قدس آنلاین - ایلام: فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: حضور بموقع دستگاه های امدادی در تصادفات، تلفات رانندگی را کاهش می دهد.

حضور بموقع دستگاه های امدادی، تلفات رانندگی را کاهش می دهد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار علی دولتی در همایش همیاران پلیس  و فرهنگیاران ترافیک با تسلیت به مناسبت درگذشت حجاج بیت الله الحرام، با بیان اینکه این فاجعه نشانه عدم توانایی حکام آل سعود در اداره امور حج است، اظهارداشت: با وقوع این حادثه غمناک، عدم کفایت، کارایی و بی تدبیری آل سعود برای جهانیان ثابت شد.

وی با اشاره به اینکه با همدلی، همزبانی و همکاری همدیگر می توان تعداد و شدت تصادفات درون و برون شهری را کاهش داد، افزود: با ایجاد زیرساخت ها، رفع نقاط حادثه خیز، بهسازی جاده ها، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و آموزش همگانی می توان فرهنگ رانندگی را در جامعه نهادینه کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام حضور بموقع دستگاه های امدادرسان و خدماتی در صحنه های تصادفات را در کاهش تلفات انسانی مؤثر دانست و تأکید کرد: جان افراد بایستی برای همگان اهمیت داشته باشد و باید با سرعت و دقت بتوانیم به کمک مصدومین بشتابیم.

علت بیش از ۸۰ درصد تصادفات، عامل انسانی است!

معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در این همایش با بیان اینکه در جایی که امنیت نباشد بدون شک زندگی برای بشریت امکان پذیر نیست، گفت: ایران اسلامی امن ترین کشور در جهان است و استان ایلام نیز با 425 کیلومتر مرز مشترک امن ترین استان کشور محسوب می شود.

شاپور پولادی با اشاره به اینکه سه عامل انسان، جاده و وسیله نقلیه مهمترین عوامل در بروز تصادفات هستند، اظهارداشت: بیش از 80 درصد علت تصادفات در جاده ها، عامل انسانی است.

وی با اشاره به اینکه با آموزش همگانی و فرهنگ سازی می توان فرهنگ غنی احترام متقابل را در جامعه نهادینه کرد، بیان داشت: با اقدامات خوبی که در بخش های مختلف شکل گرفته است، تعداد تلفات و تصادفات جاده ای کاهش یافته است.

معاون عمرانی استاندار ایلام به تبدیل حجم زیاد تلفات جاده به فاجعه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در همین راستا همگان بایستی پای کار باشند و چاره اندیشی کنند.

شاپور پولادی آموزش همگانی و فرهنگ سازی را مهمترین عوامل کاهش تلفات جاده ای در سال های اخیر دانست و افزود: نقش دانش آموزان و همیاران پلیس در کاهش تصادفات چشمگیر است و این رویه باید در جامعه فراگیر شود تا فرزندان بتوانند والدین را از تخلفات راهنمایی و رانندگی آگاه نمایند و به موقع تذکر دهند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام از لحاظ توپوگرافی بسیار سخت و خشن است، یادآور شد: هزینه راه سازی در ایلام چندین برابر هزینه راهسازی در دیگر استان هاست و انشاءالله با اقدامات پیشگیرانه و ایجاد زیرساخت های مناسب بتوانیم تلفات جاده ای را به حداقل برسانیم.

گفتنی است در این همایش از سرپرست و خبرنگار روزنامه قدس و سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین در استان ایلام« غلامرضا محمدمرادی » به عنوان خبرنگار نمونه همیار پلیس با اهداء لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.