قدس آنلاین _ سمانه بامشاد_ دبیر ستاد فن آوریهای نانوگفت: هشتمین جشنواره فناوری نانو از سیزدهم تا شانزدهم مهر ماه ۹۴ در محل دایمی نمایشگاه های بین الملی تهران, سالن خلیج فارس, برگزار می شود.

هشتمین جشنواره فناوری نانو برگزار می شود

 

به گزارش قدس آنلاین دکتر سعید سرکار در نشست خبری هشتمین جشنواره فناوری نانو اظهار داشت: در این نمایشگاه  نمونه 31محصول در 7 حوزه محصولات ارایه می گردد .

به گفته وی در این نمایشگاه 4 غرفه خارجی ,128 غرفه ایرانی و در مجموع 132 غرفه با مساحت 332 متر مربع وجود دارد  وی خاطر نشان کرد: افتتاحیه نمایشگاه در روز دو شنبه 13 مهر ماه با حضور ابوترابی نایب رییس مجلس افتتاح می شود.

او همچنین بیان داشت: روز دوم نمایشگاه 22 سفیر در نشست مذکور حضور دارند و پیام فناوری نانوی در این نشست توسط این سفرا به کشورهای خود ارسال خواهد شد.

دبیر ستاد فناوری نانو افزود: بر اساس تعامل و تکنولوژی های پایاپای, گروه هایی را برای رصد و جذب تکنولوژی ایجاد کرده ایم .

دکتر سعید سرکار ادامکه داد : از روسیه,مالزی و کره,محصولاتی مبتنی بر محصولات نانوبا هدف سرمایه گذاری در ایران در نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود و این وظیفه ماست که در عرصه تبادل تکنولوژی آنا را با ظرفیت ها آشنا کنیم.

وی یادآور شد: ما نیاز داریم در این برهه در عرصه بین الملل ظاهر شویم و زمانی می توانیم در این خصوص نگاه به درون داشته باشیم که اقتصاد نانو شکل بگیرد وبا ارتقای کیفیت بین المللی ظاهر شویم.

دکتر سرکار گفت: برای آشنایی با ظرفیت های ایران باید بخشی از ظرفیت های نانو را در نمایشگاه برای شرکت کننده ها که کشورهای  کره , مالزی و تعدادی از کشورهایی آمریکای لاتین هستند به نمایش بگذاریم.

به گفته او پس از این نمایشگاه قرار است در چین نمایشگاهی در حوزه نانو  برگزار شود که 10 فناوری توسط ایران  به صاحبان چینی معرفی می شود .

او تصریح کرد: اکنون نیز یکی از دبیرستانهای شهر سور در چین به تجهیزات ایرانی در خصوص نانو مجهز شده است.

وی در خصوص یکی از چالش های پیش رو در این تکنولوژِ گفت: ما در زمینه انتقال اطلاعات و تکنولوژی فردی را که بتواند این تکنولوژی را قیمت گذاری و این محصولات را مدیریت کند نداریم.

 وی ادامه داد: با این حال در خصوص رشد علمی که بر پایه مقالات علمی سنجیده می شود ما فقط یک پله از کشور ژاپن که در این زمینه ششمین کشور دنیاست عقب تریم و انتظار می رود که در سالهای آتی ژاپن را نیز پشت سر بگذاریم.

وی تاکید کرد : آمادگی داریم از دانشجویان  این رشته در زمینه تحصیلات  تکمیلی حمایت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.