قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: یک وهابی گرویده به تشیع گفت: عشق رسول اکرم (ص) به علی (ع) تنها به دل شیعیان انتقال یافته و علت آن این است که در جامعه شیعی کلمات پیامبر (ص) به صورت زنده و دارای روح است.

امروزه بیش از همه وهابیت به رد سخنان پیامبر (ص) در حق علی (ع) می پردازند

به گزارش قدس انلاین، دکتر عصام العماد دانشمند وهابی که چندی پیش به اسلام گرویده است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مهمترین مسئله در جوامع غیر شیعی این است که کلمات حضرت محمد (ص) درباره امیرالمومنین علی (ع) از خاطره ها پاک و به شدت معنا و مفاهیم این جملات ممتاز تحریف شده است.

وی افزود: با مراجعه به کتابخانه ها سرتاسر جهان می توان به وضوح این امر را دریافت که تا کنون صدها جلد کتاب از سوی عالمان غیر شیعی در مدح و بیان فضایل حضرت علی (ع) نوشته شده است، ولی تنها مطالب مندرج در این کتب از سوی شیعیان به صورت عملی اجرا می گردد.

دکتر عصام العماد بیان داشت: امروزه بیش از همه وهابیت به رد سخنان پیامبر (ص) در حق علی (ع) می پردازند و این در حالی است که بسیاری از علمای آنان نیز به صحیح بودن این جملات اذعان داشته اند. حتی هنرمندان آنان با بهره گیری از این کلمات یگانه به خلق آثار هنری ممتازی می پردازند. اما تعصبگرایی وهابیت مانع از آن می شود که برحق بودن خاندان پیامبر (ص) را اعتراف نمایند و بنا به دلایل بی پایه و واهی به رد آن ها می پردازند.

وی به خبرنگار ما گفت: اما نکته در اینجاست که عشق رسول اکرم (ص) به علی (ع) تنها به دل شیعیان انتقال یافته و علت آن این است که در جامعه شیعی کلمات پیامبر (ص) به صورت زنده و دارای روح است. این در حالی است که در مکاتب دیگر و به ویژه وهابیت، هیچ گاه گفتار پیامبر (ص) در نزد آنان دارای روح، معنا و حقیقت نبوده و تنها از آن برای حرکت های نمادی بهره می برند.

این محقق و پژوهشگر برجسته اظهار داشت: متاسفانه امروزه به میزانی علمای وهابی کلمات رسول اکرم (ص) را تغییر و تحریف نموده اند که دیگر روح و حقیقت از آن خارج شده است. البته با دو شیوه می توان به رسواسازی آنان پرداخت. نخست با بهره گیری از لغت نامه های مورد اعتماد و صحیح، به معنا نمودن کلمات پیامبر (ص) در حق علی (ع) پرداخته شود. در گام بعد با استفاده از متن قرآن و مبانی فقه و تفسیر به بررسی این گفتار پرداخت، تا بدین طریق تحریفات صورت گرفته از سوی عالمان وهابی و سایر فرق آشکار شود.

وی با اشاره به این کلام پیامبر (ص) که هر کس که محبت علی را داشته باشد مومن و کسی که مخالف این امر باشد، منافق است، گفت: این گفتاری است که به وضوح در کتب وهابیت ذکر شده است و بزرگان آنان از جمله ابن تیمیه آن را تایید کرده اند، اما امروزه شاهد این هستیم که کلمه محبت و منافق از سوی علمای وهابی تحریف گردیده و معنایی دیگر به آن داده اند و یا از اساس چنین حرفی را رد کرده اند.

وی افزود: در جایی دیگر عسقلانی که از برترین مفسران در نزد شیعه و سنی است به وضوح اشاره داشته است که پیامبر (ص) فرموده است کلام امیرالمومنین علی (ع) برحق و تماما صحیح است و ایمان در کلام او جاری است. اما علمای وهابی این امر را برنمی تابند و این موضوع را انکار و گاه با خلق آثاری به رد این امور می پردازند. اما با اندک دقتی در کتب آنان می توان تناقض گویی های آشکاری را مشاهده نمود.

دکتر عصام العماد بیان داشت: بی شک برای مقابله با اینگونه از تحریفات می بایست زمان بسیاری را صرف نمود، چراکه براساس تبلیغات کذب وهابیت، بسیاری از این مفاهیم ناب در حق حضرت علی (ع) مورد تحریف قرار گرفته است که تنها یک نمونه آن حدیث ثقلین است که در راستای نفی آن، تعدا بیشماری کتاب از سوی وهابیت به نگارش درآمده است. از این رو نویسندگان شیعه می بایست صبر را سرلوحه خود قرار داده و با خلق آثاری ممتاز و یگانه به بیان حقایق اهل البیت و مقابله با تبلیغات وهابیت بپردازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.