وزیر بهداشت با بیان اینکه آمار دقیق جان‌باختگان پس از بازگشت کامل حجاج از عربستان اعلام خواهد شد، تأکید کرد: اطلاق واژه متوفی فقط برای کسی صحیح است که پیکر او به کشور منتقل شده باشد و تعدادی از مفقودان شاید در زندان‌های عربستان باشند.

شاید تعدادی از حجاج مفقود در زندان‌های عربستان باشند

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی در خصوص تعداد کشته شدگان فاجعه منا اظهار کرد: طبق اطلاعیه‌ای که روابط عمومی بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج و زیارت منتشر کردند تعداد کشته‌شدگان 465 نفر اعلام شده بود که از نظر دولت ایران لحاظ واژه متوفی برای همه آنها درست نیست و آمار دقیق جان‌باختگان پس از بازگشت کامل حجاج از عربستان اعلام خواهد شد.

وی افزود: همه باید دقت کنند که در مصاحبه‌های خود از به کار بردن واژه متوفی پرهیز کنند. تعدادی از ایران با ویزای عربستان وارد خاک این کشور شدند، طبیعی است که به همان تعداد هم باید به کشور بازگردند.

وزیر بهداشت گفت: تاکنون بیش از 300 پیکر وارد کشور شده است، مابقی را باید بتوانیم در روزهای آینده از سردخانه‌هایی که هنوز بازدید نشده است پیدا کنیم و تعدادی هم که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست مطالبه دولت جمهوری اسلامی ایران از دولت پادشاهی عربستان خواهد بود.

به گزارش وزارت بهداشت، هاشمی گفت: تعدادی از مفقودین ممکن است جزو دستگیر شدگان باشند و در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های عربستان باشند و یا در بیمارستان‌های عربستان باشند که به‌دلیل وسعت فاجعه رخ‌داده هنوز مسئولین مربوط اطلاعی از آنها نداشته باشند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اطلاق واژه متوفی فقط برای کسی صحیح است که پیکر او به کشور منتقل شده باشد و بر این اساس تعداد حدود 300 نفر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.