قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "آیا والیبالیست ها از عمد باختند؟" و "رسوایی خوکی" تا "رژه موشک های ایرانی روی قطعنامه ۲۲۳۱"

رئیس جمهوری در مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آغاز هفته دفاع مقدس، با تأکید بر اینکه "دفاع مقدس ملت‌ساز بود و ملت ایران را به یک ملت منسجم و مقاوم در برابر متجاوزان و بیگانگان تبدیل کرد گفت: "ما به ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و ملت بزرگ و رهبر شجاع خود افتخار می‌کنیم، ما ملتی منسجم هستیم و دست در دست هم، از همه مشکلات عبور می‌کنیم و ایرانی آبادتر و سرزنده‌تر خواهیم ساخت." در همین راستا برخی از روزنامه ها تیترهای خود را از میان صحبت های رئیس جمهور انتخاب کرده بودند.

در تیتر یک روزنامه "قدس" می خوانیم: "قلع و قمعِ تروریستها؛ تنها ایران می تواند"

روزنامه های "همسبتگی"، "امین" و "افکار" در تیتری مشابه، از قول رئیس جمهور نوشتند: "قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم"

ایران: "ایران بزرگترین نیروی مسلح ضدتروریستی را دارد"

جمهوری اسلامی: "نیروهای مسلح ایران بزرگ ترین و قدرتمندترین نیروهای منطقه در برابر تروریسم هستند"

همبستگی: "قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم"

همشهری: "خودنمایی بالستیک های ایران در رژه نیروهای مسلح"

اسرار: "بزرگترین نیروی مسلح ضدترور را در دنیا داریم"

اطلاعات: "ایران بزرگترین و قوی ترین نیروی نظامی ضدتروریستی منطقه را دارد"

***

استقبال غرب از حضور آمانو در پارچین

در یکی دیگر از تیترهای روزنامه "قدس" می خوانیم: "اختلاف در کنگره بر سرنمونه برداری از «پارچین»"

روزنامه "مردم سالاری" در تیتر یک خود نوشت: "از سوی معاون آمانو تاکید شد: مهر تایید همکاری ایران با آژانس" در این روزنامه می خوانیم: "فرایند نمونه برداری در ایران و نتایج آن با رویه های پادمان های آژانس کاملا مطابق بوده است."

روزنامه "کیهان" نیز از "استقبال غرب از حضور آمانو در پارچین" می نویسد. در این روزنامه می خوانیم: "وزارت امور خارجه آمریکا با استقبال از بازدید مدیر کل آژانس از پارچین مدعی شد این بازدید به معنای باز شدن درب سایت های نظامی ایران به روی بازرسان آژانس است."

***

آیا والیبالیست ها از عمد باختند؟

روزنامه "هفت صبح" طرحی از "سعید معروف" را در صفحه اول خود به چاپ رساند و در مطلبی تحت عنوان "نشانه های سقوط، نشانه های توهم"؛ نوشت: "آیا معروف و یارانش در توطئه ای شرم آور از روی عمد به حریفان می بازند؟ ما با این فرضیه مخالفیم. مشکل جای دیگری است."

این روزنامه همچنین می نویسد: "داستان غم انگیز بازیکن هایی که نتوانستند سیل ناگهانی شهرت و پول را هضم کنند. متوجه نشدند که در هر شرایطی شاگرد هستند."

***

رسوایی خوکی

انتشار خبر فسادهای اخلاقی و مصرف مواد مخدر توسط نخست‌وزیر انگلیس در دوران دانشجویی، بازتاب گسترده‌ای در داخل و خارج این کشور داشته است.

روزنامه "وطن امروز" در صفحه اول خود نوشت: "نخست وزیر انگلیس در افتضاح اخلاقی پیگ گیت"؛ تیتر یک این روزنامه به این شرح است: "رسوایی خوکی"

در این روزنامه می خوانیم: "در زندگی نهان گذشته و حال اغلب رهبران سیاسی غرب پای یک زن یا گاهی هم یک مرد (مثل اوباما) در میان است، اینجا پای یک خوک به وسط کشیده شده یا اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم کله خوک. بله! دیوید کامرون در دوران جوانی با یک کله خوک کذایی سر و سری داشته است.  لرد اشکرافت این را حدود یک سال پیش در یک میهمانی شام از زبان یک نماینده دیگر پارلمان شنیده است. آن نماینده حتی گفته عکس‌ها و سندش هم موجود است که کامرون حرکت نمادین جنسی با کله خوک انجام می‌داده است."

روزنامه "کیهان" هم در این خصوص نوشت: "انواع مفاسد نفرت‌انگیز دیوید کامرون به روایت مستند یک سیاستمدار برجسته انگلیس"

در این روزنامه می خوانیم: "«لرد اشکرافت» نماینده حزب محافظه‌کار در مجلس اعیان و از حامیان مالی این حزب، کتابی را با کمک یک مقاله‌نویس روزنامه «ساندی تایمز» چاپ کرده که به خاطر افشای رسوایی‌های اخلاقی «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، شهرت زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی پیدا کرده است."

***

95هزار نیروی روس برای مبارزه با داعش

در ستون "رخداد روز" روزنامه "قدس" از حمایت قاطع مسکو از دمشق در برابر تروریست ها می خوانیم. در این ستون نوشته شده است: "95هزار نیروی ویژه روس آماده نبرد با داعش می شوند"

روزنامه "وطن امروز" از ادامه عقب نشینی غرب در برابر مقاومت می نویسد. در این روزنامه از قول "وزیر خارجه فرانسه" می خوانیم: "لازم نیست اسد برود"

این روزنامه نوشت: "پس از آمریکا، فرانسه نیز مواضع خود در قبال بشار اسد و سوریه را تعدیل کرد و وزیر خارجه این کشور در سخنانی اذعان کرد سخن گفتن از کناره‌گیری بشار اسد به‌عنوان پیش شرط مذاکرات، بیهوده است."

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.