قدس آنلاین: فرمانده انتظامي استان اصفهان همدلي و همراهي مردم با پليس را زمينه‌اي براي اقتدار پليس عنوان كرد و گفت: اقتدار با خشونت به وجود نمي‌آيد بلکه وقتي بين پليس و مردم محبت و صميميت وجود داشته باشد، مردم احساس كنند كه پليس در كنارشان است و در مسير همه فعاليت‌هاي علمي، دانشگاهي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي همدل و همراه با پليس باشند در چنين صورتي اقتدار پليس حاصل مي‌شود.

پلیس با خشونت به اقتدار نمی رسد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سردار عبدالرضا آقاخاني احساس امنيت را مهم‌تر از امنيت عنوان كرد و اظهار داشت: پليس اصفهان به دنبال اين است كه با طرح‌ها و برنامه‌هاي ويژه و تعامل با اقشار مختلف مردم احساس امنيت را ايجاد كند.
وي به همدلي مراكز علمي و دانشگاهي با پليس اصفهان اشاره و تصريح كرد: امروز علم در پليس حرف اول را مي‌زند و پليس كشور به دليل پيچيدگي جرم به بالاترين تجهيزات و دانش روز مجهز شده است و بر همه امور اشرافيت كامل دارد.
وي با تقدير از همكاري نخبگان و اساتيد دانشگاه‌هاي استان با پليس گفت: ما در يك‌سال گذشته بيش از 100 اتاق فكر با اساتيد دانشگاه برگزار كرديم كه مباحث مطرح شده در اين اتاق‌ها به ارتقاي كيفيت ماموريت‌هاي ما كمك زياد كردند.
سردار آقاخاني به كشف 98 درصد جرايم رخ داده در استان با استفاده از كارهاي علمي و تخصصي اشاره و اظهار كرد: امروز پليس آگاهي با كشف 85 درصدي جرايم، بالاترين شاخص كشف را در كشور دارد و پليس فتاي استان باوجود اينكه سه سال بيشتر از تاسيس آن نمي‌گذرد در كشف جرايم سايبري از استان‌هاي ديگر كشور پيشتاز است كه همه اين دستاوردها نشانگر رويكرد علمي در مجموعه پليس استان مي‌باشد.
فرمانده انتظامي استان اصفهان در ادامه به بخشي از دستاوردهاي فرماندهي انتظامي استان اصفهان اشاره كرد و گفت: كسب رتبه اول در موضوعات سلامت اداري، جلوگيري از تصادفات فوتي، معاونت اجتماعي و حفظ قرآن، رتبه سوم در كشف مواد مخدر، رتبه برتر در طرح مكنا، رتبه اول آموزش همگاني، رتبه اول در برخورد با جرايم خاص، رتبه اول در بصيرت‌افزايي كاركنان، تماس بيش از 2 ميليون نفر با 110 و بيش از 100 هزار نفر با سامانه 197 و انجام آموزش چهره به چهره به دو هزار و 500 نفر از مهمترين دستاوردهاي پليس استان در يك‌سال اخير بود كه به طور قطع تمام اين موفقيت‌ها نتيجه همراهي و مشاركت مردم خوب استان است.
وي در پاسخ به سوالي در مورد برنامه‌هاي فرماندهي انتظامي براي امنيت گردشگران خارجي اظهار كرد: اصفهان از ديرباز تاكنون به عنوان قطب گردشگري كشور شناخته مي‌شود و بيشتر گردشگران خارجي، ايران را با اصفهان مي‌شناسند پس بنابراين يكي از زمينه‌هاي توسعه صنعت گردشگري امنيت است كه در اين راستا پليس اصفهان از سه سال گذشته قدم‌هاي موثري برداشته و با راه اندازي پليس توريسم كه مسلط به زبان‌هاي خارجي هستند توانسته رضايتمندي را در بين گردشگران خارجي افزايش دهد و بسياري از مشكلاتي كه آنان داشتند را رفع كند.
آقاخاني به افزايش سفر گردشگران خارجي در ساليان اخير به استان اشاره كرد و اين حضور آنان را نتيجه امنيت بالاي استان و رضايتمندي از اين موضوع عنوان كرد.
فرمانده انتظامي استان اصفهان در پاسخ به سوال ديگري در خصوص برخورد با معتادان و خرده فروشان مواد مخدر گفت: موضوع مبارزه با مواد مخدر همواره به عنوان يكي از اولويت‌هاي پليس استان است و طرح برخورد با توزيع‌كنندگان خرد، معتادان ولگرد و قاچاقچيان به صورت هفتگي در قالب طرح محله محور انجام مي شود.
وي در ادامه از آغاز طرح ويژه جمع‌آوري معتادان ولگرد و پرخطر با همكاري والدين و خانواده‌هاي آنها خبر داد و اظهار داشت: در اين طرح كه از اول هفته ناجا اجرايي مي‌شود پليس با همكاري خانواده‌هاي افراد معتاد آنها را دستگير و بدون هيچگونه هزينه‌اي به مراكز ترك اعتياد تحويل مي‌دهد.
سردار آقاخاني با بيان اينكه بسياري از جرايم و ناهنجاري‌ها توسط افراد معتاد انجام مي‌شود تصريح كرد: از شهروندان مي‌خواهيم پليس را در اجراي اين طرح ياري كرده و هرگونه خبر و اطلاعي از حضور اين افراد دارند موضوع را از طريق تلفن 110 به اطلاع پليس برسانند.
وي با بيان اينكه سامانه 197 نيز در ايام هفته ناجا به صورت ويژه و 24 ساعته آماده دريافت نظرات، پيشنهادات، سوالات و مشكلات مردم استان است، گفت: در اين هفته به تمام مشكلات مردم در حوزه امنيتي و انتظامي به صورت خارج از نوبت رسيدگي مي‌شود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.