قدس‌آنلاین – امیر محمدی: دشمن شماره یک سیاستمداران «تخم‌مرغ» است!

وقتی سیاستمداران با تخم مرغ پذیرایی می شوند!+ فیلم و عکس

به گزارش سرویس بین‌الملل قدس‌آنلاین، این روزها تخم‌مرغ نه تنها دشمن سلامتی و رفیق گرمابه و گلستان «کلسترول» بالا و بیماری‌های قلبی شناخته می‌شود بلکه دشمن شماره یک سیاستمداران نیز به شمار می‌آید؛ بویژه نوع گندیده‌اش!

قدیمی‌ها برای دفع «چشم زخم» از کار و زندگی‌شان، تخم‌مرغ می‌شکستند و هنوز هم توسل به این سنت دیرینه باورمندان بسیاری دارد. اما در دهه‌های اخیر، مردم برای منظور دیگری نیز تخم‌مرغ می‌شکنند!

اکنون مردم برای بیان ناخرسندی خود از عملکرد سیاستمداران و دولتمردان به راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز خیابانی متوسل می‌شوند. اوج برخی از این تظاهرات و تجمع‌های خیابانی معمولاً پرتاب «تخم‌مرغ» به سوی سیاستمداران ناکارآمدی است که بی‌کفایتی آنان زندگی مردم را آشفته کرده و بر کار و بارشان گره انداخته است.

در صدر فهرست بلندبالای چیزهایی که باید از دسترس معترضان دور نگه داشته شود «تخم‌مرغ» فرمانروایی می‌کند و در غیاب یا در کنار آن و در موقع اضطرار وسایل دیگری مانند لنگه کفش، رنگ، آب، یخ و ... و سر آخر قلوه سنگ و پاره آجر نیز جور این خوراکی خوشمزه را می‌کشند یا به عنوان چاشنی همراه آن خودنمایی می‌کنند.

اینک که کمپین «نخریدن مرغ» بر سر زبان‌ها افتاده و از سویی هنوز دعوای «اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟» به نتیجه روشنی نرسیده است، مرور گذرای لحظاتی از زندگی سیاستمداران که در آن دشمنی تخم‌مرغ و لنگه کفش و رنگ و ... با این جماعت آشکار است خالی از لطف نیست.

جان میجر، رهبر حزب محافظه کار انگلیس و نخست وزیر پیشین این کشور در جریان مبازرات انتخاباتی در سال ۱۹۹۲ در معرض پرتاب تخم مرغ قرار می گیرد و خبرساز می شود.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اد میلیبند، یک بار هم هنگام مصاحبه زنده تلویزیونی در ساسمپتون انگلیس هدف تخم مرغی قرار می گیرد که شخصی تصمیم گرفته بود روی شانه او بشکند!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.