دلارام عظیمی: یک شکست دیگر برای چلسی به معنای حضور مقتدرانه ژوزه مورینیو در سالن کنفرانس خبری و استفاده از همان راهبرد معمول برای حفظ جایگاهش روی نیمکت چلسی بود.

 مگر می‌توانند بهترین مربی را اخراج کنند؟

 مورینیو تنها به یک پرسش با یک مونولوگ هفت دقیقه‌ای پاسخ داد و پیام صریحی به مسؤولان تیم لندنی ارسال کرد. اگر آنها قصد اخراج او را دارند، باید خودشان دست به کار شوند، چراکه مربی پرتغالی هرگز قصد استعفا یا خداحافظی ندارد.

چلسی این هفته هم در استمفوردبریج با نتیجه سه بر یک به ساوتهمپتون باخت. این باخت تحقیرآمیز، تیم مورینیو را در پله شانزدهم جدول قرار داده و بدترین شروع این تیم در سی و هفت سال اخیر را نشان می‌دهد.  مورینیو در کنفرانس خبری اش به این حقیقت اعتراف کرد که قهرمانی در لیگ حالا واقعاً سخت شده، ولی او هنوز قادر است این تیم را در بین چهار تیم برتر لیگ قرار دهد. ضمن اینکه او مدعی شد که داوران لیگ از تصمیم گیری به نفع چلسی می‌ترسند. اشاره اصلی او به زمانی بود که رابرت مدلی از سوت زدن یک ضربه پنالتی به نفع چلسی در پی خطا روی فالکائو وقتی که نتیجه بازی یک بر یک بود، خودداری کرد.

مورینیو در مورد آینده اش این طور حرف زد: «من فرار نمی‌کنم. به هیچ وجه استعفا نمی‌دهم. به هیچ وجه. اگر باشگاه می‌خواهد من را اخراج کند، مجبور است که اخراجم کند. برای اینکه من از مسؤولیتهایم شانه خالی نمی‌کنم. برای اینکه چلسی نمی‌تواند مربی بهتری نسبت به من پیدا کند. خیلی از مربیان در دنیا در سطح من هستند، ولی بهتر از من نیستند. برای همین من استعفا نمی‌دهم و فرار نمی‌کنم. من غرور حرفه‌ای خودم را دارم و می‌دانم که در کارم خوب هستم. بخصوص که این باشگاه را خیلی دوست دارم. من بهترینها را برای باشگاه می‌خواهم و برای همین می‌خواهم بمانم و می‌مانم. وقتی سال گذشته قهرمان شدیم، می‌خواستم تا زمانی که مسؤولان باشگاه عذر من را بخواهند، در تیم بمانم. هیچ باشگاهی من را ترغیب به رفتن نمی‌کند. هیچ پیشنهاد مالی من را به رفتن تشویق نمی‌کند. من تا روزی که مالک باشگاه به من بگوید که دیگر کافی است، در سمتم می‌مانم. وقتی قهرمان شدیم، این را گفتم. اکنون هم که تیم شانزدهم جدول هستیم، این را می‌گویم.»

از وقتی که مورینیو درسال 2007 از سمت خود در چلسی اخراج شد، هرپنج مربی تمام وقتی که این باشگاه استخدام کرده بود، اخراج شدند. «این مقطع مهمی در باشگاه است. برای اینکه اگر باشگاه من را اخراج کند، بهترین مربی را که تاکنون داشته، اخراج کرده... و این پیام را به هواداران می‌دهد که اگر تیم بد نتیجه می‌گیرد، مربی مقصر است.

این پیامی است که مردم در یک دهه اخیر از چلسی گرفته‌اند. برای همین این لحظه‌ای است که مردم باید مسؤولیت قبول کنند. ازجمله خود من. بازیکنان و همه افرادی که دراین تیم هستند. باید متحد باشیم.» آبراموویچ در جایگاه اختصاصی‌اش در استمفوردبریج شاهد دومین شکست خانگی تیمش بود، اما مورینیو نمی‌داند که آیا اعتمادی که او در قالب یک قرارداد چهارساله از آبراموویچ گرفته، ازبین رفته یا نه: «من نشانه‌ای از تغییر شرایط ندارم. اما شما تاریخ این باشگاه را می‌دانید. هربار که نتیجه‌ها بد هستند، تغییری روی نیمکت صورت گرفته... قدرت همواره در دست مسؤولان است و رئیس باشگاه و کادر مدیریتی تصمیم نهایی را می‌گیرند، اما وقتی با من برای بازگشت دوباره تماس گرفته شد، به من گفتند: ما مربیان زیادی داشتیم و می‌دانیم که تو بهترین هستی. بنابراین فکر می‌کنم وقت این رسیده که باشگاه چلسی رویه دیگری را پیش گیرد و به موضع ثبات و اعتماد فکر کند».  از نظر مورینیو، چلسی همچنان شانس گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده را دارد. «سه ماه پیش ما با جامهای قهرمانی روی اتوبوس قهرمانان سوار بودیم. حالا هم باید در قعر جدول در کنار هم بمانیم و من فکر می‌کنم که در ماه دسامبر، ژانویه و فوریه می‌توانیم در بین چهار تیم قرار گیریم. ولی قهرمان شدن خیلی خیلی سخت است. من با بازیکنان در مورد اعتماد به خودم حرف زدم و آنها در این مورد شکی نداشتند. هواداران وقتی ویلیان را بیرون کشیدم، من را هو کردند. اگر هم نمی‌دانستم که او بین دو نیمه در رختکن استفراغ کرده، همین کار را می‌کردم.

اگر آنها واکنش بدی در پایان مسابقه داشتند، باز هم همین کار را می‌کنم. برای اینکه نتیجه چیزی که می‌خواستیم، نبود».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.