قدس آنلاين- مريم سادات كاظمي:‌ پاك كردن پوست از سلول هاي مرده اولين نكته مهم براي حفظ سلامت پاشنه پاهاست زيرا در اين صورت هر نوع كرم يا دارويي بهتر جذب پوست مي شود.

با اين روش هاي طبيعي "ترك هاي پا " خیلی سریع بهبود مي يابد

به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ ترك هاي پاشنه پا علامتي مشخص از كمبود آب بدن و بي توجهي به سلامت پاهاست. عوامل متعددي در بروز اين مشكل دخيل هستند اما به طور كلي، در نتيجه استفاده از صندل يا راه رفتن با پاي برهنه ايجاد مي شود.

اين بيماري با تغيير در لايه سطحي پوست ايجاد مي شود و با درد شديدي همراه است. مانند بسياري از بيماري هاي پا، تا زماني كه آسيب ها به طور جدي بروز نكنند و با علائم مختلفي همراه نباشند افراد توجهي به سلامت پاها ندارند.

اما خوشبختانه درمان هاي طبيعي براي بهبود اين بيماري وجود دارد تا كيفيت زندگي و زيبايي پاها تحت تاثير قرار نگيرد.

  •  شستشوي پاها

هر شب قبل از خواب، پاها را به مدت حدود 20 دقيقه در آب گرم بگذاريد و با سنگ پا ماساژ  دهيد البته مراقب باشيد كه قسمت هاي ترك خوردن آسيب نبيند. پاك كردن سلول هاي مرده عالي است زيرا آنها عامل سفتي و خشكي قسمت هاي آسيب ديده هستند. پس از آبكشي پاها، كرم مرطوب كننده مناسب بزنيد و جوراب بپوشيد. اين درمان بايد هر روز تكرار شود تا نتيجه مطلوب به دست آيد. حتي در صورت سلامت پاها نيز اين روش منظم توصيه مي شود زيرا تاثير پيشگيرانه دارد.

  • كرم آووكادو و موز

عملكرد اين كرم نرم كردن پوست بيمار است تا با سفتي و خشكي ناشي از ترك ها مقابله شود. 1 عدد آووكادو رسيده را با 1 عدد موز رسيده را كاملا له كنيد تا به شكل خميري درآيد و سپس روي پاشنه پاها بماليد. پاها را با كاغذ نازكي به مدت 30 دقيقه بپوشانيد و زماني كه كاغذ به پاها چسبيد آنها را با آب بشوييد. اين درمان را هر روز يا حداقل 3 بار در هفته تكرار كنيد تا نتيجه مورد انتظار به دست ‌آيد.

  • پاكسازي با  ليمو

اين روش مانند يك پاك كننده طبيعي براي از بين بردن سلول هاي مرده عمل مي كند و قرمزي پوست را تسكين مي دهد. البته نبايد روي ترك هاي خيلي عميق استفاده شود زيرا سوزش شديدي به همراه دارد.

4/1 فنجان شكر را با آب يك عدد ليمو به شكل خميري در آوريد، پس از مرطوب كردن پاها خمير را روي قسمت هاي آسيب ديده بگذاريد و با حركات چرخشي آرام ماساژ دهيد. بگذاريد 10 دقيقه روي پاها بماند و سپس با آب ولرم آب بكشيد. اين درمان را 2 بار در هفته تكرار كنيد تا تاثير آن مشخص شود.

  • روغن نارگيل

اين ماده طبيعي فوايد متعددي براي مراقبت از پوست به خصوص پاها دارد. روغن نارگيل قدرت آنتي باكتري قوي دارد كه به مقابله با قارچ ها و باكتري ها كه عامل بوي بد هستند مقابله مي كند. به كمك خواص رطوبت رساني پوست، روش عالي براي تسكين پاشنه است،  پوست را ترميم مي كند و پينه ها را از بين مي برد.

مقدار مناسبي روغن نارگيل را روي قسمت هاي آسيب ديده بگذاريد و تا زماني كه كاملا جذب پوست شود به خوبي ماساژ دهيد. بهتر است اين كار دو بار در روز تكرار شود.

  • كره كاكائو

كره كاكائو براي مراقبت از پوست معروف است زيرا خشكي پوست را تسكين مي دهد. پاشنه هاي خشك پا را هر شب قبل از خواب با اين كره ماساژ دهيد.

توصيه هايي براي بهبود ترك هاي پاشنه

همه اين توصيه ها براي بهبود ترك هاي پا بسيار مفيد هستند البته به شرط اينكه به طور مرتب انجام شود. با اين حال، تاثير آنها به مراقبت از پاها و سلامتي آنها وابسته است.

  • نظافت پاها را هميشه حفظ كنيد.
  • پس از يك روز پرمشغله پاها را در آب ولرم بگذاريد.
  • مراقبت هاي رطو رساني و پاكسازي مرتب پاها را فراموش نكنيد.
  • از پوشيدن كفش هاي خيلي تنگ و قرار گرفتن پاها در محيط آلوده بپرهيزيد.
  • مدت خيلي طولاني با پاي برهنه راه نرويد.
  • پس از حمام پاها را با كرم مرطوب كننده ماساژ دهيد و پودر تالك آنتي باكتري بزنيد تا از بروز قارچ جلوگيري شود.

منبع:www.Ameliore ta santé.fr

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.