روسها به سوریه رفته و حضورشان را در آنجا علنی کرده‌اند. حالا چینی‌ها هم کم‌کم دارند به آنها اضافه می‌شوند.

آغاز بازی پیچیده روسها در سوریه

 یک ناو هواپیما بر آنها بتازگی در بندر «طرطوس» پهلو گرفته و این به استحکام موضع روسیه کمک شایان توجهی خواهد کرد. همزمان با اولین بمبارانها توسط جنگنده‌های روسی، آل سعود عصبانی و هراسان به مجامع بین‌المللی شکایت برده که مردم غیرنظامی مورد حمله قرار گرفته‌اند و خواستار توقف سریع این عملیات شده است. «سر ملکم ریفکایند»، وزیر دفاع و وزیر خارجه انگلیس در دولتهای «ماگارت تاچر» و «جان میجر» نیز به رادیو بی بی سی گفته است:

«روسها بحران سوریه را تشدید کرده و اپوزسیون معتدل این کشور را هدف قرار می‌دهند!» با آغاز اولین حملات غرب بشدت احساس سرخوردگی کرده و دولتمردان غربی حس می‌کنند پوتین آنها را فریب داده است. محافل غربی مدعی هستند، این بمبارانها یک نقشه از پیش طراحی شده به واسطه همکاری اطلاعاتی مسکو، تهران، بغداد و دمشق است، نقشه‌ای حساب شده که براساس ادعای آنان محصول سفر چندی پیش ژنرال سلیمانی به روسیه است. آنها سخت به کاخ سفید معترض هستند و معتقدند، با وجود هماهنگی اولیه کرملین با ایالات متحده و جلب نظر کاخ سفید توسط پوتین برای آغاز این رویه، مسکو بار دیگر موفق به تحقیر واشنگتن شده و ترتیبی داده است تا صحنه درگیری‌ها در سوریه به نفع دشمنان آمریکا و متحدانش تغییر کرده و غرب و کاخ سفید بیش از گذشته به حاشیه رانده شوند.

در سوی دیگر، روسها اعلام کرده‌اند؛ تفاوتی میان داعش و سایر گروه‌های معارض سوری قایل نیستند. آنها می‌گویند، آمریکا تاکنون با ادعای بمباران مواضع داعش، بیابانهای خالی را هدف قرار داده است. هر چند تشدید عملیات روسها در سوریه صدای آمریکا و متحدان غربی و منطقه‌ای آنان را درآورده است، اما در این میان رژیم صهیونیستی هیچ گونه واکنشی در قبال آن نشان نداده است و این نظر به سوابق معاملات پشت پرده‌ای که مسکو بسیار در انجام آنها تبحر دارد، سخت سبب شک و تردید است. در «تل آویو» تنها «الی کارمون»، محقق ارشد ضد تروریسم در مقاله‌ای در «ها آرتص» مدعی شده، هدف روسها از این عملیات ایجاد یک «دولت علوی» به عنوان پایگاه خویش در منطقه است و علت موفقیت آن ضعف آشکار اوباما در مقابله با داعش، افزایش قدرت ایران و شدت یافتن موج مهاجران سوری به اروپاست که امنیت این قاره را به خطر انداخته‌اند... در کمال تعجب به نظر می‌رسد صهیونیستها هیچ نگرانی از جانب روسها و حضور نظامی آنها در سوریه ندارند؟

گویی تل آویو با ناامیدی از حضور کج دار و مریز واشنگتن در سوریه، برای تأمین امنیت خود به کرملین امید بسته و با آنها وارد معامله شده است. سیدحسن نصرا... هفته گذشته خبر داد که روسها با سیستمهای جنگی بسیار پیشرفته وارد منطقه می‌شوند. او درست می‌گفت و اولین حملات روسها نیز نه علیه داعش که در منطقه مهم «حمص» علیه ارتش آزاد انجام شد که سواحل راهبردی این منطقه را تهدید می‌کردند و حزب‌ا... نیز از این عملیات بهره فراوانی برد، اما روسها چطور هم رضایت حزب‌ا... هم سکوت تل آویو را جلب کرده‌اند؟! اینجاست که باید مراقب معاملات پنهانی آنان با صهیونیستها بود!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م ح IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    2 0
    متشکر
  • سید مهدی IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    1 0
    آقای جعفریان به مطلب بسیار بسیار جالبی اشاره فرمودند باید مراقب روسها هم باشیم!
  • نا شناس IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 0
    به نظرم تهران باید از این جنگ جهانی تازه آغاز شده فوراً بیرون بکشدچون هدف چیز دیگی است نباید سادگی به خرج دهند.