قدس: پیکراولین گروه از حاجیان جان باخته خراسان رضوی در فاجعه منا بامداد امروز وارد مشهد مقدس شد.

پیکراولین گروه از حاجیان جان باخته خراسان رضوی وارد مشهد شد

در این مراسم که جمعی از مسؤولان ارشد استان ، خانواده های جان باخته و مردم مشهد حضور داشتند، پیکر مطهر نخستین گروه از حاجیان جان باخته خراسان رضوی در فاجعه منا در میان حزن و اندوه وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شد.

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی شب گذشته به خبرنگار قدس گفت: پیکر جان باختگان جهت تغسیل به بهشت رضا (ع) منتقل و ساعت 7:30 صبح امروز مراسمی رسمی با حضور مقامات و مردم در بهشت رضا(ع) برگزار می شود.

واحدی افزود: مراسم تشییع پیکر تعدادی از جانباختگان امروز ساعت 8:30 صبح از میدان بسیج به سمت حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

خبر دیگری حاکی است شب گذشته ، استاندار خراسان رضوی از خانواده های جانباختگان استان در حادثه منا که از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد وارد مشهد شدند، استقبال کرد.

علی رضا رشیدیان دراین مراسم از این عزیزان ضمن ابراز همدردی با خانواده های آنان برای بازماندگان صبر جزیل و برای جانباختان علو درجات را مسئلت نمود.

خبر دیگری حاکی است سخنگوی ستاد هماهنگی حادثه منا گفت: از 104 جسد جان‌باختگانی که به کشور رسیده، 24 تن متعلق به استان خراسان رضوی هستند.

‌محمد حسن واحدی درباره تعداد جان‌باختگان تصریح کرد: با احتساب دو نفر از شهرستان خواف که به شکل آزاد از کشور دیگری به حج رفتند، 92 جانباخته از خراسان رضوی هستند. 48 نفر از نیشابور، 24 نفر از حاجیان مشهدی، 11 نفر از سبزوار، دو حاجی از تایباد، سه نفر از شهرستان فیروزه، یک نفر کاشمر، یک حاجی از خوشاب‌ و دو نفر از خواف فوت شدند.

وی درباره تعداد مصدومان اظهار داشت: 6 تن از استان ما مصدوم هستند که پیش از این هفت نفر مصدوم اعلام شده بودند و متاسفانه یکی از مصدومان جان باخت.‌

گفتنی است اسامی 24 نفر از جان باختگان که بامداد امروز به مشهد وارد شدند بدین شرح است: على‌اکبرباغانى، محسن حاجی حسنی کارگر، حسن باهرخواه، علی تقوی‌طلب، محمد جاتن، سیداحمد حسینى، سیدحسن حسینی، ابوالفضل خیرآبادى، محمدسعید دانش‌طلب، ابوالفضل دشتی، محمدابراهیم دهنوی، امیررحمت‌نیا، عبدالغفور زراعت‌دوست، غلامحسین زردی، محمدرضا سلیمانیان، غلامعلی شاهین، ابوالفضل شورابى، محمدتقی فرخاری، محمدعلی فرخاری، غلامعباس قادرى، احمد لطفى، حبیب‌اله ماروسی، غلامعلى نظرى، احمد نظرى‌پور.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.