قدس آنلاین- تبریز: رئیس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی گفت: اولویت و پیام اصلی در این ورزش توجه به مسایل معنوی و اعتقادی، جوانان و دوستی و صلح جهانی که با ذات بشریت همخوانی دارد، می باشد.

دوستی و صلح برای همه انسان ها از پیام های اصلی ورزش زورخانه ای است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  محسن مهرعلیزاده در مراسم آغاز به کار همایش بین المللی ورزش های زورخانه ای، جوانان و صلح جهانی با اشاره به مسایل مختلف روحی و روانی و معنوی حاکم بر این ورزش، گفت: تلاش داریم تا با اجرای برنامه های مختلف ورزشی و فرهنگی این رشته مهییج، مفید و سرشار از معنویت را در سایر کشورها نیز گسترش و تعمیم دهیم.

 

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه از آغاز فعالیت فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای یازده سال می گذرد افزود: با تلاش های صورت گرفته در این سالها فدراسیون های ملی در 84 کشور جهان از پنج قاره ایجاد و فعال شده اند که از این تعداد 30 فدراسیون در قاره آسیا مستقر هستند.
رئیس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی ، با اشاره به روند رو به رشد توجه کشورهای مختلف جهان به ورزش های زورخانه ای گفت: به دنبال این هستیم که با اجرای برنامه های مختلف ورزشی و فرهنگی این رشته مهییج، مفید و سرشار از معنویت را در سایر کشورها نیز گسترش و تعمیم دهیم.
وی، دوستی و صلح برای همه انسان ها را یکی از پیام های اصلی ورزش زورخانه ای بیان و اظهار کرد: این ورزش که سلامت جسم در کنار سلامت روح و ذات انسان را به طور همزمان پرورش می دهد، بر ایجاد و تقویت دوستی ها و صلح جهانی ارزش و اهمیتی ویژه قائل است.
وی یادآور شد: این ورزش با فطرت درونی بشر از هر طیف و دین و مذهبی سازگاری تمام عیار دارد که بر این اساس تلاش داریم در فدراسیون جهانی سرمایه گذاری ها در ابعاد مادی و معنوی و تربیت نیروهای انسانی را بیش از پیش مد نظر قرار دهیم.
مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه جوانان در رشد و توسعه ورزش به ویژه در رشته زورخانه ای و پهلوانی نقش کلیدی و ممتازی دارند، گفت: جوانان به دلیل روحیه ظلم ستیزی و صلح طلبی باید در تعقیب و توسعه این ورزش جهانی نقشی وسیع تر داشته باشند زیرا که جوانان موتور محرکه صلج در جهان هستند.
گفتنی است مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی ساعت 16 امروز سه شنبه در محل سالن شهید پورشریفی تبریز برگزار خواهد شد.

پنجمین دوره مسابقات آسیایی ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی و همایش بین المللی ورزشهای زورخانه ای با مشارکت و میزبانی شهرداری تبریز و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در تبریز برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.