رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با بیان اینکه کاهش نرخ سالمندی در کشور نیاز به برنامه‌ریزی دارد، گفت: در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان دارای کمترین جمعیت سالمند است.

پیرترین و جوان‌ترین استان‌های کشور کدامند؟

به گزارش ایسنا، فرید براتی‌سده در گفت‌وگو با «پانا»، با اشاره به جوان‌ترین‌ و پیرترین استان‌های کشور گفت: طبق آماری که هم‌اکنون در اختیار داریم جوان‌ترین استان کشور، استان سیستان و بلوچستان است؛ یعنی نرخ سالمندی در آن پایین است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ سالمندی در استان سیستان و بلوچستان حدود چهار درصد است. در این استان نرخ زاد و ولد نیز بالاست. همچنین استان‌های هرمزگان و خوزستان هم جزو جوان‌ترین استان‌ها هستند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان تصریح کرد: همچنین نرخ سالمندی در استان گیلان بالاست و دارای بیشترین جمعیت سالمند در کشور است. علاوه بر این در استان‌های تهران، مازندران، اصفهان، فارس و مرکزی نیز نرخ سالمندی بالاست.

براتی‌سده با بیان اینکه برای رشد نرخ سن در کشور به اقدامات گسترده‌ای نیاز است که نمی‌توان بدون برنامه به آن دست یافت، گفت: البته اقداماتی در کشور آغاز شده اما این اقدامات نیاز به کار کارشناسی و با اعتبارات مناسب دارد تا بتوان از بحران سالمندی جلوگیری کرد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر نرخ سالمندی در کشور 8.2 درصد است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.