گناباد-خبرنگار قدس: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گناباد در حالی‌که تحت فشار بانکها هستند، توان پرداخت وام مسکن خود را ندارند.

مددجویان روستایی گناباد توان بازپرداخت وام مسکن را ندارند

یکی از مددجویان کمیته امداد که ساکن روستای مهاباد گناباد است، گفت: وامی به مبلغ 10 میلیون تومان درسال 1385برای ساخت مسکن دریافت کردم و در هنگام دریافت وام شفاهی به ما قول دادند که در باز پرداخت آن دولت کمک خواهد کرد، چرا که ازهمان ابتدا مشخص بود که بنده توان باز پرداخت بدهی خود را ندارم.

ریحان گلچین که بر اساس اخطار بانک نزدیک  به چهار میلیون تومان اقساط عقب مانده دارد، ادامه داد : شرایط طوری بود که هیچ ضامنی برای وام دریافتی ما پیدا نمی‌شد و بانک قبول کرد که به صورت زنجیره‌ای دریافت کنندگان وام ضمانت یکدیگر را برعهده بگیرند.

این پیرزن هشتاد ساله با نشان دادن یک اظهارنامه ادامه داد: بانک مسکن برای دریافت طلبکاری خود متوسل به مراجع قانونی شده است و چندین بار مأمور پاسگاه به در منزلم  آمده است و من به آنها گفته ام  که به غیر از  45هزار تومان یارانه‌ای که می‌گیرم و مستمری کمیته امداد، هیچ درآمدی ندارم و نمی‌توانم بدهی خود را پرداخت کنم.

در این‌باره رئیس شورای اسلامی روستای باغ آسیا گفت: از این  روستا حدود 10 نفر مددجوی کمیته امداد وام مسکن دریافت کرده‌اند که تقریباً همه آنها برای  بازپرداخت وام دچار مشکل هستند و فشار بانک و تهدید آنها به استفاده از قانون و دادگاه روزگار را برای آنها سیاه کرده است.

عباس غلامیان ادامه داد : از ابتدای دریافت  این وامها چنین وانمود شده است که دولت در پرداخت وام کمک خواهد کرد و گرنه بسیاری از این  افراد زیر بار وام مسکن نمی‌رفتند  و در همان خانه‌های گلی ولو خطرناک خود زندگی می‌کردند.

رئیس کمیته امداد شهرستان گناباد نیز ضمن تأیید عقب ماندن قسط وام مسکن جمعی از مددجویان گفت: حدود 175 نفر از مددجویان کمیته امداد  در سال 1385وام روستایی دریافت کرده‌اند که تقریباً همه این افراد در پرداخت بدهی خود مشکل دارند و قسط  عقب مانده دارند.

هادی آریانژاد اضافه کرد: گویا در هنگام پرداخت وام قولهایی به مددجویان مبنی برکمک دولت در  باز پرداخت وام به آنها داده شده و با همین امید آنها به صورت زنجیره‌ای ضامن یکدیگر شده‌اند و وام دریافت  کرده‌اند و در حال حاضر  برای باز پرداخت آن مشکل دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته امداد کمکی به مددجویان خود جهت باز پرداخت وام کرده است، گفت: بر اساس اولویت حدود 33 میلیون تومان به  119نفر برای پرداخت اقساط عقب مانده آنها کمک شده است که البته نسبت به بدهی مددجویان  ناچیز به نظر می‌رسد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.