هموطنان اهل سنت شهرستان باخرز واقع در شرق خراسان رضوی طی بیانیه ای با محکوم نمودن سوء تدبیر آل سعود در مدیریت مناسک حج، جانباختن زائران سرزمین امن اللهی را تسلیت گفتند.

اهل سنت باخرز سوء مدیریت آل سعود را در مناسک حج محکوم کردند
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، در این بیانیه با امضای امام جمعه و علمای اهل سنت که نسخه ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: فاجعه دردناک و غم انگیز منا که به جانباختن، زخمی و مفقود شدن تعداد کثیری از ضیوف الرحمن و مهاجران حج ابراهیمی از کشور عزیزمان و دیگر بلاد اسلامی منجر شد دل همگان را به درد آورد لذا امیدواریم دولت عربستان و آل سعود تدابیری اندیشه کند تا در سالهای بعد شاهد چنین حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

شهروندان اهل سنت باخرزی افزودند: حکومت عربستان سعودی مسوول امنیت و حفاظت از حجاج بیت الله الحرام است اما در این امر کوتاهی کرده لذا مقصر می باشد و باید پاسخگوی این فاجعه غمبار باشد.
'ما جامعه اهل سنت خطه مرزی باخرز ضمن تسلیت حوادث اخیر به مقام معظم رهبری، امت اسلامی و مصیبت دیدگان از خداوند متعال برای جانباختگان علو درجات، برای آسیب دیدگان شفای کامل و عاجل و برای بازماندگان صبر جزیل مسالت داریم.'
شهرستان 54 هزار نفری باخرز در 220 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.