۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 313603

آماندا اسکارپیناتی که در سه‌ماهگی دچار سوختگی بسیار شدیدی شده بود، سال ها به دنبال پرستاری بود که در آن دوران از وی مراقبت می کرد.

دیدار بیمار و پرستار پس از ۳۸ سال + تصاویر

در سال ۱۹۷۷، آماندا اسکارپیناتی سه‌ماهه به دنبال افتادن روی دستگاه بخور در حال جوش افتاد و دچار سوختگی بسیار شدیدی شد و به‌تبع جای زخم‌های متعددی روی بدن او برجای ماند تا جایی که تا سال‌ها درگیر عمل‌های جراحی ترمیمی بود. آنچه در این طی چند دهه درمان طاقت‌فرسا به آماندا قدرت می‌داد چندتکه عکس سیاه‌وسفید بود. در این عکس‌ها آماندای سه ماهی پیچیده در گاز استریل در آغوش پرستاری ناشناسی است که تمام مدت از او مراقبت می‌کرد. به گفته آماندا او دوست داشت با این پرستار ملاقات کند؛ کسی که در طی آن سال‌ها از نوزادی که زیبایی‌اش را ازدست‌داده و رنج بسیاری را تحمل کرده، مراقبت می‌کرد. آماندا می‌خواست که صمیمانه از او تشکر کند اما شناسایی او از روی عکس‌ها دشوار بود.

اخیراً اسکارپیناتی عکس‌ها را در فیس‌بوک قرارداد که بلافاصله در سطح اینترنت پخش شد و مدتی بعد صاحب عکس با او تماس گرفت: سوزان بِرگر. بالاخره روز سه‌شنبه این هفته این دو پس از ۳۸ سال با همدیگر ملاقات کردند. آماندا به گزارشگر یاهونیوز گفت: فکر نمی‌کردم که چنین روزی فرابرسد و خانم برگر که شدیداً احساساتی شده بود، اظهار داشت: نمی‌دانم چند پرستار مثل من این‌قدر خوش‌شانس‌اند که فردی آن‌ها را پس‌ازاین مدت طولانی هنوز به خاطر داشته باشد. من این امتیاز را داشتم تا به نمایندگی از تمام پرستاران آماندا در طی این ساله‌ها در اینجا حضورداشته باشم.

بیمار قدیم

 

پرستارقدیم

 

باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    1 0
    در کنار تحصیل شغلهای زیادی مانند لوله فروشی، میوه فروشی، برق، کارگری، پرستاری داشته ام و هیچکدام بنظرم مثل پرستاری سخت نبود واقعا صبر و تحمل زیادی دارندخدا خیرشان بدهد