قدس آنلاین – رها واعظی: مریخ، مدت ها بود که به عنوان خواهر بی ثمر سیاره ی زمین شناخته می شد.

ناسا تایید کرد: وجود آب در مریخ و افزایش احتمال زندگی بیگانگان در فضا

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، دانشمندان ناسا بالاخره اعلام کرده اند که آب در سیاره ی بیابانی و قرمز رنگ مریخ جریان دارد.

ناسا به تازگی و به طور زنده اعلام کرد که خطوط سیاه رنگی که بر روی سیاره ی مریخ دیده می شوند، نشانه ی بارزی از وجود جریان آب بر روی سطح این سیاره است.

ویژگی خطوط سیاه و تیره رنگ موجود بر روی مریخ با عرض 5 متر و طولی در حدود 100 متر، نخستین بار در سال 2010 تایید شد.

در چند سال گذشته دانشمندان در حال تحلیل این خطوط سیاه رنگ بر روی سطح مریخ بوده اند و به این نتیجه رسیدند که رگه های تیره رنگ سطح مریخ حاوی نمک های معدنی است که جذب رطوبت می شوند.

دانشمندان ناسا نظریه ی وجود آب مایع در دره ها و دیواره های مریخ را در طول ماه های تابستانی تایید کرده اند و تاکید کرده اند که در طول فصول سردی مانند پاییز، بر اثر سرد شدن سیاره، آب موجود در این خطوط سیاه خشک می شود.

اینکه منشا آب های مریخی کجا است؟ سوالی می باشد که دانشمندان پاسخ آن را ارائه داده اند.

به گفته ی دانشمندان، منشا آب های مریخی، آب های زیرزمینی موجود در یخ ها و یا سفره های شور مریخی می باشد. نظریه ی دیگری نیز وجود دارد که منشا آب های مریخ را، آب های متراکم در اتمسفر مایع این سیاره می داند.

البته، هنوز هم زمین تنها سیاره ی شناخته شده در جهان است که بر روی سطح آن آب مایع جریان دارد، اما با تایید وجود آب بر روی سطح مریخ، احتمال وجود حیات فرازمینی و بیگانگان و همچنین زندگی بر روی سیاره ی مریخ قوی تر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.