مسئول شاخه جوانان حزب اسلامی کار گفت: روحانی با اشاره به حادثه منا،‌ توجه به صلح، مبارزه با افراطی‌گری و برجام دیپلماسی فعال ایران را به دنیا معرفی کرد.

روحانی با سخنانش در سازمان ملل دیپلماسی فعال ایران را معرفی کرد

به گزارش قدس آنلاین،مهدی فرنیان در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: با توجه به فاجعه منا، هدف آقای روحانی از طرح این موضوع در سازمان ملل این بود که تألمات مسلمانان را از این حادثه به گوش دنیا برساند. به ویژه ایرانیان که عزیزانشان را در این فاجعه از دست دادند بسیار ناراحت هستند و آقای رئیس جمهور این ناراحتی و اعتراض آنها را از تریبون سازمان ملل اعلام کردند.

وی همچنین گفت: موضوعات مهم دیگری هم در سخنان رئیس جمهور مطرح شده که از جمله آن می‌توان به توجه آقای روحانی به صلح و مفهوم توسعه اشاره کرد. این دیدگاه شخص خود رئیس جمهور است و احتمالاً سال آینده نیز بیشتر از امسال از آن خواهیم شنید. با توجه به فضای ژئوپلیتیک منطقه و ناامنی‌هایی که در منطقه ما وجود دارد این دیدگاه می‌تواند برای آرام کردن جو جنگ، هراس و ناامنی کشورهای همسایه‌مان حائز اهمیت باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین ادامه داد: کنار هم قرار گرفتن دو مفهوم صلح و توسعه و طرح آن از سمت کشوری اسلامی و توانمند در منطقه اهمیت بالایی دارد. رئیس جمهور ما برای حضور در حل و فصل بحران سوریه و یمن اعلام آمادگی کردند که خود این مسأله نشان دهنده دیپلماسی فعال بین‌المللی ایران است.

وی با بیان اینکه «صحبت‌های رئیس جمهور در حوزه مبارزه با تروریسم نویدبخش آینده‌ای بهتر است»، گفت: توجه ویژه آقای روحانی به مبارزه با تروریسم در کنار اعلام آمادگی ایران برای کمک به استقرار صلح نویدبخش آینده‌ای آرام‌تر و بهتر برای خاورمیانه است.

مسئول شاخه جوانان حزب اسلامی کار با اشاره به طرح موضوع برجام در صحبت‌های رئیس جمهور در تریبون سازمان ملل تصریح کرد: با توجه به همکاری ایران با گروه 1+5 در تهیه برجام، دنیا متوجه شد که ایران کشوری نیست که خواهان جنگ باشد. از این نوع همکاری می‌شود برای حل موضوعات دیگر، بویژه در سیاست‌های پساتحریم و مشارکت کشورهای دیگر در حوزه سیاست‌گذاری مبتنی بر صادرات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مدت زمان کوتاه پس از تفاهم برجام شاهد حضور کشورهای مهم اقتصادی در ایران هستیم. برآورد من این است که این حضور برای توسعه کشور و رونق فضای کسب و کار بسیار مفید است. البته مدیریت سرمایه گذاری‌ها اهمیت ویژه ای دارد و یک کمیسیون ویژه باید در دولت شکل بگیرد تا به چنین موضوعاتی در دولت سمت و سو بدهد.

مسئول شاخه جوانان حزب اسلامی کار گفت: ما در سازمان دانشجویی حزب با استفاده از نظرات و انتقادهای صاحب‌نظران و دانشجویان مشغول تدوین یک استراتژی در حوزه اداره کشور در دوران پساتحریم هستیم که پس از اتمام آن را برای دولت ارسال می‌کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    خخخخخخ عجججب اقای روحانی عزیز!!!!!!!!