قدس آنلاین- تبریز: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی جمعیت کیفری استان را بیش از ۷ هزار نفر ذکر کرد و گفت:در ۶ ماهه اول سال ۹۴ «ضرب و جرح عمدی»، «توهین به اشخاص عادی» و «سرقت مستوجب تعزیر» در ردیف اول تا سوم جرائم قرار دارند.

۷ هزار نفر جمعیت کیفری آذربایجان‌شرقی/ جرب و جرح عمدی نخستین جرم در استان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رضا مسعودی‌فر در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان آذربایجان‌شرقی، ضمن گزارش سیمای جرایم و دعاوی استان در 6 ماهه اول سال 94  اظهار داشت: در 6 ماهه اول سال 94 «ضرب و جرح عمدی»، «توهین به اشخاص عادی» و «سرقت مستوجب تعزیر» در ردیف اول تا سوم جرائم قرار دارند.

وی افزود:تهدید، تخریب، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، خیانت در امانت و مزاحمت ملکی در ردیف‌های بعدی جرایم قرار دارند.

مسعودی‌فر «مطالبه وجه چک»، «تأمین خواسته»، «مطالبه وجه بابت ...»، «اعسار از پرداخت هزینه دادرسی»، «مطالبه خسارات دادرسی»، «طلاق توافقی»، «مطالبه مهریه»، «الزام به تمکین» و «مطالبه خسارت» را به ترتیب بیشترین دعاوی مطروحه در 6 ماهه اول سال 94 عنوان کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان‌شرقی جمعیت کیفری استان را بیش از 7 هزار نفر ذکر و با اعلام این مطلب که جمعیت کیفری با کاهش 4 درصدی نسبت به سال‌های قبل مواجه بوده گفت: 84 درصد زندانیان در سن بین 19 تا 46 سال قرار دارند که 73 درصد زندانیان نیز از حیث تحصیلات زیر دیپلم‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: بهترین راه جلوگیری از آسیب‌های عزاداری ماه محرم، راهکار فرهنگی و پیشگیرانه است و اقدامات ایجابی و تشویقی را عامل مهمی در کاهش آسیب‌های عزاداری ماه محرم است.

وی گفت: دادگستری استان آماده هر گونه همکاری و تعامل با دستگاه‌های اجرایی در این موضوع بوده و از تمام ابزارها و اختیارات قانونی برای پیشگیری از آسیب‌های عزاداری ماه محرم استفاده خواهد کرد و آخرین اقدام در این زمینه اقدامات سلبی خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.