قدس آنلاین: وزیر کشور با بیان اینکه دولت به طور جد پیگیر حق و حقوق جانباختگان حادثه منا خواهد بود، گفت: هشدار جدی مقام معظم رهبری به دولتمردان سعودی، فضای همکاری را مناسب‌تر کرد.

دولت به طور جد پیگیر حق و حقوق جانباختگان حادثه منا خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، مراسم تشییع پیکر پاک 23 تن از جان باختگان کاروان‌های خراسان رضوی در حادثه منا با حضور پرشور مردم و مسئولان کشوری و لشکری و مقامات استانی و شهری در مشهد برگزار شد.

در این مراسم پیکرهای پاک جانباختگان حادثه منا از میدان بسیج به طرف حرم مطهر رضوی تشییع شد و  پس از طواف و خطبه‌خوانی، نماز میت به امامت آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد بر پیکرهای مطهر جانباختگان این حادثه تلخ اقامه شد.

در این مراسم عبدالرضا رحمانی‌فضلی در سخنانی اظهار داشت: به مردم عزیز ایران و خانواده‌های جان‌باختگان آن‌ها در حادثه منا، از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنیم و برای جان‌باختگان نیز علو درجات را از خداوند متعال خواستار هستیم.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران به‌ صورت جدی در حال پیگیری مسئله منا است، امروز نیز شاهد تشییع پیکر گروهی از این عزیزان در مشهد مقدس هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه اولویت اول دولت انتقال جان‌باختگان است و تمامی مسیر برای انتقال فراهم شده و گام بعدی انتقال حجاج است، گفت: هشدار جدی مقام معظم رهبری به دولتمردان سعودی، فضای همکاری را مناسب‌تر کرد، درحال حاضر اولویت اول دولت انتقال جان‌باختگان است و تمامی مسیر برای انتقال فراهم شده و گام بعدی هم انتقال حجاج به میهن خواهد بود.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: قبل از سخنان مقام معظم رهبری، دولت عربستان هیچ همکاری انجام نداد، اما پس از سخنرانی مقام معظم رهبری رویکردها تغییر کرد.

وی تأکید کرد: دنیای اسلام باید بداند این‌ها سند معتبری برای این است که عربستان در اداره حرمین شریفین ضعیف است و به مردم قول می‌دهیم تا احقاق حق موضوع را پیگیری کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه نگاه همه مسئولان کشور و به‌ویژه مقام معظم رهبری تکریم این عزیزان است؛ گفت: همه دیدند که استقبال پرشوری از جانباختگان حادثه تلخ منا صورت پذیرفت و امید است که بتوانیم قدردان نعمت‌های الهی باشیم و به خوبی پیگیر حق و حقوق ملت شریف ایران و به ویژه جانباختگان حادثه منا و خانواده‌های آنها باشیم.

 خانواده تمامی جانباختگان خراسان رضوی در حادثه منا در این مراسم حاضر بودند و پس از پایان این مراسم پیکر پاک جانباختگان مشهدی فاجعه منا جهت دفن و خاکسپاری تحویل خانواده‌هایشان شد و پیکرهای مطهر جانباختگان شهرستانی هم تحویل فرمانداران شهرستان‌های مربوطه شد تا مراسم تشییع باشکوهی را هم در شهرستان‌های خراسان رضوی داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.