قدس آنلاین-ساحل عباسی: جزایر تنب کوچک ،بزرگ و ابوموسی متعلق به ایران است و در کنار آنها جمهوری اسلامی ایران باید بحرین را نیز به خاک کشور اضافه نماید.ناکارآمدی شاه و وابسته بودنش موجب جدایی بحرین از ایران شد .بحرین درصدد است علی رغم موقعیت ضعیف خود نقشی فرادستی در منطقه ایجاد نماید 

اظهار نظر مسئولان بحرین به طنز سیاسی شباهت دارد/آل خلیفه در ادامه آل سعود ومانند انها رو به زوال است

به گزارش قدس آنلاین،اتهام زنی های گاه و بیگاه آل خلیفه به جمهوری اسلامی ایران مسئله تازه ای نیست بی شک این اتهام زنی ها در پرتو حمایت جمهوری اسلامی ایران از خواست مردمی این کشور است که تمایلی به حکومت آل خلیفه که ادامه دهنده راه آل سعود هستند ندارد از این رو مسئولان بحرین در اظهار نظرهایی کاملا سخفیانه به هر بهانه ای سعی بر تخریب چهره ایران در رسانه های خود و در افکار عمومی جهان دارند در تازه ترین اظهار نظرهایی که از وزیر امورخارجه این کشور منتشر شده شاهد اتهام زنی به ایران در موارد مختلفی بودیم که در این رابطه قدس آنلاین با دکتر حسن هانی زاده به تبیین جایگاه بحرین در منطقه پرداخته است

-مسئولان  آل خلیفه در بحرین در تازه ترین سخنان خود با اتهام زنی به ایران سعی می کند برای خود جایگاهی در منطقه دست و پا کند با توجه به اینکه بحرین  هم اکنون با برنامه ریزی عربستان با ایران ضدیت می کند ، تداوم اتهام زنی به ایران از سوی بحرین مستلزم چه تصمیماتی از سوی ایران است ؟

-مسلم است  اتهام زنی های دولتمردان جزیره بحرین نسبت به جمهوری اسلامی ایران نوعی فرار به جلو و فرافکنی می باشد. مشکلات ریشه ای که در سالهای اخیر در  بین مرم و حاکمیت جزیره بحرین به وجود آمده نشانگر شکاف زیاد بین حاکمیت و خواست به حق اکثر مردم این کشور است که تمایلی به حاکمیت این خاندان ندارد از  این رو رژیم  آل خلیفه تلاش می کند تا مطالبات به حق مردم بحرین و اکثریت مردم بحرین را ناشی ازدخالت های خارجی و به طور مشخص ایران عنوان نماید . ازآنجایی که رژیم های آل سعود و آل خلیفه به لحاظ عقیدتی شباهت های زیادی به یکدیگر دارند به نوعی که می توان گفت  رژیم آل خلیفه در امتداد رژیم وهابی آل سعود است ، لذا دشمنی این رژیم در طول سالهای اخیر به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با ایران کاملا پررنگ و مبرهن است . نقش تخریبی بحرین و عربستان در کمک رسانی به رژیم صدام در طول جنگ هشت ساله تحمیلی موجب شد تا رژیم صدام با دریافت 180 میلیارد دلار کمک مالی در زمان جنگ این جنگ را در سالهای طولانی بر ملت  ایران تحمیل نماید .فلذا باید گفت که  رژیم آل خلیفه رژیمی ناپایدار و با هویتی جعلی است . .آنها بر این باور هستند که در خلیج فارس قدرتی شکست ناپذیرمی باشند . لذا رژیم آل خلیفه به  شدت آسیب پذیر و شکننده است و اگر بخواهد به تحریکات خود که از سوی عربستان به آنها دیکته می شود  ادامه دهد قطعا جمهوری اسلامی ایران در این زمینه واکنش مناسبی اتخاذ خواهد نمود.

-وزیر خارجه آل خلیفه در تازه ترین اظهار نظر خود درباره بحران سوریه نظرات خود را اینگونه بیان نموده که حل بحران سوریه نیازی به راه حل نظامی ندارد و سپس درخصوص مشارکت سوریه علیه داعش در سوریه اظهار نگرانی کرده است به نظر شما ابراز نگرانی های آل خلیفه از به وجود آمدن آرامش و ثبات در سوریه ریشه در چه مسائلی دارد؟

-بی تردید رژیم ال خلیفه کوچکتر از آن است که بخواهد و بتواند در مسائل کشورهای بزرگتر دخالت کند.اظهار نظر آل خلیفه  عرض اندام بیهوده ای بیش نیست .بی شک می توان گفت نوعی از دخالت یک کشور میکروسکوپی محسوب می شود  که در مسائل کشورهای بزرگ منطقه اظهار نظر می کند ... از این رو سخنان وزیر امور خارجه آل خلیفه را نباید جدی گرفت بلکه بهتر است به این سخنان به عنوان یک طنز سیاسی نگریسته شود.  به نظر می آید رژیم بحرین علی رغم حجم جغرافیایی و سیاسی کوچک خود سعی دارد تا در منطقه  نقشی فرا دستی ایفا نماید در حالی که همگان می دانند  اظهار نظرهای مسئولان این جزیره هیچ وجه و ارزش سیاسی ندارد. مسلما دخالت روسیه در سوریه برای  سرکوب گروهک های تروریستی از جمله داعش  است که دست پرورده عربستان سعودی و اربابانش می باشد .بنابراین با جرات می توان گفت  تصمیم روسیه  برای دخالت در بحران سوری یک اقدام حکیمانه و برخواسته از اقدامات دقیق و حساب شده دولت این کشور  به شمار می رود که بحرین در این باره از صلاحیت لازم برای  اظهار برخوردار نیست .بی تردید بحرین به همراه عربستان نگران شکست سیاست های افراطی شکست خورده خود در سوریه هستند از این رو به هر ریسمانی چنگ می زنند شاید بتوانند موقعیت خود را در منطقه ارتقاء دهند که مسلما چنین چیزی در طول زمان ممکن نخواهد بود .

-وزیر خارجه آل خلیفه  در  مجمع عمومی سازمان ملل با انتقاد از ایران  مبنی براینکه ایران در منطقه دخالت می کند  ایران را حامی تروریست خوانده و ...همچنین درخصوص فاجعه منا که این روزها عربستان و متحدانش قصد دارند چنین عناد ،دشمنی و خونریزی آشکاری که با مسلمانان داشتند را به گردن ایران بیندازند و آن را سیاسی کاری ایران و بزرگ نمایی سیاسی توسط ایران جلوه دهند تحلیل شما از این سخنان بیهوده مسئولان آل خلیفه چیست؟

-در واقع جمهوری اسلامی ایران سیاست کاملا نرم و قابل قبولی را در برابر فجایع اتخاذ نموده به گونه ای که بعد از هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سپس رئیس جمهور ،رژیم آل سعود با ایران همکاری خود را آغاز نمود .در حقیقت درحادثه منا کوتاهی آل سعود و دخالت این کشور در کشتن حجاج  کاملا محرز است به گونه ای که آل سعود عامل و مسبب این حادثه دردناک است و باید به شدت مورد تنبیه مجامع بین المللی و اسلامی قرار بگیرد .بی شک جمهوری اسلامی ایران نیز در برابر عربستان و گردنکشی هایش سکوت نکرده و با اتخاذ راه حل  و سازو کارهای سیاسی فاجعه منا را پیگیری می کند .طبیعتا اگر راه حل های سیاسی جوابگو نباشد می توان از شیوه های تهاجمی تری علیه آل سعود و برای تنبیه این کشور استفاده نمود . بی شک کارشکنی و بی توجهی عربستان به سرنوشت حجاج و پاسخگویی به دولت و ملتهای آنها بی کفایتی آنها را به اثبات رسانیده است از این رو تلاشهای آل سعود و آل خلیفه تنها برای نجات خود از باتلاق بی آبرویی است که در آن گرفتار شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميد IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    بسيار عالي چهً گزارش جامعه و جالبي
  • جوادي IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    بحرين مگر از طرقبه و شانديز ما بزرگتر است ؟ بچه ها معمولا براي بزرگنمايي دست به كارهاي ريسكي مي زنند كه معمولا هم خالي از عقلانيت است و اكثرا هم در آن آسيب مي بينند . ما كه نقش پدر آنها را داريم فقط بايد پشت دستشان بزنيم تا صداي گريه هاي عرعر گونه شان را بشنويم . زياد جديشان بگيريد پر رو مي شوند و فكر مي كنند كه بزرگ شده اند . كلام رهبر عزيز ايران به قلدر محله اين ها در مورد موضوع منا بسشان است . با چند تا قايق ماهيگيري هم ميشه كشورشان را آزاد كرد .