دبیر ستاد انتخابات کشور از آغاز دوره آموزشی ۲۷۰ نفر از مربیانی خبر داد که قرار است ۹۶۰ هزار تن از عوامل اجرایی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را تا زمان برگزاری انتخابات در اسفندماه آینده آموزش دهند.

آموزش۲۷۰ مربی برای انتخابات آینده/ برگزاری انتخابات با ۹۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی

به گزارش قدس آنلاین، علی پورعلی مطلق روز یکشنبه در گفت و گو ایرنا افزود: در این دوره آموزشی و توجیهی که از روز گذشته به مدت یک هفته در وزارت کشور آغاز شده، 130 مربی در حوزه فناوری اطلاعات و 140 مربی در حوزه مباحث اجرایی آموزش های لازم را فرا می گیرند.
وی ادامه داد: مربیان در این دوره، آموزش های لازم را برای حفاظت از صندوق ها، امور مالی و پشتیبانی، امنیت، امور حقوقی، مسوولیت هیات های اجرایی، نحوه رای گیری، اجرای قانون، شمارش آرا و دیگر وظایف عوامل اجرایی، قوانین و مقررات انتخابات می گذرانند.
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور همچنین گفت: این 270 نفر مربی پس از پایان دوره آموزشی و توجیهی، عوامل برگزار کننده انتخابات را در استان های مختلف کشور آموزش می دهند که این عوامل 960 هزارنفر هستند.
پورعلی مطلق اظهارداشت: 960 هزار نفر عوامل اجرایی شامل فرمانداران، بخشداران، هیات های اجرایی، مسوولان تامین امنیت و برگزار کننده انتخابات می شوند.
وی ادامه داد: همایش های منطقه ای آموزش عوامل اجرایی برگزار کننده انتخابات آینده در11 منطقه برگزار می شود که این 11منطقه شامل استان های چهارمحال بختیاری، گیلان، آذربایجان شرقی،کرمانشاه ،مازندران، همدان، خراسان رضوی، کرمان، فارس، خوزستان و تهران است.
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: همایش های منطقه ای دو روزه است که در هر همایش 165 تا 240 نفر از عوامل اجرایی برگزار کننده انتخابات آموزش های لازم را فرا می گیرند که نخستین همایش هفته گذشته در استان چهارمحال بختیاری برگزار شد.
پورعلی مطلق افزود: در هرمنطقه تعیین شده برای برگزاری همایش های آموزشی عوامل اجرایی برگزارکننده انتخابات چند استان تجمیع شده اند و این آموزش ها تا آذرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.