رئیس پلیس اینتر‌پل کشور به آخرین وضعیت خاوری و اقدامات پلیس بین الملل در ۱۹۰ کشور دنیا پرداخت و گفت: خانه خاوری در کانادا ردیابی کردیم.

خانه خاوری در کانادا را ردیابی کردیم

به گزارش قدس آنلاین ،سردار مسعود رضوانی با حضور در باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پلیس بین الملل و اینتر پل که در مجموع نیروی انتظامی فعالیت می کند جزء پلیس های تخصصی به شمار می رود و وظایف پلیس اینتر پل ارتباط و پیگیری در خارج از کشور است و از دیگر وظایف ما این است که رابط قضایی با خارج از کشور باشد.

وی در ادامه افزود : مأموریت پلیس بین الملل ارتباط با پلیس سایر کشورها در قالب دیپلما تی پلیسی و پیگیری موضوعات قضایی به عنوان رابط قضایی است. وظایف ما ایجاب می کد در قالب همکاری های دو جانبه با کشورهای دیگر ارتباط داشته باشیم این در حالیست که در سیستم امن 190 کشور به صورت انلاین ارتباط لحظه به لحظه ای دارند.

سردار رضوانی بیان کرد: در سال گذشته موفق شدیم مجرمانی که تخت تعقیب بودن دستگیر و نهایتا به کشورهایشان استرداد کنیم؛ ردیابی و شناسایی یک گام مناسب برای محدود کردن مجرمان محسوب می شود.

این مقام مسئول انتظامی گفت: در 6 ماهه نخست سال 93 تعداد 35 تن از مجرمان ردیابی شدن که این عدد در 6 ماهه نخست سال جاری به 55 تن افزایش یافت و در خصوص دستگیری برابر آمار در سال گذشته 27 تن و امسال نیز 31 تن دستگیر شدن که این نشان از افزایش 14 درصدی دستگیری مجرمان است.

رئیس پلیس اینترپل کشور افزود: در بخش استرداد در 6 ماهه اول سال 93 یک تن پس از دستگیری تحویل کشور داده شده که این عدد در سال جاری به 3 تن رسیده است البته در این بین بعضی از پرونده ها که منجر به دستگیری مجرمان شده به دلیل اینکه شاکی خصوصی یا شاکی دولتی داشته که نهایتا مجرم پس از احقاق حق در حق شاکی رضایت شاکی را و جلب کرده است که در سال گذشته 2 مورد ودر 6 ماهه نخست سال جاری 6 پرونده منجر به مصالحه شده است .

وی در ادامه اذغان کرد از نمونه های دستگیری در سال 94 که پس از ردیابی و شناسایی بوده در کشورهای نیوزلند انگلستان سوئیس آلمان قبرس فرانسه استرالیا کانادا افغانستان ترکیه تایلند و آمریکا اتفاق افتاده است و از نمونه های بازداشت بیشتر در کشورهای آذربایجان امارات پاکستان اسپانیا ارمنستان اکراین مجارستان عراق افغانستان و در کشورهای امارات، عراق ازبکستان، کویت، بحث استرداد مجرمان را به کشور داشته ایم ضمن آن که در خصوص مجرمانی که منجر به مصالحه شده می توان به تایلند کانادا و مالزی اشاره کرد؛ البته در کشورهای روسیه و قبرس پس از اینکه تبعه ای دستگیر می شود برای همیشه از ان کشور اخراج می شود.

سردار رضوانی افزود: در واقع مجرمانی که تخت تعقیب هستند پلیس در جهت ردیابیاشان اقدام می کند به عنوان نمونه اتباع افغان به اتهام قتل تحت تعقب بودن پس از دستگیری به کشورشان استرداد شدن البته از ترکیه هم مجرمانی دستگیر شدن که نهایتا تحویل مقامات کشورشان شدند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.