قدس آنلاین - رییس اتحادیه هتلداران مشهد: هتل های شهر مشهد از شهر مشهد اسلامی تر است.

 هتل های مشهد از شهرمشهد اسلامی تر است/ایجاد مراکز اقامتی ارزان قیمت، تصمیمی احساسی بود

به گزارش قدس آنلاین  قانعی ، رییس اتحادیه هتلداران مشهد در گفتگو با خبرنگار ما گفت:با استدلال قوی می گوییم که هتل ها اسلامی است و چون زائر  به نیت زیارت به مشهد می آید، وجه غیراسلامی در هتل ها وجود ندارد.

قانعی گفت: ما باید تفریحات مورد نیاز با سن و سال گردشگران را در مشهد فراهم کنیم و در نظر بگیریم، مثلا برای سرگرمی کودکان تدابیری اندیشیده شود .

وی با بیان اینکه مسافران به محض ورود به هتل ها درباره ثبت نام مجموعه های آبی مشهد می پرسند، افزود: نیازمند فرهنگسازی قوی در این زمینه هستیم و از طرفی مردم مشهد هم باید فرهنگ میزبانی را به خوبی فرا بگیرند.

قانعی گفت: برای ترویج فرهنگ درست میزبانی در مشهد نیازمند همکاری رسانه ملی هستیم که فرهنگ میهمان نوازی را به مجاوران آموزش دهند.

ویبیان اینکه کرد: برگزاری موسیقی محلی و جشنواره های قرآنی از جمله برنامه های حاشیه ای جذاب برای افزایش زمان ماندگاری زائر و گردشگر است .

قانعی با اشاره به بیش از 6 هزارو 200 واحد شخصی غیرمجاز در مشهد , افزود: خانه مسافرهای غیرمجاز درشهر مشهد، که مجوز ندارند و توسط افراد بدون صلاحیت اداره می شوند , حتی توسط نیروی انتظامی هم قابل کنترل نیستند!

وی با اظهار نگرانی از اینکه خانه مسافرهای شخصی در مشهد، حضور نیروهای داعش را در این شهر تهدید می کند، گفت:از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بابت عدم نظارت درست دراین مورد گلایه داریم.

قانعی گفت: درسالهای 76 تا 87 ستاد اسکان  زائرین در شهرداری مشهد، شکل گرفت  که این موضوع در سالهای بعد شیوع پیدا کرد .

وی با ابراز تاسف از اینکه قبلا خانه مسافرهای شخصی در مشهد تا شعاع 200 کیلومتری تا حرم مطهر امام رضا(ع) بود، افزود: اکنون خانه مسافرهای غیرمجاز در همه شهر گسترش پیدا کرده است و چالشی برای هتل ها بوجود آورده است.

رییس اتحادیه هتلداران مشهد گفت:در صورتی که خانه مسافرهای شخصی حذف شوند, برای محقق شدن پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد 2017 مشکلی برای اسکان زائران و گردشگران نداریم.

قانعی با بیان اینکه ایجاد مراکز اقامتی ارزان قیمت، تصمیمی احساسی برای مشهد است، افزود: مراکز اقامتی ارزان قیمت بدون استانداردهای رعایت شده برای اقامت گردشگران اصلا معنا ندارد.

وی گفت: برای برخورد با خانه مسافرهای شخصی ابزار قانونی نداریم و در این رابطه نیروی انتظامی ، با ما همکاری نمی کند.

قانعی با بیان اینکه  چالش ما با میراث فرهنگی در این رابطه به دیوان عدالت اداری کشیده شده، افزود: همه هتل ها نرخ نامه مصوب دارند و بحث رفع نیاز نسبی زائران و گردشگران به طور متناسب لحاظ شده است.

رییس اتحادیه هتلداران مشهد گفت: 12 درصد هتل ها در مشهد 4 ستاره هستند و  بیش از 60 هتل سه ستاره و 50 هتل دو ستاره و 60 هتل یک ستاره در مشهد، به زائران و گردشگران مشهد، خدمات می دهند.

وی افزود: هزینه روزانه هرزائر در مشهد 115 هزارتومان است که به طور میانگین تا 2 میلیون تومان هم هزینه می شود.

قانعی گفت: هر سرمایه گذار برای ساخت هتل 5 سال زمان صرف می کند، که طی این مدت با وجود سیاست های متناقض اقتصادی ، و مسائلی مانند جنگ و زلزله ، امنیت زائر برای آمدن در مشهد تهدید می شود که سرمایه گذاری هتل را در معرض آسیب قرار می دهد.

وی  در پایان افزود: گزینه توریسم  و گردشگری نیازمند تامین امنیت است که لازمست به آن توجه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.