قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: یک مدرس سطوح عالیه حوزه گفت: ایجاد شبهه ای درباره عدم ذکر واقعه غدیرخم از سوی حضرت علی (ع) بی پایه و اساس است.

باید شگرگزار نعمت شناخت امیرالمومنین علی (ع) بود

به گزارش قدس انلاین، آیت‌الله سید جعفر سیدان، استاد دروس خارج حوزه علمیه در گفتوگو با خبرنگار ما گفت: بی شک حضرت علی (ع) دارای ابعاد شخصیتی فراوانی است که هیچ کس به آسانی نمی تواند حتی به یکی از این زوایا آگاهی یابد.

وی افزود: برای اثبات جریان غدیر، استنادات بسیاری چه در کتب شیعی و چه سنی ذکر شده است که شاید یکی از مهم ترین آنها کتاب جامع، «الغدیر» باشد. علاوه بر این امیرالمومنین علی (ع) در زمان های گوناگون در سخنرانی های خود از واقعه غدیر از مردم استشهاد کرده و آنان این واقعه را تایید کرده اند و شاید بارزترین زمان آن در طی جنگ شورای سقیفه بنی ساعده، جنگ جمل و صفین بوده باشد. بنابراین ایجاد شبهه ای درباره عدم ذکر واقعه غدیرخم از سوی حضرت بی پایه و اساس است.

 آیت‌الله سید سیدان اشاره داشت: علاوه بر این حضرت محمد (ص) نیز پیوسته بر فضیلت و برتری علمی و عملی جانشین بر حق خویش، امام علی (ع) تاکید داشتند، به نحوی که ایشان در خطبه ای فرمودند: هیچ علمی نیست مگر آنکه خداوند آن را در من قرار داده باشد و همه این علوم الهی نیز در امام متقین، علی (ع) قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: از این رو شیعیان باید شکرگذار شناخت نسبت به حضرت علی (ع) باشند. هرچند درک ابعاد شخصیتی حضرت امری بسیار دشوار و دست نیافتنی است، ولی همین شناخت ناقص نیز بی مانند است. از این رو شایسته است که فعالان این حوزه هرچه بیشتر به معرفی و نشر این حقایق مشغول گردیده و به مقابله با افکار اسلام ستیزانه در عصر حاضر پرداخته شود.

آیت‌الله سید سیدان افزود: امروزه اگر کسی بخواهد در مسیر تکامل به اوج رسیده و در مکتب امیرالمومنین علی (ع) جایگاهی نزد ایشان یابد، باید این جمله را سرلوحه خود قرار دهد و آن این است که شخصیت انسان زمانی به کمال می رسد که کارهایش حساب شده و براساس تقوا و رضایت پروردگار باشد، چنانچه هر کاری که در پنهان انجام می دهد، اگر آشکار شد، موجب ترس و شرمساری او نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.