۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 313677

کشورهای غربی بویژه اروپایی سال هاست با پدیده فمنیسم مواجه هستند و همین امر موجب شده تا در سال های اخیر شاهد حضور زنان زیادی در سطوح بالای مدیریتی جوامع غربی باشیم اما با این وجود نظرسنجی که در روزنامه های انگلیسی منتشر شده پرده از اعتقادی جالب در مورد زنان در اروپا برمی دارد.

اعتقاد عجیب اروپایی ها در مورد زنان

به گزارش قدس انلاین به نقل از جام جم، بر اساس گزارشی که در رسانه هایی همچون گاردین و ایندیپندنت منتشر شده 67 درصد مردم اروپا اعتقاد دارند که زنان استعداد لازم برای دانشمند شدن را ندارند.

گاردین در توضیح این مطلب می نویسد: اگر شما از یک کودک بخواهید که تصویر یک دانشمند را نقاشی کند دانشمند دیوانه ای را با موهای مجعد رو به بالا ترسیم می کند که روپوشی سفید به تن دارد و یک لوله آزمایش در دستانش است و با نگاهی عجیب به مایع داخل این لوله آزمایش نگاه می کند. این تصویر بدون شک چیزی شبیه تصاویر انیشتین و یا فرانک اشتاین بوده و بدون شک این فرد دانشمند، مرد است.

در همین رابطه موسسه «ال اوریل» نتایج یک نظرسنجی را که در آن پنج هزار نفر از سراسر اروپا شرکت کرده بودند منتشر کرده است.

در این نظرسنجی از شرکت کنندگان در مورد برداشت آنها از دانشمندان سوال شده بود و بر اساس پاسخ هایی که به این پرسش داده شده 67 درصد از اروپایی اعتقاد دارند که زنان استعداد لازم برای رسیدن به مدارج بالا در زمینه های علمی را ندارند.

به نوشته گاردین، 64 درصد از مردم انگلیس چنین اعتقادی را دارند و بر اساس نظرسنجی مشابهی که در چین نیز انجام شده آمار بسیار بالاتر بوده بطوریکه 93 درصد چینی ها اعتقاد دارند زنان استعداد لازم برای دانشمند شدن را ندارند.

زمانی که در این نظرسنجی از شرکت کنندگان سوال شده زنان را برای چه شغل هایی مناسب می دانید 89 درصد پاسخ داده اند که هر شغلی به غیر از زمینه های علمی.

به اعتقاد این افراد مشاغلی در زمینه ارتباطات و زبان آموزی برای زنان مفید است. نکته جالب در مورد این نظرسنجی آنکه 45 درصد زنان اروپایی اعتقاد دارند مردان جلوی پیشرفت آنها را گرفته اند.‎

این وضعیت در حالی است که «الیزابت بلک برن» برنده جایزه نوبل پزشکی در سال 2009، به تازگی کمپینی را راه اندازی کرده که هدف از آن تشویق زنان به فعالیت در زمینه های علمی و معرفی آنها به سطوح بالا است.

در حال حاضر تنها سه درصد از برندگان جایزه نوبل در بخش علمی را زنان تشکیل می دهند و بلک برن قصد دارد که این آمار را افزایش بدهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.