ملوان بندرانزلی یک - صبای قم صفر
گل: مهدی دغاغله (36)
راه آهن شهرری 2 - شهرداری تبریز یک
گل ها: امید عالیشاه(54) و ایمان رزاقی راد(85) برای راه آهن - بهرام بیرانوند(2+90) برای شهرداری
سایپای البرز صفر - نفت تهران صفر
تراکتورسازی تبریز صفر - استقلال تهران 2
گل: مجتبی جباری (43 و 2+90 پنالتی)
فولاد خوزستان 2 - صنعت نفت آبادان صفر
گل ها: حکیم نصاری 57 و سامال سعید 89
شاهین بوشهر یک - مس سرچشمه صفر
گل: بابک لطیفی 27

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عقد قرارداد بازیکن عراقی با مصدومیت !فتح ا... زاده و کرار شاهین را دور زدند؟


حمیدرضا عرب
کرار جاسم کجا ست؟ بازیکن عراقی استقلال که با کلی سر و صدا به استقلال آمد و با سر و صدای فراوانی هم استقلال را ترک کرد چرا برای شاهین بازی نمی کند؟
قبل از اینکه بازیکن سابق استقلال با تیم شاهین قرارداد امضاء کند زمزمه هایی مبنی براینکه وی با مصدومیت رو به رو است به گوش می رسید اما منابع نزدیک با باشگاه شاهین سعی می کردند این خبر را تکذیب کنند. در این میان فیروز کریمی درهمه حال از بازی کردن کرار جاسم در فینال جام حذفی حرف می زد .
سرمربی پرحاشیه شاهین بی آنکه اشاره ای به مصدومیت این بازیکن کند سعی در انحراف اذهان عمومی داشت اما سفر ناگهانی کرار جاسم به کشور قطر پرده از واقعیت ها برداشت. بله، کرارجاسم با یک مصدومیت پیچیده رو به رو است. او برای حل مشکل خود راهی یکی از کلینیک های کشور قطر شده و می خواهد به وضع پایش رسیدگی کند. اما چرا کرار در تهران به وضعیت پایش رسیدگی نمی کند؟
پاسخ این سؤال را مدیر برنامه های کرار جاسم می دهد:" او یک پیشنهاد از تیم الوکره دارد. قرار است در خلال رسیدگی به مصدومیتش مذاکراتی هم با تیم الوکره قطر داشته باشد." حرف های مدیربرنامه کرار جاسم نشان می دهد این بازیکن تمایل چندانی به بازی در تیم شاهین بوشهر ندارد و تنها برای اینکه طی روزهای باقی مانده تا پایان حضورش درفوتبال ایران بدون تیم نباشد تن به عقد قرارداد با تیم شاهین داده است.
اما سؤال این است که چه طور باشگاه شاهین بدون انجام تست پزشکی با کرار جاسم قرار داد بست؟ طبق روال همه باشگاه ها قبل از عقد قرارداد با هر تیمی از بازیکن خود تست پزشکی می گیرند اما در باشگاه شاهین بی توجه به این مهم با کرارجاسم قرارداد بسته شده است.
در این میان این شائبه وجود دارد که شاید اساسا باشگاه استقلال با علم به اینکه کرارجاسم مصدوم است او را به باشگاه شاهین داده است؟! قبل از اینکه رضایتنامه کرارجاسم صادر بشود پرویز مظلومی با حضور این بازیکن عراقی درتیم های دیگر مخالفت کرده بود اما علی فتح ا... زاده بی توجه به حرف های سرمربی اش رضایتنامه کرار را صادر کرد. البته نزدیکان فتح ا...زاده معتقدند فشار سیاسیون باعث جدایی این بازیکن شده و حاجی هم خود تمایلی به از دست دادن این بازیکن عراقی نداشته است اما اینکه فتح ا... زاده از مصدومیت کرار جاسم مطلع بود خود یک بحث دیگر است که جای کنکاش بیشتر دارد!
به هرحال حالا به نظر می رسد استقلال از جدایی کرارجاسم چندان ضرر نکرده و کلاه گشادی سرباشگاه شاهین و آقای افراشته ،یکی از اعضای تاثیر گذار این تیم که برای جذب کرار به این در و آن در می زد رفته است!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مبعلی: به احتمال فراوان فوتبالم را در تهران ادامه می دهم


ایمان مبعلی هافبک تیم فوتبال شارجه امارات در حال حاضر در تهران به سر می برد و مشغول مداوای مصدومیتش در کلینیک دکتر نوروزی است. او ظرف یکی دو روز آینده به امارات باز خواهد گشت تا با تیم شارجه تسویه حساب کرده و به ایران برگردد. ایمان در مورد وضعیت خودش و آینده فوتبالی اش گفتگویی انجام داد.
*مثل اینکه در کلینیک دکتر نوروزی مشغول درمان آسیب دیدگی ات هستی؟
بله، خدا را شکر وضعیتم بهتر است و به گفته دکتر نوروزی از هفته آینده می توانم نرم دویدن را آغاز کنم. اگر شرایطم خوب باشد تا سه هفته دیگر آماده بازی می شوم.
*شایعه شده که تا 5ماه دیگر نمی توانی بازی کنی، حقیقت دارد؟
خیر. دوری طولانی مدت من کذب محض است و به زودی همه چیز مشخص خواهد شد.
*تکلیف تو با باشگاه شارجه به کجا رسید؟
جدایی من تقریبا قطعی شده و در این مورد به توافق رسیدیم. امروز فردا به امارات می روم تا کارهایم را انجام دهم.
*بهتر نبود اصلا از ایران نمی رفتی؟
الان نمی توانم در این مورد حرف بزنم ولی رفتن من از فوتبال ایران اتفاقی بود. شاید یک مقدار عجله کردم ولی مجبور بودم عجله کنم چون یا باید دراستقلال می ماندم یا باید می رفتم.
*حالا قرار است فوتبالت را در ایران ادامه دهی؟
بله، به طور حتم فوتبالم را در ایران ادامه خواهم داد
*می گویند چند تیم لیگ برتری با تو مذاکره کرده اند. در این مورد صحبت می کنی؟
صحبت هایی شده ولی من دوست ندارم قبل از اینکه چیزی قطعی شود حرف بزنم. در ضمن قبل از برطرف شدن مصدومیتم به هیچ عنوان با هیچ تیمی قرارداد امضا نخواهم کرد. من می خواهم ابتدا خوب شوم و بعد از عقد قرارداد بلافاصله در تمرینات تیم جدیدم حاضر شوم.
*می خواهی در تهران بازی کنی یا شهرستان؟
به احتمال فراوان در تهران بازی خواهم کرد.
*هفته گذشته که جواد کاظمیان را به محل تمرین پرسپولیس رساندی، شایعه حضور تو در این تیم مطرح شد. آیا قصد نداری به پرسپولیس بروی؟
کاظمیان می خواست به تمرین پرسپولیس برود و از آنجا همراه با تیم پرواز داشت. من هم او را به تمرین رساندم، همین.
*کاظمیان به تو اصرار نمی کند به پرسپولیس بروی؟
جواد منطقی است و اصرار نمی کند ولی دوست دارد که در پرسپولیس بازی کنم.
*قبول داری که خیلی از بازیکنان دلشان می خواهد با دنیزلی کار کنند؟
به هر حال دنیزلی مربی بسیار خوبی است که خیلی ها از او تعریف می کنند.
*امکان دارد به پرسپولیس بروی؟
فعلا هیچ تصمیمی برای آینده نگرفتم و هیچ چیز مشخص نیست.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گوناگون


قلعه نویی : مربیگری را کنار می گذارم!
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی با انتقاد از عملکرد داور دیدار این تیم با استقلال که منجر به شکست تیم تبریزی شد گفت: 8 سال پیش گفتم دست های پشت پرده ای وجود دارد تا قلعه نویی موفق نشود و حالا ثابت شد که درست می گویم و برخی ها با من مشکل دارند.به گزارش 8 مهر، امیرقلعه نویی پس از شکست تیمش برابر استقلال گفت: من هم مثل هواداران تراکتورسازی در دلم گریه می کنم. وقتی حق تو را علنا می خورند، دیگر کاری از دست شما برنمی آید.وی ادامه داد: در صحنه ای که برای استقلال اعلام پنالتی شد به هیچ عنوان پنالتی نبود. اگر یک کارشناس در فوتبال ایران بگوید که آن صحنه پنالتی بود به جان محمدم مربیگری را کنار می گذارم.سرمربی تراکتور ادامه داد:حتی اگر یک در هزار هم بپذیریم که آن صحنه پنالتی بوده است به هیچ عنوان اخراج نداشت. من نمی دانم داور بر چه اساسی بازیکن ما را اخراج کرد. در حالی که چند دقیقه قبل از آن خطای روی احسان حاجی صفی گرفته نشد و 2 پنالتی ما هم در این بازی گرفته نشد.در این شرایط من باید چکار کنم. کاری از دستم برنمی آید. اگر حرف بزنم کارم به جاهای دیگر کشیده می شود. بنابراین نمی توانم هر حرفی را بزنم.
وی افزود: بروید بررسی کنید ببینید ترکی چند بازی برای استقلال سوت زده است. ترکی دو سه هفته پیش داور بازی ما بود و الان هم دوباره آمد و این عملکرد را داشت. دیگر از این وضعیت خسته شده ام و از همین جا به آقای حسن زاده اعلام می کنم هر تصمیم می خواهد درباره من بگیرد.


مظلومی: پنالتی ما درست بود
پرویز مظلومی پس از پیروزی مقابل تراکتورسازی در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید فکر می کنید اگر اشتباه داوری نبود می توانستید برنده شوید، گفت: نمی دانم از کدام صحنه صحبت می کنید. اگر پنالتی ها را می گویید که هر دوی آنها اتفاق افتاد و درست بود. شما دیدید که استقلال تیم برتر میدان بود و ما موقعیت به حریف ندادیم.مظلومی اظهار داشت: فکر می کنم اولین بار بود که در تبریز، تراکتورسازی موقعیت نداشت و فقط روی اوت دستی برنامه داشت. بازی بزرگی را بردیم.


افشاریان: اخراج بازیکن تراکتورو پنالتی استقلال اشتباه بود
خداداد افشاریان در گفتگو با مهر، در خصوص قضاوت محسن ترکی در دیدار تراکتورسازی - استقلال اظهار داشت: زاویه داور طوری بود که در تشخیص خود مبنی بر گرفتن پنالتی و اخراج بازیکن (احسان حاج صفی) تراکتورسازی اشتباه کرد.
وی تصریح کرد: اگر صحنه آهسته دقیقه 41 این دیدار را مورد بازبینی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که بازیکن تراکتورسازی (احسان حاج صفی) به هیچ وجه مرتکب خطای هند نشده بود. بنابراین هم پنالتی غلط بود و هم اخراج بازیکن تراکتورسازی.


سیار: ترکی پنالتی تراکتور را ندید!
پرویز سیار در گفتگ و با فارس، در مورد نحوه قضاوت محسن ترکی در بازی استقلال و تراکتورسازی اظهار داشت: محسن ترکی یک داور بسیار شجاع و با شرافت و بی نهایت مورد اعتماد جامعه داوری است. اما ترکی در نیمه اول برای استقلال پنالتی گرفت که به هیچ عنوان پنالتی نبود. توپ به دست حاج صفی نخورد. من این صحنه را 10 بار دیدم اما بر فرض هم اگر نظر ترکی درست باشد و توپ به دست بازیکن تراکتور خورده باشد، این صحنه پنالتی نبوده زیرا حاج صفی در حال سقوط و افتادن بود و دستش را برای حفظ تعادل خود باز کرده بود نه برای مهار توپ با دست. ترکی در این صحنه مرتکب اشتباه شد.
این کارشناس داوری در مورد نیمه دوم گفت: به عقیده بازیکن استقلال روی مهاجم تراکتورسازی مرتکب خطا شد و این صحنه یک پنالتی صد در صد بود که باز هم ترکی این پنالتی تراکتورسازی را ندید. ترکی داور بسیار خوبی است اما گاهی اشتباهاتش بسیار بزرگتر از داوران معمولی است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اظهارات تکان دهنده پس از رسوایی شرط بندی؛ دونی: گذشته ام را پاک نکنید!


اشکان کیهان
کریستیانو دونی هافبک 38 ساله آتالانتا در گفتگویی شوک آور با نشریه گاتزتا دلوسپرت درمورد جزئیات ماجرای شرط بندی ودخالت او دراین شرط بندی های غیرقانونی و دستگیری اش به عنوان یکی ازچهره های شاخص این ماجرا توضیح داده است. دونی روز19 دسامبرگذشته ازسوی پلیس دستگیر و به زندان منتقل شد. او در پایان این مصاحبه به این موضوع اشاره کرده که درفوتبال همه شرط بندی می کنند و این اتفاق عجیبی نیست. درآن زمان شرط بندی ها ازسوی مقامهای قضایی هنوز ممنوع نشده بود. مثلاً دریک بازی جام حذفی ایتالیا بین آتالانتا و تیم پیستویزه، برای خیلی ازبازیکنان ازجمله آلگری مربی فعلی میلان، دونی، زائوری و بقیه مجازات ورزشی صورت گرفته است.
* شما بازیکنان همواره هرگونه شرط بندی را تکذیب کرده اید. حال سؤال اینجاست که روی نتایج نهایی با هم توافق می کردید؟
** (لبخند تلخ و نفس عمیق) بله، همینجوری است. نمی توانم همچنان خلاف این را بگویم و اگرشخصی توضیحی بخواهد، آماده ام.
* پس چرا با سربالا خوشحالی می کردی؟ مگراین ادعای تو برای اینکه خودت را ازآن اتهام مبراکنی ، نبود؟
** نه، نگاه کنید، سوء تفاهمی شده بود. حرکت من مربوط به آن بازی جام حذفی نبود. برای من خوب بود برای اینکه در حقیقت از واقعیت خجالت می کشیدم.
* شاید اکنون براستی وقت خجالت کشیدن رسیده است.
** بله، حق دارید. همه چیز با کوماندینی و بقیه دوستانم شروع شد. ما در تمرینات مثل بچه ها، کارهای احمقانه می کردیم. مثل وقتی که کسی حرف بد می زند، یک نفردیگردستش را جلوی دهان او می گذارد و می گوید حرفت را پس بگیر. آن بازی جام حذفی هیچ ربطی نداشت، اما خب درمن ماند تا زمانی که به یک بومرنگ تبدیل شد.
* شما به این خاطرکه پذیرفتید دریک بازی بین آتالانتا وپیاچنتزا که تبانی شده بود، به زندان افتادید. همان مسابقه ای که طبق پیشنهاد کاسانو دروازه بان حریف پنالتی خود را به وسط دروازه زدید.
** هفت روزپیش به من گفته بودند که برابر اسکولی به خاطریک توافق قبلی پیروزمی شویم. اما من درزمین متوجه شدم که بقیه دارند خیلی جدی بازی می کنند ومتوجه شدم نتیجه بازی درواقع یک موضوع جزئی است. بعد همین حرف را درمورد پیاچنتزا به من گفتند، اما درزمان بازی فهمیدم که تبانی جدی است. وکاسانو حتی به من گفت که توپ را کجا شوت کنم. اگراو این موضوع را انکارمی کند، مشکل خودش است. این عین واقعیت است.
* برای چه، این شرط بندی ها را قبول کردید؟
** یک نادان بودم وهیچ توجیهی نیست. نمی دانید چند بار درزندان ازخودم این را پرسیده ام. سقوط به دسته پایین تر مرا ناراحت کرده بود وخودم را نخستین مسؤول می دانستم. همه کار برای بازگشت به دسته بالاترانجام می دادم، برای همین وقتی به من گفتند پیاچنتزا برای باختن به زمین می آید، قبول کردم. خودم را برای هیچ مسابقه ای نفروختم. حداقل دراین مورد تفاوتی هست، نه؟ بین کسی که به خاطرپول یا کسی که به خاطرعشق به تیمش این کار را می کند.
* نه، هیچ فرقی نیست. هردواین موارد سرپیچی ازقوانین ورزش هستند. به نظرت این طورنیست؟
** حق با شماست، باید یک طرز تفکراشتباه را عوض کرد. اگر اکنون واقعاً یک سازمان جنایی برای این جرایم درنظرگرفته اند که خیلی راحت می تواند به فوتبال نفوذ کند، تصور می کنم دلیل آن ازهمین ایده اشتباه که چه کاری درست وچه کاری غلط است، نشات گرفته است.
* پس ازاتفاقی که افتاده، به نظرشما چه چیزی باید عوض شود؟ چه توصیه ای به پسری که تازه بخواهد فوتبال را شروع کند، داری؟
** در ایتالیا خیلی ازچیزهای اشتباه به عنوان عرف درمی آیند. حتی درفوتبال. حتی پس از اینکه تجربه حضوردرزندان را داشته ام، ازاینکه ازمن می خواستند که خیلی در زمین تلاش نکنم برای اینکه نتیجه برای ما مهم نبود، خجالت می کشم. دراسپانیا بازی کرده ام، این گونه نیست. قانونی بودن یک نتیجه مقدس است، اما درایتالیا اگرخلاف این کاررا بکنید، به شما بد نگاه می کنند. بعد تعقیب وگریزها دررختکن بین بازیکنان به خاطراینکه یک تیم سقوط کرده درخانه مقابل یک تیم خطرناک نباخته، شرم آورهستند. ازخودم می پرسم، چراهیچ کس کاری نمی کند؟ چرا داوران وقتی می بینند که یک بازیکن به حریفش اجازه گل زدن می دهد، بازی را لغو نمی کنند؟ چرا همه ناظران متوجه چیزی که هرطرفداری در ورزشگاه متوجه آن می شود، نمی شوند؟ من اصلاً آدم مناسبی برای یاددادن اخلاق به دیگران نیستم. اشتباه کردم وشاید هم تاوان اشتباهاتم را پرداختم. من یک فرشته نبودم، ولی حتی شیطانی هم که بعضی رسانه ها توصیف کردند، نیستم. اما فوتبال نمی تواند به این شکل ادامه دهد. باورکردنی نیست.
* وتوصیه ای که می کنی؟
** درست وتمیزبازی کنند و به هیچ کس حتی هم تیمی که از آنها خلاف این را می خواهد، اهمیت ندهند. باید از آن شخص شکایت کرد. کار راحتی نیست، ولی این تنها راه ممکن است.
* پس چرا خود تو این کار را نکردی؟
به سختی می توان یک توضیح قابل باورداد. بیشترازاینکه بخواهم به این کارخاتمه دهم، فکرمی کردم که کارمن، کمترین جرم را دارد وهمه چیز به شرط بندیها و توافق های زیرمیزی ربط دارد. اشتباه می کردم. برای همین نمی توانم آرامش داشته باشم. باید متوجه وخامت کارهایم باشم.
* تو پیش ازدستگیرشدن به همه دروغ گفتی. آن 6 ماه چطورزندگی کردی؟
** جهنم بود. به همه بی گناهی ام را تکرار می کردم، ولی در درون آرام و قرارنداشتم. همسرم متوجه چیزهایی شده بود. اعتراف کردن مثل آزادی بود.
* روز دستگیری را تعریف می کنی؟
** تصور نمی کردم این اتفاق بیفتد. برعکس چیزی که روزنامه ها نوشتند، من فرارنکردم. ماجرا چیزدیگری بود. پلیس خیلی خوب با من برخورد کرد. رئیس پلیس به من می گفت آرام باشم وهرچه می دانم را بگویم. اول تصور کردم که فقط یک بازجویی ساده است، اما... .
*زندان...
** بله، تنها بودم و با خودم می گفتم: «چرا این کار را کردم. چقدراحمق بودم. » پس فکرخانواده ام می افتادم و خیلی ناراحت می شدم. دو شب اصلاً نخوابیدم. شاید هرگزنخوابیدم.
*چه کار می کردی؟
** هیچی، مرتب به کاراحمقانه شرط بندی فکر می کردم. یک کتاب هم خواندم. همه با من برخورد خوبی داشتند.
* تو برای هواداران آتالانتا خیلی بیشتراز یک الگو بودی.
** می دانم و چیزی که در این ماجرا بعد از بد کردن به خانواده ام خیلی آزارم می دهد، همین موضوع است. آتالانتا برای من همه چیز بود. می دانم آنها را ناراحت کرده ام وبه آنها خیانت کرده ام. دنبال بخشش نیستم، ولی ازآنها می خواهم همه کارهای خوبی که درزمین برای تیمشان انجام داده ام را ازذهن پاک نکنند.
* گمان می کنی همچنان درشهربرگامو زندگی کنی؟
** بله، اینجا شهرمن است. ساده نیست، ولی می خواهم اینجا بمانم.
* پس ازهمه این اتفاقها که رخ داده، چه کارمی کنی؟
** می خواستم مدیرآتالانتا بشوم، ولی اکنون می دانم غیرممکن است. می دانم که دیگرکارمن با فوتبال تمام است. نمی دانم چه کارخواهم کرد. زخم تازه ای است. اما خب معلومه که هنوز دوست دارم دردنیای فوتبال بمانم.
* رئیس آتالانتا گفته که تو دیگر به گذشته این تیم تعلق داری؟
** او را سرزنش نمی کنم.
* توگفتی که باشگاه هیچ دخالتی دراین شرط بندی ها نداشته است. مطمئن باشیم که راست می گویی؟ باشگاه درتغییرنتیجه بازی با پادوا نقش نداشت؟
** نه، اصلاً. به هرحال اگردادگاه دراین رابطه درحال تحقیق است، من به کارآنها احترام می گذارم.
* آنتونیوکونته از آتالانتا با حرفهای تندی رفت و گفت که درآنجا مانورهای عجیبی وجود داشته اند. ماجرا چه بود؟
** تا وقتی که مربی من بود، با بازیکنان زیادی مشکل داشت. با من کمتر. اما حرفهایی که او پس ازرفتن زده بود، خیلی ناراحتم کردند. اتهامات او کاملاً بی اساس بود. مثل آن اتهامی که من برای تغییررئیس باشگاه، آتالانتا را به دسته دوم فرستادم. درمورد کونته به هرحال فکرکنم او مربی عالی است، ولی باید یک تیم را از روز اول اردو بسازد نه اینکه درجریان فصل این کار را بکند. این تغییرغیرممکن است.
* هکتورکوپرهم مربی تو بوده است. درروزنامه ها خواندی که به دریافت رشوه ازمافیا متهم شده است؟
** بله، شوکه شدم. به نظرم غیرممکن است. اما اگر کسی به من می گفت که این کار به زندان رفتن منجر می شود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اقدام جمعی بازیکنان کویینزپارک رنجرز؛ بایکوت «تری» پس ازتهدید «فردیناند»


تصمیمی که در بازی شنبه چلسی و کویینزپارک رنجرز مبنی بردست ندادن بازیکنان دو تیم پیش ازشروع مسابقه اتخاذ شد، ریشه در همدردی بازیکنان «کیوپی آر» درحمایت از آنتون فردیناند و درواقع بایکوت کردن جان تری کاپیتان چلسی داشت.
داربی لندن با برتری چلسی و حذف «کیوپی آر» پایان یافت، ولی تصمیم اتحادیه فوتبال انگلستان مبنی بر لغو آیین رایج قبل ازمسابقه مبنی بر دست دادن بازیکنان دوتیم که صبح روز بازی اعلام شد، درواقع درپی ملاقات دسته جمعی جمعه شب بازیکان رنجرز که درآن تصمیم گرفته بودند درابتدای مسابقه با جان تری کاپیتان چلسی دست ندهند، گرفته شد.
تری ازسوی آنتون فردیناند مدافع کیوپی آر متهم شده دربازی ماه اکتبراین دوتیم به وی توهین نژادپرستانه کرده است. «ماریک هیوز» مربی کویینزپارک رنجرزگفت: «من می دانم که بازیکنان تیم خواستند ازهم تیمی خود حمایت کنند ودرنهایت هم این تصمیم گرفته شد. به هرحال این تصمیم آنها بود. «هیوز» همچنین گفت پیش ازاین بازی برای فردیناند ازطریق یک نامه گلوله ای فرستاده و او را به مرگ تهدید کرده اند. البته هیوزگفت، ترجیح می دهد آن را به جای گلوله یک ساچمه یا چیزی مشابه آن بنامد» ما بلافاصله آن را تحویل پلیس دادیم تا به این مورد رسیدگی کنند. اگر پلیس احساس کند این گلوله یک خطرواقعی محسوب می شده، حتما این موضوع را به ما و آنتون اطلاع می داد، اما آنتون خیلی برخورد مثبتی داشت. آندره ویلاس بواس مربی چلسی هم پیش ازشروع این بازی با دست ندادن بازیکنان دو تیم موافقت کرده بود.
مربی پرتغالی گفت: «من 45 دقیقه پیش ازشروع بازی متوجه این موضوع شدم. به هرحال این قضیه دست دادن و ندادن خیلی سروصدا کرده بود. » اتحادیه فوتبال انگلیس پیش از این مسابقه اعلام کرد با درخواست تیمها مبنی برخودداری ازانجام این آیین به منظورجلوگیری از تنشهای بعدی، موافقت کرده است. بازی تیمها بدون هیچ درگیری خاصی تمام شد. ماجرای درگیری تری وفردیناند درپایان بازی دوتیم درماه اکتبردررقابتهای لیگ برترشروع شده بود. برادرلس فردیناند، مدافع منچستریونایتد آن زمان جان تری را متهم کرده که به او توهین نژادپرستانه کرده است، اما این اتهامی است که تری همواره آن را منکرشده، ولی درمورد این ماجرا هم ازسوی کمیته انضباطی ورزشی وهم ازسوی مراجع قانونی انگلیس بارها مورد بازجویی قرارگرفته است.
هواداران چلسی بابت این اتهام ازفردیناند بشدت عصبانی هستند و بارها شعارهای تند نژادپرستانه ای علیه او درجریان بازیهای این تیم سرداده اند. طی روزهای اخیر، هردوباشگاه با توجه به تنشهای موجود پیش از بازی تیمها درجام حذفی ازهواداران خود درخواست کرده بودند ازهرگونه اقدام برای ایجاد تنش در این ارتباط خودداری کنند؛ ولی آندره ویلاس بواس قبل از اعلام تصمیم اتحادیه نسبت به دست دادن بازیکنان قبل ازمسابقه خود را موافق نشان داده بود. این نخستین باری نیست که کاپیتان چلسی دریک ماجرای مربوط به دست دادن بازیکنان با وی درفوتبال این کشورسروصدا می کند.
ماجرای وین بریج هم تیمی سابق او درچلسی که تری با نامزد او رابطه نامشروع داشته هم سبب شد تا هم بریج تغییرتیم بدهد و هم اینکه درزمان رویارویی با تری دریکی دیگراز بازیهای لیگ برتر ازدست دادن با مدافع تیم لندنی خودداری کند. تری به خاطرآن رسوایی اخلاقی حتی بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلیس راهم طبق خواسته کاپلو مربی این تیم ازدست داد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ولید علی:استقلالی ها به تعهدشان عمل نکردند


ولید علی هافبک کویتی سابق استقلال، گفت :آن ها 20 درصد اولیه قراردادم را پرداخت نکردند و حقوق 2 ماهه ام را نیز ندادند، گذشته از این در قراردادم آمده بود که باید اتومبیل اختصاصی برای من تهیه می کردند، اما من با تاکسی سر تمرین می رفتم.
با این وجود تحمل می کردم. گذشته از این در قراردادم آمده بود که باید باشگاه بلیت بازگشت به کویت را در زمان های مقرر برایم تدارک ببیند ، اما این مساله هم تحقق نیافت و من با هزینه شخصی خود رفت و آمد می کردم ، حتی اقامت قانونی در تهران هم برای من فراهم نشد، به سبب این اقدامات باشگاه استقلال مجبور شدم که این تیم را ترک کنم و به کویت باز گردم.


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
داورزنی در گفتگو با قدس: اشتباه های جام جهانی را در انتخابی المپیک تکرار نمی کنیم


محمدرضا داورزنی در انتخابات فدراسیون والیبال با 45 رأی از 46 رأی به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد تا برای چهار سال دیگر در رأس این ورزش باشد. او که پس از یزدانی خرم ریاست این فدراسیون را برعهده گرفته بود، 5 سال در رأس این رشته بود و با انتخاب دوباره اش ثابت شد که عملکرد خوبی در این فدراسیون داشته. البته داورزنی گزینه وزارت ورزش هم بود؛ زیرا اگر وزارت ورزش روی او نظر نداشت، قطعاً نمی توانست دوباره رئیس فدراسیون شود. داورزنی در گفتگو با قدس ابراز امیدواری می کند که بتواند روند رو به رشد والیبال کشور را ادامه دهد.

*محمدرضا داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شد، اما با کلی گلایه از منتقدانش.
**آدم بعضی وقتها از حرفهای برخی منتقدان می رنجد. بعضی ها منصفانه انتقاد می کنند، اما بعضی ها هم غرض ورزی می کنند. انتقادشان انتقاد نیست. می خواهند آدم را بزنند زمین.
* البته فقط شما نیستید که این حرفها را می زنید. خیلی از رؤسای فدراسیونها همین نظر را دارند. شما مطمئنید که منتقدانتان مغرضانه انتقاد می کنند؟
**عملکرد فدراسیون والیبال مشخص است. شما عملکرد فدراسیون والیبال را ببینید. آن را مقایسه کنید با سایر رشته های تیمی. ببینید، در چند سال گذشته چقدر جام گرفته ایم و چه افتخاراتی کسب کرده ایم. تعریف و تمجید دروغی هم نمی کنم از خودم. اصلاً خودم را مؤثر هم نمی دانم در این موفقیتها. این موفقیتها متعلق به جامعه والیبال و اهالی این رشته است. من هم یک عضو کوچکی از این جامعه هستم. واقعاً انتقاد مغرضانه از اهالی زحمتکش والیبال ظلم به آنها نیست؟
* شما گفته بودید افرادی که از فدراسیون والیبال انتقاد می کنند، دنبال صندلی ریاست این فدراسیون هستند.
**بعضی ها برنامه داشتند برای رسیدن به این صندلی. یک کارهایی کردند که اصلاً ارزش ندارد. نمی دانم برای آنها یک صندلی چقدر ارزش دارد. من قبلاً گفتم، الان هم می گویم. اگر احساس کنم برای والیبال مفید نیستم، می روم.
* شما در مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون والیبال تعداد زیادی جام با خودتان برده بودید. هدفتان چه بود؟
آن جامها را برده بودم که عملکردم را نشان بدهم. آن جامها بخشی از عملکرد من بود. ویترین نتایج والیبال در دوران حضور من بود. من در عمل نشان دادم که برای والیبال چه کار کرده ام.
* قول حضور در المپیک و لیگ جهانی را هم به اعضای مجمع دادید. گمان می کنید می توانید به این دو تورنمنت بزرگ برسید؟
**سالهاست هدفمان همین است. ما از سالها قبل همین دو تورنمنت بزرگ را هدف گرفته ایم. امید زیادی داریم که در هر دو آنها حضور داشته باشیم. در مسابقات گزینشی المپیک، اشتباه هایی که در جام جهانی داشتیم، تکرار نمی کنیم تا بتوانیم به المپیک برسیم. مطمئن باشید مسابقه ضعیفی که در جام جهانی مقابل چین انجام دادیم، در مسابقات انتخابی المپیک تکرار نخواهد شد.
* ایران می تواند سهمیه المپیک لندن را بگیرد؟
**امیدواریم با کمک همه آن هایی که کمکی از دستشان برمی آید، والیبال ایران برای اولین بار به المپیک برسد. والیبال ایران که المپیکی شود، تمام جامعه والیبال افتخار خواهد کرد. افتخارش فقط برای من نیست. امیدوارم همه دست به دست هم بدهند تا ایران بتواند سهمیه المپیک را بگیرد.
* اگر به المپیک صعود کنیم، می توانیم در این مسابقات به افتخاری برسیم؟
**جام جهانی را که دیدید؟ ما سعی می کنیم همان طوری پرقدرت و شگفتی ساز ظاهر شویم. البته حضور در المپیک خودش افتخار بزرگی است که والیبال ایران تا به حال به آن نرسیده.
* موفقیتهای والیبال بر کسی پوشیده نیست. شما گمان می کنید این موفقیتها حاصل چیست؟
**والیبال راه خودش را پیدا کرده. اگر کسی جلوی پای ما سنگ پرتاب نکند، ما می دانیم از کدام مسیر برویم تا به موفقیت برسیم. برخی از رشته های ورزشی ما که در جهان حرفی برای گفتن ندارند، هنوز راهشان را پیدا نکرده اند، ولی والیبال این راه را پیدا کرده است.
* به نظرتان محمدرضا یزدانی خرم چه نقشی در پیشرفت والیبال ایران دارد؟
یزدانی خرم تا حدود پنج سال قبل که رئیس فدراسیون بود، کارهای زیادی برای این رشته انجام داد. اگر الان به موفقیت می رسیم، قطعاً یزدانی خرم هم در آن تأثیر دارد. اما ایشان هیچ وقت حرفی از کارهایی که در والیبال انجام داده، نمی زند. ایشان چیزی نمی گوید، اما اهالی والیبال می دانند که یزدانی خرم خدمت بزرگی به این رشته کرده. حتی برخی از کارهایی که الان در فدراسیون انجام می دهیم، ادامه همان کارهایی است که آقای یزدانی خرم انجام می داد.
*گمان می کنید روند رو به رشدی که والیبال ایران در سال های اخیر داشته، ادامه خواهد یافت؟
**قطعاً همین طور است. من اگر همین الان هم احساس کنم نمی توانم این روند را حفظ کنم، می روم. اگر قرار است حضورم تأثیری نداشته باشد، چرا بمانم؟ ما تلاش می کنیم تمام وعده هایی را که در مجمع داده ایم، عملی کنیم. از جمله حضور در المپیک و لیگ جهانی. حضور در این دو رویداد بزرگ، خودش بزرگترین پیشرفتی است که می توانیم بکنیم. مسابقه دادن با قدرت های جهان، ایران را ورزیده تر می کند و جایگاه ما را در رنکینگ جهانی بالا می برد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سرمربی تیم ملی جودو: حاجی آخوندزاده و زارعیان نیایند، کادر جدیدی معرفی می کنم


پس از اعلام کسب نخستین سهمیه ورودی المپیک 2012 لندن توسط محمدرضا رودکی در وزن 100+ کیلوگرم شائبه هایی ایجاد شد که شاید این سهمیه قطعی نباشد و جودوی ایران هنوز سهمیه ای را کسب نکرده باشد. این در حالی است که سرمربی تیم ملی مطمئن است رودکی این سهمیه را کسب کرده و حضورش در لندن قطعی است.
خسرو دلیر در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: رودکی با توجه به امتیازاتی که تاکنون کسب کرده، توانسته سهمیه المپیک را کسب کند و حضورش به عنوان نماینده جودوی ایران در بازیهای المپیک قطعی است.
وی ادامه داد: او زحمات زیادی برای کسب این سهمیه کشیده و حضور در المپیک حقش است.
سرمربی تیم ملی جودو با اشاره به اینکه در کسب این سهمیه همه مربیان دخیل هستند و تنها مختص به یک مربی نیست، گفت: این سهمیه ای که کسب شده مربوط به زحمات همه مربیان گذشته مانند محمود میران، یوسف زاده و جیرو مربی ایتالیایی تیم بود و از همه بیشتر هم به دلیل زحمتی بود که خود رودکی کشید.
وی ادامه داد: سهمیه ای که رودکی کسب کرده است، مربوط به یک مسابقه خاص نمی شود، او در مسابقاتی که امتیاز کسب سهمیه المپیک را داشت، عملکرد موفقی ارائه کرده است و توانسته است امتیازات لازم را کسب کند.
دلیر در پاسخ به این پرسش که اگر رودکی در رنکینگ فدراسیون جهانی بتواند بین 22 نفر اول قرار گیرد، آیا این شانس برای دیگر جودوکاران ایران وجود دارد که بتوانند از قاره آسیا کسب سهمیه کنند؟ اظهار داشت: این امکان وجود دارد، به همین دلیل ما از مسابقات آینده امیر ملکی پور را در وزن 100+ همراه رودکی اعزام می کنیم تا او هم بتواند امتیاز لازم را کسب کند.
سرمربی تیم ملی جودو در پاسخ به این پرسش که حضور رودکی در المپیک از طریق قاره آسیا یا رنکینگ فدراسیون جهانی چه تفاوتی با یکدیگر دارند، گفت: اگر رودکی از طریق رنکینگ جهانی راهی المپیک شود، شاید به نفعش باشد: زیرا جدول مسابقات جودو در المپیک سید بندی است و ممکن است در جدول جایگاه بهتری را کسب کند.
دلیر با تأکید بر اینکه دیگر جودوکاران ایران هم شرایط خوبی برای کسب سهمیه المپیک دارند، یادآور شد: ما هنوزم برای کسب سهمیه المپیک شانس داریم و مهمترین میدان ما برای کسب سهمیه مسابقات آسیایی ازبکستان است. هر جودوکاری که در آن مسابقات بتواند روی سکو قرار گیرد، احتمال 99 درصد سهمیه المپیک را کسب می کند.
وی ادامه داد: در مسابقات آسیایی ازبکستان با ترکیب کامل شرکت خواهیم کرد تا بتوانیم توانایی جودوی ایران را بار دیگر نشان دهیم.
سرمربی تیم ملی جودو در مورد حضور نداشتن مسعود حاجی آخوندزاده و مجید زارعیان در اردوهای تیم ملی افزود: آنها مربیان تیم ملی بودند و گزینه اول من برای کار در تیم ملی هستند. نمی خواهم در مورد نبودشان چیزی بگویم، اما در صحبتی که با آنها داشتم، قرار است امروز و فردا پاسخ بدهند که با من کار می کنند یا خیر. اگر آمدند که هیچ. اگر نیامدند، طی دو یا سه روز آینده کادر جدید خود را معرفی خواهم کرد.
وی در پاسخ این پرسش که آیا تعداد نفرات کادر فنی همین دو نفر خواهند بود، گفت: تعداد همین نفرات خواهد بود. البته قصد داریم در هر اردو از یک مربی خوب استانی هم استفاده کنیم تا برای آینده نیز مربی سازی شود.
دلیر از اعزام تیم کامل هفت نفره به مسابقات اتریش و جمهوری چک خبر داد و گفت: این رقابتها هم پیش از مسابقات آسیایی ازبکستان برگزار می شود و امتیاز کسب سهمیه المپیک را دارد که قصد داریم در آنها هم با تمام قدرت ظاهر شویم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قهرمان کاراته جهان در 29 سالگی در فکر خداحافظی ؛ ویشگاهی: شرایط کمرم دیگر اجازه کار نمی دهد


جاسم ویشگاهی کاراته کار 29 ساله ایران که مدالهای با ارزشی را در میادین مختلف کسب کرده است، به احتمال زیاد از دنیای قهرمانی خداحافظی کند.
ملی پوش سابق ایران اظهار کرد: به علت آسیب دیدگی ام از ناحیه کمر که سالهاست اذیتم می کند، با چندین پزشک متخصص صحبت کرده ام و اعلام کرده اند که شرایط کمرم دیگر به آن شرایط خوب روزهای مسابقه نمی رسد، به همین خاطر تصمیم دارم از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم اش قطعی است؟ گفت: 90 درصد تصمیم خود را گرفته ام و دیگر نمی خواهم در دنیای قهرمانی باشم، اما فکر می کنم دو تا سه ماه دیگر همه چیز نهایی شود. قرار است با چند پزشک صاحب نظر صحبت کنم و بعد تصمیم نهایی ام را بگیرم.
ویشگاهی گفت: در کاراته جهان 29 سال، سن خداحافظی از دنیای قهرمانی نیست و ورزشکاران در این سن هنوز هم می توانند مدال آوری کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که در مورد تصمیم خود با مسؤولان فدراسیون صحبت کرده است؟ یادآور شد: به صورت قطعی با آنها صحبت نکرده ام، اما اعلام آمادگی کرده ام که هر جا لازم باشد و آنها صلاح بدانند، می توانم به کاراته کشورم کمک کنم.
قهرمان کاراته جهان با تأکید بر اینکه دوست ندارد در مربیگری فعالیت کند، گفت: از مربیگری زیاد خوشم نمی آید و معتقدم مربیان فهیم و بزرگ زیادی در کاراته ایران فعال هستند.
وی افزود: خداحافظی از دنیای قهرمانی مرگ دوم یک ورزشکار است. همین که ورزشکاری نتواند دیگر برای کشورش افتخارآفرینی کند، برایش بسیار سخت است و فعلاً من دچار آن شده ام.
قهرمان بازیهای آسیایی گوانگجو با اشاره به اینکه روزهای خوبی را در دوران حضورش در اردوهای تیم ملی داشته است، افزود: از سال 1997 وارد اردوهای تیم ملی شدم و همیشه سعی کردم بهترین نتایج را کسب کنم. در این مدت مدالهای زیادی کسب کرده ام که برای همیشه در خاطرم خواهد ماند.
وی ادامه داد: برای حضور در تیم ملی و افتخارآفرینی از همان ابتدا عطش زیادی داشتم. به طور مثال، سال 2000 در حالی که 18 روز تا رسیدن سنم به 18 سال فاصله داشتم، همراه تیم ملی به مسابقات بزرگسالان جهان در آلمان رفتم، اما مسؤولان مسابقات اجازه مسابقه ندادند. مطمئن بودم که می توانستم در آن رقابتها مدال کسب کنم.
این قهرمان کاراته جهان و آسیا در پاسخ به این پرسش که پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی با توجه به اینکه به مربیگری علاقه ای ندارد، در کدام بخش فعالیت خواهد کرد؟ گفت: در حال ساخت یک مجموعه ورزشی هستم که یک ماه دیگر به پایان می رسد و قرار است با دعوت از دکتر عباسی، وزیر ورزش و جوانان این مجموعه افتتاح شود. امیدوارم این مجموعه پایگاهی شود برای پرورش استعدادها در کاراته و فعلاً می خواهم در این بخش کار کنم.
ویشگاهی در مورد پیوستنش به تیم الوصل امارات گفت: سه ماه پیش پیشنهاد خود را ارائه کردند و من هم شرایطم را برای حضور در این تیم اعلام کردم؛ چون تمایل زیادی به حضور در این کشور و خارج شدن از ایران نداشتم، شرایط را کمی سخت گرفتم و منتظرم تا آنها پاسخ بدهند.
ویشگاهی از تهیه شکایت علیه تیم شهرداری بندرعباس خبر داد و گفت: تیم شهرداری بندرعباس که در سوپر لیگ حضور دارد، به تعهداتش عمل نکرد و شکایتی علیه مسؤولان این تیم تهیه شده که توسط بهرامی، سرمربی وقت تیم در حال پیگیری است.
جاسم ویشگاهی، سه مدال قهرمانی بزرگسالان جهان (یک طلا، یک نقره و یک برنز)، 6 مدال بزرگسالان آسیا (دو طلا، دو نقره ، دو برنز)، 5 مدال جوانان و امیدهای جهان (دو طلا، یک نقره و دو برنز)، 3 مدال جوانان آسیا (3 طلا)، یک طلای سوپر کاپ جهان و 3 مدال بازی های آسیا (دو طلا و یک نقره) را در کارنامه خود دارد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
چمن گلی: از کشتی روز دنیا اطلاع دارم


سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی جوانان گفت: با وجود اینکه هشت سال از سرمربیگری تیمهای ملی کشتی دور بوده ام، اما آمادگی کافی برای هدایت تیم ملی جوانان را دارم.
عبدا... چمن گلی با اشاره به زمان مسؤولیت خود در سمت معاون دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش پیش از پذیرفتن سمت سرمربیگری تیم ملی جوانان، اظهار داشت: زمانی که من سرمربیگری تیم ملی کشتی جوانان را بر عهده داشتم، تیم ملی نایب قهرمان جهان بود. همیشه یکی از افتخاراتم این بوده که جامعه کشتی عبدا... چمن گلی را به این جایگاه رسانده است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ریز و درشت از فوتبال ایران


مهدی تاج: دنبال داوری هستیم که در داربی قضاوت نکرده باشد
مهدی تاج به عنوان رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد داوران دیدار استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: هنوز داور را مشخص نکرده ایم، اما قطعا داور ایرانی است و تلاشمان این است که کسی که قضاوت بازی را بر عهده می گیرد ، سابقه داشته باشد، هر چند نگاه ما این است که داور جدیدی را معرفی کنیم که تا به حال در داربی سوت نزده باشد.


نصرتی بخشیده نشد
رییس کمیته انضباطی می گوید کمیته استیناف باید درباره بخشش محرومیت محمد نصرتی تصمیم بگیرد. اسماعیل حسن زاده در حاشیه گردهمایی جامعه فوتبال کشور درباره درخواست بخشش محرومیت محمد نصرتی و احتمال عفو این بازیکن گفت: در این باره برای کمیته انضباطی هیچ نامه ای نرسیده است و اگر هم قرار باشد باشگاه پرسپولیس چنین تخفیفی را درخواست کند، باید آن را از کمیته استیناف بخواهد چرا که تخفیف یک محرومیت از همان مرجعی گرفته می شود که رای را صادر کرده است. حسن زاده ادامه داد: کمیته استیناف باید با تخفیف محرومیت نصرتی موافقت کند و رییس فدراسیون یا کمیته انضباطی نمی توانند در این باره تصمیم بگیرند.
جمشید زارع قائم مقام باشگاه پرسپولیس هم در این رابطه گفت: نصرتی بازیکن بزرگی برای فوتبال ما بوده و با تیم ملی افتخارآفرینی های زیادی کرده است. او بعد از اشتباهی که انجام داد، چند بار عذرخواهی کرد و حالا ما باید به او کمک کنیم تا او بار دیگر به فوتبال باز گردد. من امروز با کفاشیان هم صحبت کردم. او گفت ما آمادگی داریم درباره بازگشت نصرتی بعد از داربی تصمیم بگیریم، اما در حال تلاش هستیم که نصرتی را به داربی برسانیم.
در همین رابطه اما کفاشیان در پاسخ به این سوال که درخواست باشگاه پرسپولیس برای بخشش نصرتی به کجا می انجامد؟ گفت: ما نظرمان مساعد بود و مشکلی با این موضوع نداشتیم، اما کمیته استیناف با بخشش نصرتی موافقت نکرده است.


جمشید زارع: در پرسپولیس جاسوس نداریم
قائم مقام باشگاه پرسپولیس می گوید مشکلی برای انتقال پولادی به پرسپولیس نیست و او به زودی قراردادش را با سرخپوشان ثبت خواهد کرد.
زارع درباره احتمال جذب مدافع یا دروازه بان خارجی برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: بعید می دانم که چنین اتفاقی بیفتد. معمارزاده جوان خوب و آینده داری است، اما این روزها شرایط خوبی ندارد و من نگران او هستم. نمی دانیم چه اتفاقی برای میثاق افتاده است. او باید حقانیت خودش را ثابت کند چرا که کادر فنی در چند بازی گذشته به او اعتماد کرده و در تمام بازی ها به عنوان دروازه بان اول وارد زمین شده است. مطمئنا دنیزلی یک مربی حرفه ای است و ممکن است از عملکرد او راضی نبوده باشد.
قائم مقام باشگاه پرسپولیس درباره شایعه ای که این روزها مبنی بر حضور یک جاسوس در تیم پرسپولیس شنیده می شود گفت: ما در پرسپولیس جاسوس نداریم و همه بازیکنان یک دل و صمیمی هستند.
زارع با اشاره به این که بعید است پرسپولیس بازیکن خارجی برای لیگ قهرمانان آسیا بگیرد، گفت: ما امروز لیست بازیکنانمان را از طریق فدراسیون برای AFC می فرستیم. ضمن این که تیم ملی بورکینافاسو هم خدا را شکر از جام ملت های آفریقا حذف شده و ممدوتال به زودی به پرسپولیس باز می گردد.
جمشید زارع در پایان گفت: به همه هواداران این قول را می دهم که فصل آینده یک تیم ایده آل و بزرگ با هدایت دنیزلی بسته خواهد شد تا پرسپولیس موفق باشد.


احتمال جدایی پژمان نوری قوت گرفت
با توجه به عقد قرارداد باشگاه الامارات با 2 بازیکن ازبکستانی به احتمال زیاد پژمان نوری از این تیم جدا خواهد شد. تیم الامارات اخیرا خبر از عقد قرارداد با 2 بازیکن ازبکستانی به نام های الکساندر و حسن اف داده است.به احتمال زیاد نوری در صورت جدایی از این تیم اماراتی بار دیگر راهی ملوان خواهد شد، و پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزارش کوتاه


تجلیل از 13 کاپیتان پرافتخار ایران در گردهمایی خانواده فوتبال
گردهمایی خانواده فوتبال کشور با تجلیل از کاپیتان های سال های گذشته تیم ملی ایران به پایان رسید. گردهمایی خانواده فوتبال کشور پیش از ظهر دیروز در محل سالن های همایش های هتل المپیک برگزار شد که در پایان از 13 کاپیتان پرافتخار ادوار مختلف تیم ملی در حضور وزیر ورزش و جوانان و مسؤولان فدراسیون فوتبال تجلیل شد.
حسن حبیبی، سیدمحمود حقیقیان، همایون بهزادی، علی پروین، مهدی دینورزاده، اصغر حاجیلو، سیدمهدی ابطحی، حمید درخشان، فرشاد پیوس، نادر محمدخانی، کریم باقری، افشین پیروانی و محمد خاکپور کاپیتان هایی بودند که در این مراسم موردتجلیل قرار گرفتند.
این تجلیل در حالی صورت گرفت که برخی کاپیتان های پرافتخار تیم ملی فوتبال ایران مانند علی دایی، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی و جواد نکونام به علت درگیر بودن با مسابقات تیم های شان غایب بودند.
*عباسی :ربطی به انتخابات نداشت
محمد عباسی وزیر ورزش در حاشیه گردهمایی خانواده فوتبال کشور گفت: فوتبال بخشی از ورزش قهرمانی و ورزش ارزشمند کشور ما ست. این جلسات را با پیشکسوتان برگزار می کنیم. پیش از این جلسه ای با کشتی گیران برگزار شد.
عباسی در پاسخ به این سؤال که در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال هستیم و برگزاری این جلسه آیا ارتباطی به این موضوع دارد گفت: این جلسه ارتباطی به انتخابات فدراسیون فوتبال ندارد بلکه یک جلسه هم اندیشی بود. اما می تواند قبل از انتخابات فضای موفقی را فراهم کند. کسانی که علاقمند هستند می توانند ثبت نام کنند.
وی در مورد سهام استقلال و پرسپولیس که باید در اختیار مردم قرار بگیرد اما هنوز این اتفاق رخ نداده گفت: این 2 باشگاه در حال حاضر 2 شرکت دولتی هستند که بر مبنای قانونی مهلت دارند تا سال 93 واگذار شوند. زمینه های واگذاری را فراهم می کنیم. یکی از راه ها این است که تعدادی از پیشکسوتان و یا مجمع هواداران تعاونی هواداران را تشکیل دهند. بخشی از این سهام ابتدا باید به بورس وارد و قواعد شرکت های دولتی مراعات شود. وی اضافه کرد: زمانی که اسم این دو شرکت در لیست شرکت های واگذاری وارد شد در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار می گیرند. سعی می کنیم بستر واگذاری را فراهم کنیم. عباسی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته می شود تغییر و تحولات در کشتی سیاسی بوده گفت: نه همه قهرمانان در کنار همدیگر هستند و نگران نباشید.


حمید استیلی: نتایج دنیزلی فعلا طبیعی است!
حمید استیلی معتقد است مصطفی دنیزلی به زمان بیشتری برای نتیجه گرفتن با پرسپولیس نیاز دارد. حمید استیلی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج پرسپولیس را دنبال می کند، گفت: بله. بازی های پرسپولیس را می بینم. نتایج پرسپولیس یک مقدار نوسان دارد و مطمئنا دنیزلی نیاز دارد که بیشتر از این با تیم آشنا شود. این نتایج فعلا طبیعی است و باید دید در آینده برای پرسپولیس چه اتفاقاتی می افتد. من برای دنیزلی و پرسپولیس آرزوی موفقیت می کنم.


زادمهر گزینه اصلی سرپرستی پرسپولیس
پیشکسوت پرسپولیس به عنوان گزینه سرپرستی این تیم معرفی شد. محمد زادمهر در حالی به عنوان گزینه سرپرستی سرخپوشان معرفی شده که هفته گذشته محسن عاشوری با نظر مصطفی دنیزلی، سرمربی پرسپولیس به عنوان سرپرست این تیم انتخاب شده بود.زادمهر در جریان گردهمایی خانواده فوتبال کشور با اعلام این خبر گفت: در این زمینه صحبت هایی با من انجام شده و قرار است به زودی تصمیم گیری شود.


ابراهیم زاده: در تمرینات کیک و میوه می دهیم
خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: در تمرینات به بازیکنان کیک و میوه می دهیم اما نباید به این مسائل بپردازیم.
منصور ابراهیم زاده درباره مسائل مالی تیم فوتبال ذوب آهن خاطرنشان کرد: نباید روی اینکه می گویند بازیکنان تمرین را تحریم کرده اند خیلی مانور داده شود و در مورد آن صحبت کنیم. زمانی که یک خبر انعکاس داده می شود نباید خیلی آن را کش و قوس داد. وی با اشاره به توزیع کیک و میوه در تمرینات گفت: ما تی تاپ و میوه هم در تمرینات می دهیم اما این موضوع فقط برای اطلاع بوده و نباید به آن دامن بزنیم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
علی کفاشیان: هنوز معلوم نیست نامزد شوم


علی کفاشیان می گوید هنوز معلوم نیست که برای انتخابات بعدی فدراسیون فوتبال نامزد شود.
رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه گردهمایی جامعه فوتبال کشور اظهار کرد: کار خیلی خوبی بود که از سوی وزارت ورزش و جوانان انجام شد و باعث شد که قدیمی های فوتبال بار دیگر همدیگر را ببینند و یاد دوران قدیم بیفتند.
کفاشیان در ادامه درباره اختلاف با نواب رییس خود در فدراسیون فوتبال گفت: ما با هم اختلافی نداریم. این بحث ها از زمانی بیشتر شد که بعضی ها در فدراسیون با اصلاح اساسنامه موافق نبودند و ما هم اختیار را برای این کار به دست مجمع سپردیم تا دیگر بحثی نباشد. هیچ اختلافی با هم نداریم. چهار سال با هم کار کرده ایم و مشکلی وجود ندارد. اگر هم زمانی اختلافی هست، اختلاف سلیقه است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای دور بعدی انتخابات فدراسیون نامزد می شود یا خیر؟ گفت: هنوز هیچ چیز معلوم نیست. باید ببینم خدا چه می خواهد.
خبرنگاری از کفاشیان پرسید برخی از اعضای هیأت رییسه فدراسیون گفته بودند اگر شما کاندیدا شوید، دیگر در انتخابات نمی آیند. رییس فدراسیون در این باره گفت: به هر حال ما به زودی در نشست هیات رییسه با هم درباره همه چیز صحبت خواهیم کرد و حتی من آن ها را تشویق می کنم که در انتخابات نامزد شوند، اما اگر خودم برای دور بعد نامزد شوم، در صورت انتخاب، چند نفر از همین هیات رییسه را دوباره انتخاب خواهم کرد.
علی کفاشیان در ادامه درباره موضوع بلوکه شدن پول های فدراسیون که قرار بود از سوی AFC و فیفا واریز شود، گفت: پولی که AFC داده بود و بلوکه شد، هنوز گشایشی در آن انجام نشده. البته ما چند وکیل گرفته ایم تا این موضوع را رفع کنیم. درباره پول فیفا هم هنوز کاری انجام نشده است.
کفاشیان در ادامه با اشاره به مذاکرات فدراسیون فوتبال با فدراسیون فوتبال اسپانیا گفت: صحبت هایی با هم برای همکاری های دو جانبه داشته ایم تا بیشتر از تجربیات باشگاه ها حرفه ای آن ها استفاده کنیم و همچنین برنامه های برای اعزام مربیان داریم. ضمن این که با فدراسیون های آلمان و سوئد هم می خواهیم ارتباط برقرار کنیم و پیش از این هم با فدراسیون ایتالیا مذاکره کرده بودیم. مهم این است که ما با کشورهایی که در فوتبال جهان در رده های اول هستند، رابطه برقرار کنیم که باعث پیشرفت ما می شود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فوتبال در جهان


لاتزیو "هوندا" خرید!
"کیسوکه هوندا" ستاره ژاپنی باشگاه زسکا مسکو، با قراردادی 14 میلیون یورویی به لاتزیو پیوست.
طبق گزارش منتشره در اسپورتس نیپون، این ستاره 25 ساله با سران باشگاه لاتزیو به توافق دست یافته و بعد از پشت سرگذاشتن تست های پزشکی به این تیم می پیوندد.
لاتزیو بعد از آنکه مراحل مربوط به جذب بازیکنان غیراروپایی این بازیکن را طی کرد، این خرید را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.
هوندا 4 سال در تیم ناگویا گرامپوس ژاپن توپ می زد و در سال 2007 از این تیم به فنلوی هلند منتقل شد. بعد از 2 سال او درژانویه 2010 به زسکا مسکو پیوست و اولین بازیکن ژاپنی ای لقب گرفت که گام به مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا گذاشت. گویا روند پیشرفت این ستاره ژاپنی ادامه دارد و او برای آغاز ماجراجویی جدیدی رهسپار ایتالیا شده است


"توره" با موناکو قرارداد بست
"ابراهیم توره" 26 ساله که 5 سال قبل به عنوان بازیکن قرضی وداد کازابلانکا مراکش در اختیار پیکان قرار گرفت و به تجربیات دیگری در لیگ برتر ایران با حضور در پرسپولیس و سپاهان رسید، از تیم عجمان امارات ،راهی موناکو شد.
وی که تا اوایل تابستان سال جاری در عضویت سپاهان بود و سپس قراردادی یک ساله با عجمان منعقد کرده بود پس از مذاکره با مقامات تیم دسته دومی موناکو تا پایان فصل به این تیم پیوست.


مسی: بارسلونا هرگز تسلیم نمی شود
ستاره آرژانتینی بارسلونا با وجود اختلاف امتیاز زیاد تیم او با رئال مادرید،گفت: بارسلونا هرگز تسلیم نمی شود.
لیونل مسی افزود: ما باید تمرکز خود را بر روی مسابقه کوپادل ری مقابل والنسیا معطوف کنیم. باید خوب بازی کنیم تا به فینال راه پیدا کنیم.
چندین بازیکن بارسا از داوری در مسابقات اخیر این باشگاه شکایت داشتند و مسی نیز از قضاوت داور دیدار بارسا مقابل ویارئال انتقاد کرد.


یک لیورپولی به خاطر "اورا" بازداشت شد
پلیس انگلیس در حال بازجویی از یک هوادار لیورپول است که در ورزشگاه آنفیلد نسبت به 'پاتریس اورا' بازیکن سیاه پوست منچستریونایتد حرکتی نژادپرستانه کرده است.
به گزارش گاردین، تصاویر تلویزیونی که در اینترنت نیز پخش شده، نشان می دهد که این هوادار لیورپول ادای میمون را در می آورد و به سمت 'اورا' نشانه می گیرد. پلیس مرسی ساید با استفاده از این تصاویر تلویزیونی این فرد را دستگیر کرده و او هم اکنون تحت بازجویی است.
سوارز هم در پی شکایت اورا به پرداخت 40 هزار پوند و 8 جلسه محرومیت محکوم شد. در نخستین رویارویی دو تیم پس از درگیری این دو بازیکن، هر گاه که توپ به پای 'اورا' می رسید، تماشاگران او را هو می کردند.


نتایج لیگ های اروپا
لالیگا
* رایووایکانو 2 - آتلتیک بیلبائو 3
اسپانیول یک - مایورکا صفر
رئال مادرید 3 - ساراگوسا یک
ویارئال صفر - بارسلونا صفر
* بوندس لیگا
هرتابرلین یک - هامبورگ 2
وردربرمن یک - بایرلورکوزن یک
دورتموند 3 - هوفنهایم یک
کلن یک - شالکه 4
آگزبورگ 2 - کایزرسلاترن 2
بایرن مونیخ 2 - ولفسبورگ صفر
* FA کاپ
بولتون 2 - سوانزی سیتی یک
وست برومویچ یک - نوریچ سیتی 2
لسترسیتی 2 - سویندون صفر
داربی کانتی صفر - استوک سیتی 2
میلوال یک - ساوتهمپتون یک
شفیلدیونایتد صفر - بیرمنگام سیتی 4
بلکپول یک - شفیلدونزدی یک
هال سیتی صفر - کراولی تاون یک
استیونیج یک - ناتس کانتی صفر
برایتون هاو آلبیون یک - نیوکاسل صفر

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزارش ویژه


پدیده جام ملتهای آفریقای 2012گینه استوایی؛ شوک تازه فوتبال
پیش ازشروع رقابتهای جام ملتهای آفریقا، گینه استوایی یکی ازدوتیم میزبان این مسابقات پایین ترین رنکینگ را دربین تیمهای این قاره درجدول رده بندی فیفا به خود اختصاص داده ودرجایگاه صدوپنجاه ویکم ایستاده بود. با این وجود، این تیم پس از اینکه دربازی افتتاحیه مقابل لیبی شگفتی آفرید، سنگال یکی ازمدعیان قهرمانی این رقابتها را هم دربازی دوم گروه خود مغلوب کرد تا نخستین تیم صعودکننده به مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها نام گیرد.
پیروزی 2-1 این تیم درباتا برابر شیرهای ترانگا که از دورمسابقات حذف شدند، خیلی بیشتراز پیروزی روزاول آنها برابر لیبی که با گل دیرهنگام گینه استوایی شکست خورده بود، اهمیت داشت. اما حالا گینه استوایی که هدفش دراین مسابقات کسب تجربه وتلاش برای کسب نتایج آبرومندانه بود، حتی نسبت به پیشروی دراین رقابتها تا مراحل بالاتر هم امیدوارنشان می دهد. گینه استوایی که 700 هزارنفرجمعیت دارد، پیش از بازی روزآخرگروه مقابل زامبیا دوامتیازازاین تیم درجدول بیشترداشت و یک تساوی برای صعود به مرحله بعدی به عنوان تیم نخست و امکان انجام دادن بازی بعدی اش در شهر باتا درمرحله یک چهارم نهایی برای این تیم کافی بود.
این درحالی است که گینه استوایی برای حضوردراین رقابتها طی چند ماه اخیر با چالشهای زیادی روبه رو بود. تنها دوهفته پیش از شروع مسابقات، هنری میشل مربی قبلی این تیم ازسمت مربیگری استعفا کرده و ژیلسون پائولو برزیلی که پیشتردرنقش مربی جوان واسکوداگاما تجربه مربیگری داشت، به جای او انتخاب شد. با اینکه او کمترازیک هفته برای جمع و جورکردن این تیم زمان داشته، او تیمی ساخته که خود را باوردارد و پائولو معتقد است که گینه استوایی می تواند بهترازاین هم عمل کند. او پس ازپیروزی دراماتیک گینه استوایی برابر سنگال گفت: «هدف بعدی ما صدرنشینی درگروه است. ما دوبازی اول خود را به شکلی باورنکردنی پیروزشدیم، ولی از نظر من هنوزکار ما تمام نشده و ما جاه طلبیهای دیگری داریم» اجوگو کاپیتان گینه استوایی هم با مربی تیم هم عقیده است. او گفته که گینه استوایی در بازیهای قبلی خود تا ثانیه آخرجنگیده وصعود کرده و یک پیروزی تاریخی برای فوتبال این کشوررقم زده است. شش امتیازی که گینه استوایی دردوبازی خود گرفت، سنگال را مجبور به وداعی زودهنگام با این رقابتها کرد. لیبی هم برای روز آخر این رقابتها به یک معجزه نیازداشت تا دربین تیمهای یک چهارم نهایی قرارگیرد. زیرا در بازی روز آخر گینه استوایی و زامبیا، کسب نتیجه تساوی حتی برای زامبیا هم ایده آل به نظرمی رسید.
تصویرتیمی که بازیکنان آن عمدتا در لیگهای دسته چندم اسپانیا و کشورهای دیگربازی می کند و برای کسب پیروزی برابر تیمی همچون سنگال که دوتن ازبهترین مهاجمان فصل گذشته اروپا را دراختیارداشت، فداکاری ازخود نشان می دادند، شوکی بزرگ برای فوتبال آفریقا وجهان به شمار می رود. پیروزیهای گینه استوایی درزمین، همچنین به افکارعمومی این کشورهم که عادت به پیروزیهای ملی فوتبال خود ندارند، امید و انرژی مضاعفی بخشیده است. درطول زمان برگزاری جام ملتهای آفریقا، پرچم گینه استوایی در سراسر این کشوردر حال تکان دادن است وهمه مردم این کشور پیراهن های تیم ملی کشورخود را برتن دارند. رودولفو بودیپو که درصورت عدم مصدومیت قراربود کاپیتان تیم باشد، اعلام کرده شادی وصف ناشدنی ناشی از پیروزهای گینه استوایی اتحاد مهمی دراین کشورایجاد کرده و این موضوع با توجه به اینکه بیشتربازیکنان عضو تیم ملی درخارج از مرزهای گینه استوایی به دنیا آمده اند، اهمیت بیشتری می یابد.


رانیری دوست دارم "موتا" بماند
کلودیو رانیری، سرمربی اینتر، تاکید کرد دوست دارد تیاگو موتا، هافبک باتجربه تیمش که مورد توجه پاریسن ژرمن قرار گرفته، در این باشگاه بماند.
مدیر برنامه های این بازیکن برزیلی الاصل به تازگی اعلام کرد موتا به دلیل نیمکت نشین شدن در اینتر، بی تمایل نیست که به پاریسن ژرمن برود.
با این وجود 2 باشگاه اینتر و پی اس جی برای انتقال این بازیکن به توافق نرسیده اند. در واقع مدیران اینتر تمایلی به از دست دادن این ستاره سابق بارسا ندارند.
رانیری گفت:" دوست دارم موتا بماند؛ البته می دانم مسائل دیگر را هم باید در نظر گرفت. تنها چند روز تا پایان بازار نقل و انتقالات باقی مانده و باید ببینیم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد."


هاینکس: شایسته برد مقابل ولفسبورگ بودیم
هاینکس، مربی بایرن مونیخ در پایان دیدار مقابل ولفسبورگ که با برد باواریایی ها همراه بود بسیار خوشحال به نظر می رسید.
2 گل بایرن در این دیدار در نیمه دوم از راه رسید و ماریو گومز و آرین روبن با بازکردن دروازه حریف توانستند 3 امتیاز این بازی حساس را مال بایرن کنند.
بدین ترتیب بایرن با تفاضل گل بهتر در صدر جدول بوندس لیگا قرار دارد و هاینکس از بازگشت تیمش، بعد از تقبل شکست مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ خوشحال است
مربی بایرن گفت:« به نظر من ما شایسته این برد بودیم. بعد از شکست مقابل گلادباخ، بازی شنبه مقابل وولفسبورگ بازی آسانی نبود. البته ما خوب بازی کردیم و با صبوری به خواسته مان رسیدیم.»
هاینکس ادامه داد:« کاملا روشن بود که ولفسبورگ برای 90 دقیقه مقاومت خواهد کرد ولی این پیروزی به ما اعتماد به نفسی که برای ادامه کار به آن نیاز داریم را به ما می دهد.چون بایرن باپتانسیل زیادی بازی می کند.»

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منهای فوتبال

 

باقری: ترجیح می دهم سلیمی و رستمی را برای المپیک آماده کنم
سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: ترجیح می دهم در مدت زمان باقی مانده تا رقابت های المپیک، امثال بهداد سلیمی، کیانوش رستمی را به شرایط ایده آل برسانم تا بخواهم استعدادیابی کنم.
کوروش باقری در پاسخ به این سؤال که آیا با مشخص شدن فهرست جدید تیم ملی وزنه برداری ایران، طبق اظهارنظر قبلی درهای اردوی تیم ملی تا رقابت های المپیک 2012 لندن بسته شد، گفت: همین طور است و نفراتی هم که از اردوی تیم ملی وزنه برداری خط خوردند دیگر فرصت شان برای حضور در این اردو تا المپیک به پایان رسید. فقط در مورد سجاد بهروزی باید عنوان کنم که وی شرایطی را مطرح کرده است که روی آن فکر می کنم و سپس در مورد این وزنه بردار تصمیم گیری خواهم کرد که بر همین اساس امکان دعوت دوباره وی به تیم ملی وجود دارد.
باقری که در لیست وی برای اردوی جدید مانند اردوی گذشته در تهران، نامی از وزنه بردار56 کیلوگرم به چشم نمی خورد، در این مورد که آیا به وزنه برداران این دسته اعتقادی ندارد گفت: چرا اعتقاد ندارم، اما وقتی پدیده ای در دسته 56 کیلوگرم نیست من چه کار می توانم انجام دهم؟


لیگ بسکتبال NBAسومین شکست پیاپی ممفیس
تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز در ادامه رقابت های لیگ بسکتبال NBA برابر فینیکس سانس قرار گرفت که در پایان 4 کوارتر با حساب 86 بر 84 شکست خورد. این سومین شکست پیاپی ممفیسی ها بود.
حامد حدادی، بازیکن ایرانی ممفیس در این بازی 5 دقیقه در میدان حاضر شد که حاصل این حضور کسب 3 امتیاز و یک ریباند بود. لس آنجلس لیکرز در دیدار با میلواکی باکس 100 بر 89 مغلوب شد و نهمین باخت خود را تجربه کرد. برایانت با کسب 27 امتیاز و 9 ریباند باز هم ناجی لیکرزی ها نشد.
سایر نتایج:
دیترویت پیستونز 74 -فیلادلفیا 95/واشنگتن ویزاردز 102 - شارلوت بابکت 99
نیویورک نیکس 84 - هیوسنون راکتس 97/ساکرامنتو کینگز 93 - یوتا جاز


مشحون: اختلاس مدیران قبلی، ذوب آهن را فلج کرد
رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: با اختلاسی که مدیران قبلی ذوب آهن انجام دادند این باشگاه را فلج کردند و نسل جوان را از بین بردند.
محمود مشحون ادامه داد: مسؤولان ورزش مگر تا چه اندازه می توانند به ذوب آهن کمک کنند؟ کمکی که وزارت ورزش بخواهد بکند مشکل ذوب آهن را حل نمی کند. این استاندار است که با استفاده از منابعی که در اختیار دارد می تواند کمک کند و خیلی راحت است.
مشحون در مورد اعتراض مسؤولان مهرام به داوری های ضعیف در غرب آسیا گفت: مهرام شانس اول قهرمانی در گروهش است و از انسجام و برنامه ریزی خوبی برخوردار است. اتفاقاتی هم که در لبنان رخ می دهد دور از ذهن نیست.
رئیس کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا در مورد این که چرا نماینده ای از ایران در محل برگزاری مسابقات حضور ندارد، عنوان کرد: قرار نیست هر مسابقاتی برگزار می شود من آنجا حضور داشته باشم، به هرحال ما هم در ایران مشغله زیادی داریم. در مورد این موضوع هم شب گذشته با هاکوب خاجیریان، دبیر کل کنفدراسیون صحبت کردم تا اتفاقات رخ داده بررسی شود. ما هم دوست نداریم که در حق مان اجحاف شود و اجازه این کار را هم نخواهیم داد.
وی با اشاره به مشکلات مالی به وجود آمده در تیم لوله آ.اس شیراز گفت: اسپانسر این تیم تا اینجای مسابقات تیم را همراهی کرده است، اما ظاهراً دیگر قصد حمایت ندارند و آن هم به این دلیل است که استان پشتیبان اسپانسر نیست و مسؤولان فارس کمکی نمی کنند.
رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین درباره وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: در حال مذاکره با مربیان مختلف هستیم که مربیان آلمانی، ایتالیایی و آرژانتینی شانس بیشتری برای نشستن روی نیمکت تیم ملی دارند.
وی افزود: یک مربی اسپانیایی هم جزو گزینه های مان بود، اما با شرایط ما موافقت نکرد و مذاکرات مان قطع شد.


کرمی: برای بازگشت به تیم ملی عجله ندارم
یوسف کرمی که از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی است، گفت: با نظر پزشکان در حال استراحت هستم و برای بازگشت به اردوها عجله ای ندارم.
دارنده مدال برنز المپیک 2004 آتن اظهار داشت: پس از جراحی پایم، مدتی استراحت کردم و هنگامی که احساس کردم می توانم تمرینات را شروع کنم به اردوها آمدم، اما پس از اینکه کمی به پایم فشار آوردم، زانویم درد گرفت، بنابراین دوباره تنها تمرینات سبک را انجام خواهم داد تا شرایطم بهتر شود.
وی افزود: پزشکان به من گفتند، برای بازگشت به اردوها نباید عجله کنم، اگر عجله کنم و آسیب دیدگی ام به طور کامل خوب نشود، شاید پیش از المپیک که تمرینات سنگین می شود، آسیب ببینم. بنابراین فعلاً همان استراحت و تمرینات سبک را انجام می دهم تا زمانی که پزشکان صلاح دیدند به اردوها بیایم.
کرمی با تأکید بر این که آسیب دیدگی اش کاملا برطرف شده است، گفت: هیچ دردی ندارم و دوره نقاهت را سپری می کنم و گمان می کنم تا یک ماه دیگر بتوانم تمرینات را شروع کنم و طبق برنامه مربیان پیش بروم. اگر لحظه ای فکر کنم که در المپیک مدال نمی گیرم، دیگر مبارزه نمی کنم، به توانایی خود اطمینان دارم و طمع کسب مدال ندارم، چون همه مدالها را دارم.
کرمی در صورت حضور در مسابقات جهانی 2013 و کسب مدال، رکوردی جدید در عرصه جهانی برای خود با کسب پنج مدال جهانی ثبت خواهد کرد، این تکواندوکار قهرمان جهان گفت: شاید پس از بازیهای المپیک وسوسه شدم و برای ثبت رکوردی جدید در تیم ملی ماندم و از تکواندو خداحافظی نکردم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.