مهناز خجسته نیا: : قدس ویژه خراسان - کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس برگزار می‌شود.

 کنگره ملی امامزادگان فردا  در طبس آغاز می‌شود

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب گفت: این کنگره در روزهای 13 و 14 مهرماه با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و با حضور مقامهای کشوری و استانی، فرهیختگان، اندیشمندان و پژوهشگران در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در تالار همایشهای میقات الرضا(ع) برگزار خواهد شد.

سپهریان با بیان اینکه برنامه‌های این کنگره ملی در قالب مراسم افتتاحیه و اختتامیه با حضور بیش از هزار میهمان مدعو پیش بینی شده است، افزود: مراسم افتتاحیه کنگره ملی امامزادگان در روز دوشنبه 13 مهرماه ساعت30/18 و اختتامیه آن در روز سه شنبه 14 مهرماه ساعت 30/9 برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری یک کارگاه آموزشی پژوهشی در حاشیه برگزاری کنگره ملی امامزادگان خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه آموزشی پژوهشی با حضور استادان دانشگاهی، دانشجویان و اعضای واحدهای پژوهشی مراکز آموزش عالی شهرستان طبس و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گفته وی، از آنجا که امامزادگان نماد گرایشهای مذهبی و باورهای اعتقادی مسلمین هستند و وجود مراقد مطهر امامزادگان به عنوان کانونهای جوشش عواطف و احساسات دینی است، بنابراین بررسی سیره زندگانی آن بزرگواران از جهات معنوی، علمی، جهادی، اجتماعی و فرهنگی بسترهای رشد و تعالی روح انسان را فراهم آورده و از محورهای اساسی ترویج فرهنگ معارف معصومین(ع) محسوب می‌شود.

سپهریان با بیان اینکه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری «بقاع متبرکه امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شود»، گفت: براین اساس کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی‌الکاظم(ع) در سه محور شخصیت شناسی حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، نقش فرهنگی امامزادگان و بررسی جلوه‌های معماری آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) در ادامه با اشاره به حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در این کنگره ملی گفت: درخصوص حضور وزیران، مقامهای آستان قدس رضوی و استانداری هنوز اسامی قطعی نشده است.

وی همچنین از ارسال بیش از 200 مقاله پژوهشی تحقیقاتی پس از اعلام فراخوان این کنگره خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد مقاله، پس از بررسی در دبیرخانه کنگره در تهران، 15 مقاله انتخاب شده‌اند که در قالب کتاب کنگره ملی امامزادگان رونمایی خواهد شد.

وی رونمایی از تمبر کنگره ملی امامزادگان را بخش دیگری از برنامه‌های این کنگره اعلام کرد و گفت:  نرم افزاری نیز با محوریت آستان حضرت موسی الکاظم(ع) تهیه شده که در این کنگره رونمایی خواهد شد.

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با اشاره به دیدارهای انجام شده با مراجع تقلید و علما برای ارتقای سطح کیفی کنگره ملی امامزادگان افزود: در این دیدارها اعلام شده که تکریم حضرت حسین موسی الکاظم(ع)، تکریم پیامبر اکرم(ص) است. 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.