قدس آنلاین: به منظور کنترل خط تولید و تولید قیر بر مبنای استاندارد مورد قبول، واحدها و پالایشگاه های تولیدکننده قیر ملزم به راه اندازی آزمایشگاه های تست پی جی (درجه عملکردی قیر) شده اند.

کارخانجات آسفالت اصفهان ملزم به راه اندازی آزمایشگاه های تست PG شدند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مدیرکل راه وشهرسازی استان در بازدید از سایت منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی در استان اصفهان، گفت: گواهینامه فنی نشان دهنده تطابق عملکرد وکیفیت مواد و مصالح با معیارهای تعریف شده در مباحث مقررات ملی ساختمان است و تمام فرآورده ها و مصالح و کالاهای ساختمانی و حتی تاسیسات مکانیکی که در ساختمان به کار می روند باید طبق مقررات ملی ساختمان دارای مشخصات وکیفیت فنی باشند.
حجت اله غلامی با اشاره به سیاست های دولت در این زمینه، اظهار داشت: سیاست دولت بر آن است که تمام انبوه سازان، مجریان و دست اندر کاران ساخت و سازهای دولتی و غیردولتی را الزام به استفاده از مواد و مصالح یا فرآورده های ساختمانی دارای نشان استاندارد و یا گواهینامه فنی کنند.
وی با تاکید بر اینکه مرجع اصلی برای تائید حداقل کیفیت مصالح ساختمانی سازمان ملی استاندارد است، افزود: برای دریافت گواهینامه فنی که متولی آن وزارت راه و شهرسازی است، علاوه بر الزامات استاندارد ملی، الزامات فنی مقررات ملی ساختمان و دستورالعمل های اجرائی مرتبط نیز در نظر گرفته شده که باید در هنگام تولید و یا ساخت مد نظر قرار گیرند.
مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان به مصوبه دولت برای برنامه ریزی برای افزایش دوره تضمین کیفیت انواع آسفالت به حداقل 10 سال اشاره کرد و گفت: در این راستا تمام کارخانجات تولید آسفالت، شن و ماسه و حتی ماشین آلات پخش و کوبیدن نیز ملزم به اخذ گواهینامه صلاحیت فنی شده اند که در استان اصفهان کارشناسان و هیات ممیزی ضمن بازدید از تمام کارخانه های تولید آسفالت طرف قرارداد با این اداره کل، نسبت به اعلام رفع نواقص به تمام این شرکت ها در راستای بهبود و ارتقاء کیفیت مصالح و آسفالت تولیدی اقدام کرده و ملزم هستند که تمام تمهیدات لازم را برای تولید مواد اولیه مورد نیاز آسفالت استاندارد، فراهم کنند.
وی افزود: حتی برای کنترل خط تولید قیر بر مبنای استاندارد مورد قبول، واحدها و پالایشگاه های تولیدکننده قیر ملزم به راه اندازی آزمایشگاه های تست پی جی (درجه عملکردی قیر) شدند که خوشبختانه بیشتر شرکت های  تامین کننده قیر مورد نیاز این اداره کل به این آزمایشگاه مجهز هستند.
غلامی در پاسخ به این سوال که گواهینامه فنی چه مزیتی بر نشان استاندارد دارد، بیان داشت: گواهینامه فنی ابزاری اطمینان بخش برای شناساندن محصولات با کیفیت به مصرف کنندگان و از سوی دیگر حمایت از تولید کنندگان مصالح با کیفیت قابل قبول در کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.