آمار رسمی ارائه‌شده توسط کشورهایی که حجاج‌شان در فاجعه منا قربانی شده‌اند، نشان می‌دهد در حدود ۱۲۸۴ نفر از حجاج کشته، ۱۶۶۶ نفر مفقود و ۴۱۶ نفر مجروح شده‌اند.

آمار قربانیان منا به‌روایت رسانه‌های رسمی کشورهای مسلمان + جدول

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که 11 روز از فاجعه منا و قربانی شدن صدها نفر از حجاج بیت‌الله الحرام گذشته، دولت عربستان سعودی هنوز آماری نهایی و نزدیک به واقعیت از قربانیان این حادثه دردناک ارائه نکرده است.

در جدول زیر نگاهی داریم به آماری که در چند روز گذشته توسط مراجع رسمی و رسانه‌ای کشورهای مختلفی که در این حادثه حجاج خود را از دست داده‌اند، منتشر شده است.

آمار رسمی ارائه شده توسط کشورهایی که حجاج‌شان در فاجعه منا قربانی شده‌اند نشان می‌دهد در حدود 1284 نفر از حجاج کشته، 1666 نفر مفقود و 416 نفر مجروح شده‌اند.

با توجه به اینکه بسیاری از اجساد قربانیان این فاجعه شناسایی نشده‌اند متأسفانه انتظار می‌رود بخش اعظم مفقودین میان کشته‌ها جای گیرند و آمار نهایی کشته‌ها به حدود سه‌هزار نفر برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    5 1
    سئوال : چرا از هيچيك از كشور هاي كويت ، اردن ، قطر ، امارات ، بحرين ،اندونزي ، آذربايجان و كشورهاي اروپايي ( به استثناي كشور هايي كه در ليست هستند ) و آمريكا ، هيچ نام و آماري در اين جدول نيست ؟ مگر مسلمانان اين كشور ها حج نمي روند ؟ مگر اعمال حج در يك روز خاص براي همه شروع و در يك روز مشخص برايشان خاتمه نمي يابد ؟ مگر مسير عبور ومقصد همه در منا يكي نيوده است ؟ تلفات نداشتند يا وي آي پي بودند ؟ و شايد هم عربستان سبيل دولتهايشان را چرب كرده تا سكوت كنند..... و شايد اصلا قصد بوده تا زايرين اين كشور ها كشته نشوند ....... و زايرين مخالفان سعودي كشته شوند ..... تركيه و اندونزي مثل ايران زايرينش را سازماندهي شده مديريت مي كند و تعدادشان هم اگر بيشتر از ايران نباشد قطعا كمتر نيست اما هيچ تلفاتي نداشتند و يا تلفاتشان بسيار اندك بوده. چرا ؟مسئولين دنبال جواب اين سئوال هم باشند .
  • علی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    هر روز یه امار جدید می دید که ؟؟؟؟ یعنی چی
  • اکبراکبری IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    3 0
    خر نفهمیدم مفقودی در این جا چه معنی میده مگه میشه گم شده باشند خب هرکی که مرده جنازه اش است دیگه
  • حسین IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    7 2
    باتوجه به اینکه همه کشورهای مسلمان در این واقعه دردناک قربانی دادهاند نام هیچ کشته ای از کشور عربستان مشاهده نمی شود لذا کاملا مشخص است که این حادثه از قبل طراحی شده است اینکه نام یک کشته از کشور عربستان وجود ندارد جای سئوال وتعجب داره
  • ساناز IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    6 3
    لعنت بر ال سعود و یهود و.. فقط داشتن ایرانیانو قتل و عام میکردن
  • محسن IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    1 0
    آخه این خیابونی که اتفاق افتاد مخصوص ی کشورهای خاصیه و هر کشوری یا چند تا کشور به علت وجود چادرها در مکان خاص از یک خیابان عبور میکنن. مثلا شهیدای ما فقط از چند تا استان بودن
  • ایرانی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    6 1
    تابلو همش نقشه بوده برای قتل عام ایرانیا ب آمار نگاه کنید. بی کفایتی نبوده از عمد این کارو کردن
  • مهدی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    عجیب اینه که از کشور های هم پیمان عربستان مثل بحرین و امارات و قطر یک نفر هم مجروح نشده چه برسه به کشته شدن
  • ایمان IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    شاید بی کفایتی از ماست . نمی دانم