آیت‌الله نوری‌همدانی هدایت و ارشاد مردم را بسیار مهم دانست و گفت: تبلیغ و خطابه، فن و هنری است که با علم، اطلاعات و ذوق انسان مرتبط است.

توصیه‌های «آیت‌الله نوری‌همدانی» به مبلغان
این مرجع تقلید در دیدار با روحانیون مستقر مناطق محروم سراسر کشور ضمن اظهار تأسف شدید از فاجعه منا، موضوع تبلیغ را بسیار مهم دانست و با بیان این‌که «تبلیغ در مناطق محروم با مشکلاتی همراه است» خاطرنشان کرد: بنده تا سن 50 سالگی در ماه‌های محرم و رمضان به تبلیغ پرداخته و به آن افتخار می‌کنم.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امیر(ع)، تصریح کرد: پیشوای اول شیعیان جهان فرمودند: هدایت یک نفر از کل آنچه که خورشید بر آن می‌تابد، بهتر است.

وی با تأکید بر این‌که «تبلیغ همانند تدریس نیست» اظهار کرد: تبلیغ با ذوق، تلاش، تجربه، روانشناسی و ... در ارتباط است و باید بر اساس آن به این امر پرداخت.

 

وی یادآور شد: مبلغان احتیاج به دفتری برای یادداشت مطالب خود دارند تا به عنوان کشکولی در اختیار آنان باشد.

 

این مرجع تقلید عرضه درست انقلاب اسلامی ایران را ضروری دانست و گفت: بیان برکات و آثار انقلاب از حیث مادی و معنوی برای مردم بسیار مهم است تا متوجه شوند که خون عزیزان آنان در چه راهی ریخته شده است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری حوزه آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید دستاوردهای انقلاب را به درستی نشان دهد، در حالی که تا به امروز به درستی نشان داده نشده است.

 

این استاد درس خارج حوزه تصریح کرد: آب، برق، تلفن، درمانگاه، مدرسه و ... از دستاوردهای انقلاب در روستاهاست که صدا و سیما می‌تواند با نشان دادن این مناطق به صورت مقایسه میان قبل و بعد از انقلاب، نتایج انقلاب اسلامی را عرضه کند.

 

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به برکات معنوی انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: نخستین برکت معنوی انقلاب، ارتباط دینی و اعتقادی مردم با حکومت است.

 

وی با اشاره به سفرهای خود در فتنه 88 به 20 استان کشور، اظهار کرد: خوشبختانه در این سفرها دریافتیم که رهبر معظم انقلاب در دل مردم جای داشته و از سخنان آنان مشخص بوده است.

 

این مرجع تقلید تأکید کرد: مطالعه وصیت نامه شهدا در زندگی ما بسیار تأثیرگذار است.

 

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: حمایت از ولایت فقیه، از بین بردن استبداد، تأمین استقلال مردم، ایجاد حکومت اسلامی قدرتمند و ... از جمله وصایای شهدای عزیز ماست.

 

این استاد درس خارج حوزه خاطرنشان کرد: نهیب رهبر انقلاب به حکومت عربستان سبب شد تا جان باختگان منا به کشور برگردند که این قدرت از برکات انقلاب اسلامی است.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.