حسین پورحسین: قدس ویژه خراسان - استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شورای برنامه‌ریزی استان نقش مهمی در هماهنگی برنامه ها دارد، ...

کمک ۷۰۶ میلیارد ریالی دولت به شهرداری‌های خراسان رضوی

 از کارگروه‌های تخصصی این شورا خواست با دقت و انگیزه در 6 ماهه دوم سال زمینه و فرصت بهره‌برداری از مصوبات را فراهم سازند.

علیرضا رشیدیان گفت: با توجه به اینکه استانها نقش اندکی در برنامه‌ریزی‌ها دارند، این موضوع در کمیسیونهای دولت مطرح شد و از سال گذشته یکی از درخواستها از دولت این بوده است که در برنامه‌ریزی‌ها سهم بیشتری برای شوراهای برنامه‌ریزی استانها در نظر بگیرند.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده 52 مورد اختیار به استانها تفویض شده است.

وی با اعلام اینکه دولت سال گذشته علاوه بر کمک به طرحهای قطارشهری، هزار و 827 میلیارد ریال به 83 شهرداری در استان کمک کرده است، گفت: در 6 ماهه نخست امسال با اینکه دولت با مشکل جدی درآمدی روبه‌رو بود، اما 706 میلیارد ریال به شهرداری‌های استان کمک شده است.

رشیدیان عنوان کرد: سال گذشته به شهرداری مشهد 829 میلیارد ریال کمک شد و امسال هم 407 میلیارد ریال در این رابطه کمک شده است که امیدواریم شهرداری بتواند به درآمد پایدار برای توسعه شهر دست یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: از محل ماده 180 که در اختیار نمایندگان مجلس است، مبلغ 186 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده شد.

جمشیدی افزود: 642 پروژه مصوب به 808 پروژه افزایش پیدا کرد که 84 پروژه از شهرستانها اجازه تأمین اعتبار داشتند و در بعضی از پروژه‌ها هم به مصوبات و الزامات قانونی توجه کافی نشده است که مجاز به تأمین اعتبار آنها نیستیم و آنچه براساس ماده 180 مغایرت نداشت، به انجام رسیده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.